HB, ontwikkelingsvoorsprong, intelligent, versneld, verrijking etc deel 2

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Zonnestralen, 21 feb 2022.

1. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.162
    2.544
    113
    Er staat nog een hulpvraag uit naar het samenwerking verband... Tis ook lastig plannen, heb onze eigen voorkeuren ook maar los gelaten... Ik zoek wel opvang voor de Kids! ;)

Fijn om te lezen dat 3000 euro niet normaal is, even doorzoeken nog dus, mochten we over moeten stappen :) 3000 per jaar is voor ons echt geen optie namelijk ;)

Ik woon in de randstad, ik ga ervan uit dat er nog wel iets in de buurt zit, maar bovenstaande school werd aangeraden door psycholoog (eigen Kids hadden er ook gezeten) maar goed met 3 Kids, waarvan bij de 2e ook een hoge intiligentie wordt vermoedt is dat wel echt een te hoge eigen bijdrage... (op de site staat idd wel dat als je het niet kunt betalen je ook wel toegelaten wordt, maar ik vraag me idd af hoe vrijwillig, vrijwillig is ;))

2. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.411
    10.340
    113
    Dat vraag ik me dus ook af. Op zijn oude school kreeg je nog een email en daarna nog een bruef door de brievenbus. Dat ging om 25 euro

Ze deden in dezelfde week de brief uit voor een andere betaling en dat was ook 25 euro. Lekker handig dus wij dachten dat we dat al overgemaakt hadden.

Dus vrijwillig was hier niet zo vrijwillig.

Het was trouwens wel een dingetje toen we op de hb school gongen kijken. We waren verrast hoe goed de sfeer was maar toen wisten we niks over geld. Voelde me er niet gemakkelijk bij. Uiteindelijk vroeg ik het en ze schrok dat we bang waren voor mega bedragen. Dat ging ze aanpassen op de site. Daar stond namelijk niks.

bulakgirl vindt dit leuk.
  3. Leolove

Leolove Fanatiek lid

16 apr 2016
    4.147
    1.683
    113
    Nou oudste is getest op M7, in 4 maanden tijd van M5 naar M7.
    Juf gesproken en ze hebben haar nu wel zoveel uitdaging gegeven dat ze daadwerkelijk toekomt aan leren leren. En daar wil ze nog wel vermijdend op zijn. Dus die komt dit jaar nog wel goed door.
    Jongste gaat op het moment ook weer iets beter. Die kwam gister thuis dat ze een zoekspelletje met de juf had gedaan en daar had ze woordjes bij moeten schrijven en dat vond ze helemaal geweldig. Hopelijk kunnen ze haar dit soort werkjes tussendoor blijven bieden zodat ze de laatste 6 weken ook lekker kan doorlopen.

Archie83, KleineLai, Fristi2012 en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.102
    3.489
    113
    Absurd snel zeg, m7. Pfff. En rekenen en spelling? Daar moet je echt bewust regels voor leren om door te kunnen. Heeft ze daar ook al zoveel van opgepikt?

En je jongste? Hoe gaan ze die nog een jaar bezig houden in de kleuterklas? Want zulke werkjes zijn misschien de komende weken leuk, maar een jaar lang niet natuurlijk.

Maar fijn dat school voor nu in ieder geval goed bezig is.

5. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.411
    10.340
    113
    Jemig wat gaan ze hard! Fijn dat de school goed bezig is.

Leolove vindt dit leuk.
  6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.085
    3.869
    113
    Is dat die school in DH of omgeving? Rijswijk ofzo? Een kennis van me had daar jaren geleden ook gekeken en vond het ook een beetje elitair over komen qua sfeer enzo. Weet niet waar ze uiteindelijk voor gekozen heeft.

In deze regio sta je als je de Randstad in gaat (wij wonen er net buiten) minstens een jaar op de wachtlijst voor zulke scholen.
    Ik heb mijn zoon al gewoon ingeschreven nog toen hij op de andere school zat, nooit iets over verteld op school, anders zouden ze helemaal niets meer voor hem doen leek ons. Uiteindelijk een half jaar later een school de andere kant op gevonden, dus van de Randstad af. En een jaar ofzo nadat hij ingeschreven stond op een andere school, werd ik gebeld of we hem nog op de wachtlijst wilden laten staan of dat het niet meer nodig was. Niet dat er plek was.

7. Leolove

Leolove Fanatiek lid

16 apr 2016
    4.147
    1.683
    113
    Rekenen gaat ze ook heel hard mee, maar geen idee waar precies. Spelling merk ik dat ze wel dingen als goet, teekenen, sgool in dictee schrijft. Terwijl als ze er bewust rustig over nadenkt ze wel weet hoe het moet. Maar die regels zijn nog niet geautomatiseerd dus.

Volgend jaar groep 2 werkjes, geen plan nog. Ik denk dat het ook heel erg ligt aan welke leerkracht ze krijgt. De juf mijn oudste heeft als voorkeur groep 1/2/3 en ik hoop echt dat mijn jongste daar in de klas komt. Die gaat echt door het vuur voor de kinderen en zoekt net zolang tot het kind blij is.

Fristi2012 vindt dit leuk.
  8. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.147
    8.879
    113
    #628 NiekeKris, 2 jun 2022
    Laatst bewerkt: 2 jun 2022
    @bulakgirl: De bedragen die ik noemde zijn ook van scholen in de Randstad. Maar ligt er natuurlijk aan waar je woont of het te doen is. Wel ander soort scholen als je inderdaad de school in Rijswijk bedoelt, denk ik…maar niet minder goed oid, denk ik.

9. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.162
    2.544
    113
    Hmm bij nader onderzoek had ik het idd over die in Rijswijk en valt 't best tegen om iets anders in de buurt te vinden! :-/

Goes zit er 1...wellicht een verhuizing richting Zeeland eens overwegen haha
    Ik had eigenlijk in Den Haag en Delft ook nog wel een school verwacht, en niet 3 in Zoetermeer zeg maar :p

Overigens ben ik nu nog niet op zoek om serieus werk ervan te maken hoor... We hebben volgende week een gesprek met school om de uitslag te bespreken en afspraken te maken en willen dat echt een goede kans geven! Maar ik ben van het "alle opties vast bekijken" type dus was vast wat gaan rond neuzen!

10. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.343
    28.562
    113
    Zit er in het Westland geen hb school?

11. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.147
    8.879
    113
    #631 NiekeKris, 3 jun 2022
    Laatst bewerkt: 3 jun 2022
    Zonnestralen en bulakgirl vinden dit leuk.
  12. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.162
    2.544
    113
    NiekeKris vindt dit leuk.
  13. GoldenClown

GoldenClown Niet meer actief

Bij mijn zoon in het reguliere onderwijs zijn de klassen over het algemeen ook klein met rond de 20 kinderen. Ben daar zo blij mee:thumup: Had het niet voor me gezien als er nog 10 kinderen bij gepropt hadden moeten worden in dat lokaal. Juffen hebben hierdoor ook veel oog voor iedereen. En daarnaast is er een groot deel van de dag een onderwijsassistent beschikbaar trouwens (groep 3).

Archie83 vindt dit leuk.
  14. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.411
    10.340
    113
    Op zijn oude school hadden ze 21 kinderen in de klas. Dus ook niet echt groot.
    Ze hadden alleen veel niveaus in 1 groep. Laag gemiddeld (uiteindelijk speciaal o derwijs, wat onder gemiddeld maar met extra uitleg konden ze mee, gemiddeld, een 2 tal vlotte kinderen waar extra uitdaging voldoende was en onze knul.

Ik ben van mening dat een onderwijsassistent standaard meerdere dagen in de week bij een gr 3 hoort. Toch de basis wat ze daar leggen.
    Alleen ochtende zou voldoende zijn.

15. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Ik ben nieuw in dit topic.
    Mijn oudste is net 7.

In de kleuterklas had hij een ouderwetse kleuterjuf en hij heeft daar veel problemen gehad. Ze vond hem vervelend, wilde heb bij Sterk in de klas om zijn gedrag te verbeteren.

We weten dat Gijs slim is, en dit hebben we vele malen aangegeven dat hij uitgedaagd moet worden.
    Dit deed ze ook, zei ze en nog kwam hij thuis met getallen t/m 20.
    Daar had hij dus helemaal niks aan.

Afijn we wisten al wel dat de kleuterklas niet lekker liep maar qua gedrag was hij nog echt een kleuter.
    Dus niet van groep 1 naar groep 3, gewoon groep 2

Nu zit hij in groep 3 met een verse juf van de Pabo.
    In oktober hebben we overleg gehad over gijs ivm gedragsproblemen en de juf zei dat ze daar helemaal niks van merkte, hij lekker mee doet op school.
    Mooi, hoofdstuk afgesloten, wij blij.

En toen werd er in jan gevraagd of wij het goed vonden dat hij naar de plusklas rekenen en lezen ging.
    Uiteraard is dit goed.

Nu gaan ze bezig met kijken of Gijs hoogbegaafd is. Hij geeft diverse signalen af, dat hij dit is en nu volgen er onderzoeken.
    Ze heeft het er zelfs al over om hem 1 dag in de week naar een HB school te doen omdat hij wel moet leren leren....

Dit was vanochtend dat ik dit gehoord heb.

Ik heb mijn moeder gebeld (mijn broer is werken) en gevraagd hoe het mijn zijn 2 oudsten zit.
    Die zijn beide hoofdbegaafd. De jongste doet gewoon Havo, de middelste doet het gymnasium op zijn sloffe en de oudste is de beste leerling van de universiteit...

De twee kinderen van mijn zus, de oudste is te gemakkelijk en heeft havo gedaan en doet nu HBO, iets met computers en doet dit op zijn sloffen, zijn broertje doet Gymnasium en zit op de universiteit.

Dus het zit in de familie...

Afijn, ik ga hier meelezen en hou jullie op de hoogte.wat er allemaal uitkomt.

16. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.411
    10.340
    113

Dat zullen langere kleuter jaren zijn geweest! Fijn dat je nu een juf hebt die hem ook ziet en de school nu dingen aan wil bieden.

1 dag naar een HB klas leert hij inderdaad leren leren maar ook leuk om kinderen te zien die net als je kind anders denken (overigens maakt dat niet meteen makkelijk)

Ben benieuwd hoe hij 1 dag zou vinden. Denken ze dat het lukt om dat na de zomervakantie al te doen of zullen ze meer tijd nodig hebben?

17. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.085
    3.869
    113
    @goblins , welkom!
    Wat fijn dat hij nu een juf heeft die hem wel goed in de gaten houdt en anders naar hem kijkt. Dat maakt veel uit.

18. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Ik heb geen idee hoe snel dit gaat gebeuren, maar ik ben blij dat ze in ieder geval actie ondernemen!!!.
    Ondanks de troubles.ben ik wel blij dat hij lang gekleuterd heeft, want hij was ook gewoon kleuter!

De IBer wil.vanavond het screeningsformulier dan kan ze dit weekend er mee aan de slag.

We gaan afwachten!

19. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.411
    10.340
    113
    Het is zeker super dat ze er mee bezig zijn. Hopelijk krijgen ze dingen snel rond.

Heeft je zoon verder wel aansluiting met zijn klas?

20. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.641
    8.383
    113
    Vrouw
    Die school vond ik ook zo goed klinken, voordat ik het bedrag las. Echt jammer hoor.

Deel Deze Pagina