Dit is ook een punt waar wij tegen aan lopen. Niet elk slim kind is een autodidact... De manier waarop ermee om gegaan wordt zijn wel lessen om het dan maar zelf uit te gaan leren zoeken...
Haha die van ons neemt zeker niks van ons aan. Jemig daarom was thuisonderwijs.. Een uitdaging. Testen heeft alleen zin als je er wat mee bereikt. In ons geval moest dat omdat school niet verder kon. Overigens als je het zijnsluik bekijkt kun je ook wel zelf kijken of je kind daar bij past. Je hebt alleen geen cijfertje. Waar je overigens nog weinig aan hebt omdat het een momentopname is Welk niveau ook je hebt begeleiding nodig. Al denkt die van ons daar vaak anders over Iets met zeer eigenwijs.
Wij hebben formulieren ook gehad en gaat over hoe ze thuis is, hoe ze zich ontwikkeld heeft etc. Niks spannendste, maar zo krijgen ze thuis ook een beetje beeld hoe ze is ontwikkeld. Uiteraard weten ze niks over 0-4 jaar.
Ah ok, dank je. Dan heb ik er ongeveer een beeld bij. Vlot was ze zeker. Misschien wel goed dat dat in beeld komt.
Yes, J krijgt de juf die A dit jaar heeft, vandaag de lijst met namen gehad voor volgend jaar. Een groep 3 kindje waar ze al mee afgesproken heeft, en een kindje die mee gaat vanaf de instroom groep. Hopelijk dat ze met de andere kinderen ook wat meer contact krijgt en dat ze volgend jaar wat meer zin krijgt in school.
Vandaag, de warmste dag van het jaar, en m’n zoon had z’n intelligentie onderzoek. Hij vond het geweldig, wilde dat het de hele dag zou duren.
Wat fijn dat hij het leuk vond! En hopelijk was de hitte binnen wel te doen… Hoop voor jullie en school dat er goede handvatten uitkomen!
Jaa de spelletjes, de uitdaging. En de volledig op hem gerichte aandacht. En het klikt heel leuk. Hij was gepikeerd dat hij de volgende afspraak niet mee mocht. 1 september gaan we het verslag bespreken. Duurt nog even, maar er zit vakantie tussen. Maar gelukkig is dat de eerste schoolwerk al, dus kunnen we hopelijk daarna gauw een gesprek op school plannen.
Wat fijn! September klinkt zo ver weg maar dat gaat sneller voorbij dan je denkt. Super fijn dat je nu nog de testen kon laten doen zo dat ze na de vakantie een plan kunnen maken hoe ze dat de rest van het jaar aanpakken.
Jaa ik ben allang blij dat het testen nog voor de vakantie kon. En die paar weken zijn zo voorbij. Nu lekker genieten van de vakantie. (zodra ik de gebruiksaanwijzing van m’n zoon heb gevonden.)
Haha dit klinkt precies als mijn dochter. Die had ook meegekregen dat er nog een vervolgafspraak gemaakt werd, en was helemaal boos dat ze dan niet weer daar heen mocht om uitdagende opdrachten te krijgen van die leuke mevrouw Hoe gaat het bij iedereen met vakantie, vermaken de kinderen zich een beetje? Hier zitten ze nog de laatste week op school. Gister doorschuifdag dus oudste heeft haar nieuwe klas gezien op HB onderwijs, en ze bleek al veel kindjes te kennen van de ene dag in de week/BSO/sportclub dus ze is wel gerust gesteld
@Leolove nee ze vermaken zich nog niet. Komen niet tot spelen, zeuren de hele tijd, als de een wat bedenkt wil de ander het ook en loopt het uit op ruzie. Vanmorgen had de dansschool een knutselochtend, dus daar ze maar heen gebracht. Zo nog maar ff naar de bieb.
Wij zitten in de tweede week. De eerste week hebben we veel gefietst. Dat helpt hier nog het beste om het een beetje gladjes te laten verlopen.
Dat klinkt goed! Fijn dat ze wat gerustgesteld is. Hier gaat het eigenlijk wel goed, al is dit pas onze eerste week vakantie. Dochter is deze week naar een zomerkamp met een paar vriendinnetjes; elke dag een paar uurtjes leuke activiteiten doen. Zo lang zij met andere kids kan spelen is het goed... Houd mn hart vast voor als al die meiden op vakantie zijn... Merk wel dat ze meer uitdaging zoekt thuis nu school gestopt is. Is opeens druk met lezen, rekenen enzo. Dat had ze niet zo toen ze op school zat, wat mij wel zegt dat ze op school voldoende aangeboden kreeg. Slapen is alleen nog steeds drama al hoopte ik dat de vakantie goed zou doen, maar helaas. Wallen tot op haar knieën, maar stel je voor dat je aan je vermoeidheid toegeeft en op tijd gaat slapen...
@Fristi2012 oh zo vervelend. Gaan jullie nog op vakantie binnenkort zodat ze wat afleiding hebben? @Zonnestralen ja actief bezig zijn helpt vaak wel he. Wij hebben een potje met allemaal briefjes erin gemaakt, als ze zich dan vervelen trekken we een briefje en gaan we dat doen. Input hebben ze zelf gegeven, dus hopelijk werkt dat positief
Hier zitten we in de 2e week. Dochter is een week op scoutingkamp geweest. Deze en volgende week nog 2 dagen bso. Vandaag vermaakt ze zich wonderwel veel zelf, krijg je alleen wel dit van: Het is een hamsterparcours en dan is zij de hamster. Verder sjouwt ze rond met dit: Die is vertrapt door een paard en ligt dus in het dierenziekenhuis. Nu is ze met buurmeisje in het zaembad in de tuin. Dus deze dag is nog wel snel gegaan zo.
Die van mij gaat goed! Hij maakt altijd een sprong in een vakantie. De eerste week was wel zwaar. Hij verveelde zich erg. Expres gelaten want dan gaat hij zoeken naar iets nieuws om te doen. En zo waar heeft hij zich vastgebeten in iets dus hij is hopelijk de komende weken zoet. Gisteren kwam de psycholoog op bezoek om het schooljaar af te sluiten (we hebben al 3 weken vakantie maar goed hè ). Ze grapte dat ze al verwachtte dat hij in een sprong zou zitten en ze was benieuwd naar strakjes in september.
Mag ik mij hier ook melden? Van jongst af aan is mijn dochter al erg bij. Toen de verloskundige na 2-3 dagen kwam zei die al alsof mijn dochter haar strak aankeek. Ook tilde ze al snel haar hoofd op. Lopen deed ze met 16 maanden dus heel normaal. Praten deed ze al wel vroeg Ze is nu bijna 5 en kan thuis erg moeilijk zijn, snel driftbuien, snel van slag en stelt veel vragen. Ook veel het waarom. We krijgen begeleiding met de opvoeding voor haar omdat ze geregeld niet uit haar driftbuien komt en totaal niet bereikbaar is. De begeleiding heeft het er nu over dat ze mogelijk hoogbegaafd is. Op school heeft ze die driftbuien niet, daar kan ze heel erg in haar eigen wereld zitten. Ze is wel heel sociaal en speelt ook wel met andere kinderen. Ook zoekt ze veel contact met volwassenen en oudere kinderen. Ondertussen telt en herkent ze de cijfers tot 100 en is laatst begonnen met verder tellen. Op school zien ze wel dat ze veel interesse heeft in cijfers. Na de zomervakantie gaan we kijken of we verder willen kijken voor haar. Is dit herkenbaar? Ze gaat na de zomervakantie naar groep 2.