HB, ontwikkelingsvoorsprong, intelligent, versneld, verrijking etc deel 2

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Zonnestralen, 21 feb 2022.

1. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.447
    1.129
    113
    Hier leest zoon graag boomhut, monster zoo, max modderman, knots, pokemon encyclopedie.
    Ik kijk niet zo zeer naar lees niveau maar meer naar wat hij leuk vindt om te lezen. Misschien ken je iets van deze series nog niet.

Lief of Stoer en Fristi2012 vinden dit leuk.
  2. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.046
    2.914
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik ben niet zo bekend met boeken voor jongens. Als het te simpel is, legt hij ze weg. Onze dochter is ook een sterke lezer, maar die zij heeft vindt hij weer niet leuk. Ik ga jouw suggesties bekijken, dank je!

3. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.162
    2.544
    113
    Ga eens met 'm naar de bieb zou ik zeggen en bekijk samen eens wat hij zou lezen... mijn zoon is nu vooral van de Donald Duck (ook 8 jaar) hij vind dat mega interessant, want hij leert er van alles van!;)

Ik kijk hier vaak met hem tussen de boeken van 9-12 jaar, maar heb wel geleerd om zelf ook even de inhoud te bekijken (vooral toen hij nog wat jonger was) want ze zien er vaak leuk uit, maar als de beleef wereld nog niet aansluit bij hun leeftijd kan dat wat voor verwarring zorgen!

4. Leolove

Leolove Fanatiek lid

16 apr 2016
    4.147
    1.683
    113
    Gister gehoord dat ze volgend jaar alleen maar een groep 1 en 3 groepen 2/3 hebben. Ik ga ervan uit dat J dus in een van de groepen 2/3 komt. Super interessant voor haar natuurlijk, maar wel ineens een stap. Nieuwe IB-er heeft ons vorige week een keer geprobeerd te bellen over de overstap volgend jaar, dus dat zal wel hier over gaan. Ik bereid me wel alvast voor op strijd als ze nu zeggen dat ze dan naar groep 1 gaat met groep 2 werk, want daar ga ik dus echt niet mee akkoord. Dan is ze steeds de enige die iets anders moet doen. En de klas gaat erg gericht zijn om taalonderwijs omdat ze zoveel instroom krijgen van kinderen die nauwelijks nederlands spreken. Dus ben nu alleen nog maar nieuwsgieriger naar wat de IBer te vertellen heeft. Heb haar gister nog gemaild of ze me nog een keer kan bellen, dus hoop dat ze dat vandaag doet.

KleineLai vindt dit leuk.
  5. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.343
    28.562
    113
    Ja het is beide denk ik. Vroeger was er gewoon veel minder bekend, zeker over meisjes. Als het bekender was - zoals het nu begint te worden - dan had mijn moeder er wel wat mee gedaan denk ik. Ze hebben namelijk best wanhopig gezocht naar het probleem. Faalangst kwam er al snel uit, maar waar de faalangst door kwam? Ze dachten dat ze teveel druk legde op mij, dat ik gewoon niet zo slim was. Dus doe maar vmbo, lekker met haar handen werken. Tja… dat doet de faalangst geen goed natuurlijk. Na het vmbo naar het mbo en daar ben ik toen helemaal uitgevallen van ellende. Met 18 zat ik depressief bij de psycholoog en kreeg ik eindelijk mijn diagnose.

6. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.417
    10.346
    113
    Hier ook een jongetje dat voor zijn 8 AVI uit was. bob popcorn was een heel groot succes, piraten van hier naast. En tot nu toe de toppers Harry Potter. Hij is nu bezig met boek 4.
    Wel een heel verschil in niveau. De boomhutten serie sloeg hier absoluut niet aan.

Hij leest mega veel boeken maar leest ook enorm veel Donald Duck. Zoals @bulakgirl schrijft je leert er heel veel van. Overigens kopen we ze bij de kringloop. Met de snelheid waar hij ze mee leest is het zonde om nieuwe te kopen.

Al komt er binnenkort wel een mini abonnement binnen op de mat, ik kreeg een cadeaukaart om een tijdschrift te kiezen. Er stond echt niks bij dus zoon had geluk. Zijn geloof ik maar 2 of 3 tijdschriften maar toch leuk. Mijn man kreeg het zelfde cadeaukaart dus die heeft de gewone gekozen :D

Mocht hij van dieren houden is national Geographic Junior en wild van Freek ook leuk (50% korting met ING rentepunten)

bulakgirl en Fristi2012 vinden dit leuk.
  7. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.102
    3.489
    113
    Wat een lastige keus. Groep 1 is niets, maar tussen groep 3 is ook wel een groot verschil.
    Maar aan de andere kant, m’n dochter speelt nu ook het liefst met groep 2 kinderen die komend jaar ook in groep 3 zitten.

Andere dingen doen dan eigen klas werkt niet. Hopelijk mag ze gewoon tussen groep 2 in de klas.

Leolove vindt dit leuk.
  8. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.046
    2.914
    113
    't Gezellige Brabant
    Kijk, daar kan ik iets mee! Hij heeft al een abbo op Quest junior,maar die komt maar 1x per maand. We gaan binnenkort eens naar de kringloop, kijken of er wat van de gesuggesteerde boeken te vinden zijn. Bedankt dames!

owly vindt dit leuk.
  9. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.162
    2.544
    113
    Wij halen ze idd ook bij de kringloop :D heb wel een jaar abonnement genomen, die mag hij lezen en terug geven, zodat na de zomer z'n broertje ze ook m'n kan lezen (die heeft nu nog genoeg aan de donald duck junior)

Freek met korting? Das interessant! Bedankt voor die tip!

10. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.417
    10.346
    113
    Graag gedaan!

Ik heb donald ducks in houten tihdschriften bakken zitten maar dat is niet ideaal. Ze verkreukelen snel. Ik heb meerdere bakken waardoor ik kan wisselen. Als je er voldoende hebt zijn ze een half jaar/ heel jaar weer net zo leuk om te lezen. :D

bulakgirl vindt dit leuk.
  11. Leolove

Leolove Fanatiek lid

16 apr 2016
    4.147
    1.683
    113
    Ja J speelt ook het liefst met kinderen die nu in groep 2 zitten, dus volgend jaar tussen kinderen die 1 of 2 jaar ouder zijn is niet verkeerd voor haar denk ik. Maar ik wacht nog steeds op de iber voor een definitief antwoord

Fristi2012 vindt dit leuk.
  12. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.162
    2.544
    113
    Helaas heb ik er 1 met verzamel en sorteer drang xD die het onzin vind om een Donald duck nog een keer te lezen, want hij kent de verhalen toch al :p vandaar dat ik ze niet aan hem geef maar zelf bewaar :p wij hebben ze idd ook in tijdschrift cassettes staan :)

Heb trouwens van de oudste nog niet vernomen dat ze hem hebben door getest... dus ben bang dat ze dat dit schooljaar ook niet meer zullen doen..
    Hopelijk volgend schooljaar dan, zal dan wel gelijk aan de bel trekken..

13. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.417
    10.346
    113
    Haha eerst wou hij ze ook niet nog een keer lezen maar toen hadden we ook nog niet voldoende om te wisselen. Als hij dan toch geen nieuwe heeft leest hij ze dan toch maar een 2de keer:roflmao:

Op zijn oude school zeiden ze ook dst ze gknfen doortesten maar dat was 1 niveau hoger. Misschien hebben ze dat daar ook gedaan.

Wij krijgen vandaag rapport ( als hij het renminste niet vergeet) zelf had hij het over m6 toetsen. Ben benieuwd.

Ik neem aan dat we geen rare verrassingen lezen.

bulakgirl vindt dit leuk.
  14. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Hier weer een bericht van mijn kant.

Donald duikschool vind onze zoon ook geweldig om te lezen.
    Binnenkort maar eens naar de kringloop.

En de update...
    Na een maand is het rond.
    Gijs gaat na A kwadraat, voor kinderen die de plusklas overstijgen.
    Dit is vanaf volgend schooljaar, half september.
    Is van dezelfde stichting als onze school.
    Wel moet hij dan naar een een ander dorp.
    En laat het nu net op woensdag zijn, mijn thuiswerkdag.
    Even op werk de tijden overleggen en ik kan hem wegbrengen en ophalen.
    Er is nog 1 knul uit de plusklas die ook die kant op gaat, dus carpoolen kan ook nog.
    Wat is dit snel gegaan. En voor ons is Gijs nog gewoon dat kleine manneke....al is hij al 7...

bulakgirl en Fristi2012 vinden dit leuk.
  15. Leolove

Leolove Fanatiek lid

16 apr 2016
    4.147
    1.683
    113
    En, wat het idd wat je verwachtte?

16. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.417
    10.346
    113
    Lief dat je het vraagt
    Eigenlijk nog beter! Je kan nu zien dat hij werkelijk aan het werk gaat. Hij doet veel meer zijn best. Hij is enthousiast en dat lees je ook terug.

De "min" punten passen ook echt bij hem. Eerst luisteren naar de uitleg en dan aan het werk. Dat hij netjes kan werken maar niet altijd laat zien zoals in een schrijfschrift. Dat hij zeer creatief is maar dat niet altijd vol kan houden tot het einde. Dus bij een werkstuk netjes en creatief is en dan uiteindelijk net niet helemaal af.

Betreft toetsen doet hij de reguliere voldoende maar de cito's hoog. Een paar op e5 en de meeste zijn gemaakt op M6. Afwisselend tussen 1 en de 4 score.
    Maar ben nu vooral benieuwd wat ze dan gaan doen in groep 6.

KleineLai en Leolove vinden dit leuk.
  17. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Mijn zoon van 9: kapitein onderbroek, dogman, boomhut, niek groot, de Costa banana reeks van Jozua Douglas

18. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.046
    2.914
    113
    't Gezellige Brabant
    Leuk, dank je wel!

19. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.102
    3.489
    113
    We hebben de klassenindeling van m’n jongste binnen.
    Ze heeft volgend schooljaar in ieder geval een andere juf. Dus ik ben behoorlijk opgelucht.
    En zit ook nog bij haar vriendinnetjes in.
    Ben benieuwd of het haar gaat helpen zichzelf te kunnen zijn.
    Maar voor nu tevreden!

Zonnestralen, sabagirl, Leolove en 3 anderen vinden dit leuk.
  20. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.261
    23.370
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier een hele slechte cito rekenen gemaakt, met score IV. Zie ook topic https://www.zwangerschapspagina.nl/threads/dilemma-gesprek-juf.724083/page-2#post-24237871

Gelukkig waren de methodetoetsen allemaal super gemaakt en had ze allemaal rv en g op het rapport. Dus de cito leggen ze naast zich neer. Ze was ook erg afgeleid zei de juf dus. Maar dat kan miss ook aan de juf liggen. Volgend jaar lekker andere juffen, en daar heeft dochter veel zin in.
    Ze leest nu eind groep 3 op E4, krijgt gecompact werk en rekentijgers en doet de plusklas, en dat gaat allemaal door komend schooljaar gelukkig.

Deel Deze Pagina