Dat klinkt goed! Dat is meer dan je vanmorgen denk ik had bedacht. Ze zien haar nu dus wel en hebben een plan.
Vanmorgen dochter zonder problemen naar school gebracht. Dus dat is al een opluchting. En net bij de orthopedagoog geweest, verslag van zoon binnen. Ze geeft aan dat er duidelijk maatwerk nodig gaat zijn op school. Met alleen extra werk gaat hij vastlopen. Ik ben wel blij met deze orthopedagoog. Ze heeft nu direct contact opgenomen met school om gesprek met ib’er, juf en ons te plannen. School heeft direct ook de plusklas juf toegevoegd in de mailing, dus die lijken ook wel open te staan. Waarschijnlijk 20 of 26 september gesprek met z’n allen. Duurt nog wel even, maar dan is wel direct iedereen erbij. Leek ons beter dan dat wij eerst een gesprek met alleen juf planden. Ook afspraak voor zoon met orthopedagoog gepland. Stukje psycho-educatie oppakken. En daarna het emotieregulatie en leren leren. En ik denk dat ik wellicht ook voor onszelf een gesprek ga plannen later. Wat kunnen we wel en niet van hem verwachten. Waarin is hij 6 jaar en waarin moeten we de leeftijd wat meer loslaten. Hoe komen we uit die strijd en hoe begeleiden we hem in de faalangst. En het is verstandig iets buiten school om te zoeken. Iets waarin hij alles kwijt kan, maar ook leert doorzetten, proberen enzo. Maar dan komt wel.
Klinkt alsof school inderdaad meteen spijkers met koppen wil slaan, fijn! En miss idd handig ook gesprek voor jullie zelf. Zijn idd toch wel.dingen waar je tegenaan loopt, herken ik wel. En ook fijn dat je dichter niet huilend weggebracht hoefde te worden.
Fijn dat er bij een aantal de zaken worden opgepakt. Hier gaat het ook lekker. Dag 4 is voorbij. Dag 1 was wennen en er weer inkomen en geen les gehad. Dag 2 rekenen.... gijs gelijk in de middag hakken in de grond en dat school saai is. Dus gelijk doorgevraagd waarom en het kwam er op neer dat ze sommen kregen als 50+20. Dat hij dit niet wilde, dat het saai is. Dus gevraagd of hij dit ook tegen de juf heeft gezegd. Hij gaf aan van wel en dat de juf had gezegd dat hij gewoon mee moet doen. Ik heb uitgelegd dat dit voor nu even zo is, omdat alle kinderen dit moeten leren en andere kinderen er wat langer over doen dan hij, dat dit vervelend is maar snel goed gaat komen. Dit heeft hij gelijk geaccepteerd. Afijn, deze ochtend de IBer gesproken, een los gesprekje. Geen afspraak. Gelijk verteld dat gijs zich verveeld in de klas. Dat ik eerst de eerste twee weken wil afwachten om ook de juf te laten wennen aan de nieuwe klas en ik niet gelijk wil zeuren. De IBer moest lachen en ze begreep gelijk wat ik bedoelde. Ze had dit al verwacht bij gijs, dat gijs verder denkt, dat gijs goed kan rekenen en dat dit er aan zat te komen. Ze gad ook duidelijk aan dat gijs is begonnen met klasoverstijgend, oftewel de plusklas. Gijs zit vanaf eind september in A-kwadraat, voor hoogintelligente en hoogbegaafde kinderen. Dit is 1 Dag per week. Dit is schooloverstijgend. De snelheid van leren die gijs nu heeft, zal hij snel extra werk krijgen tijdens de reguliere lessen. Dat hij wel in de klas blijft, maar waar iederen regulier rekenen heeft krijgt hij hoger rekenen.. Ik ben eigenlijk helemaal blij hoe het verloopt op school en gijs begrepen wordt!!! Ze houden zijn broertje, teun ook in de gaten. Hij heeft een spraakontwikkelingsprobleem en verwerkt een hoge graad aan informatie niet. Dus zit nog in groep 2, hij is wel 6. Maar hij is nu al wel bezig met rekenen en lezen... Ze verwachten dat teun ook naar hoogintelligent gaat, met het grote probleem dat hij zich niet kan uiten. Fijn dat hij ook scherp in de gaten wordt gehouden. Ik ben tevreden!
Ohja, vanavond hebben we het magische labyrint gespeeld, dit is een spel met vooruit kijken, en voor 12 jaar en ouder.... Damn, dat kan hij dus goed. Ik was wel aan de winnende hand, hij werd helemaal VERDRIETIG EN GEFRUSTREERD. Ik heb hem laten winnen (2e keer dat we speelden) en een gesprekje gehad over dar verliezen niet erg is. En of ik het leuk vind om te verliezen... Needus. Maar dat het ookniet erg is. Dus morgen ga ik winnen, hahaha
Onze jongste lag gister al te huilen in bed, ik wil niet naar school ,school is stom. Met haar gepraat dat ze in een andere klas komt, met een andere juf. Hopelijk gaat het echt beter volgende week, want als dit nu al begint terwijl ze nog niet eens op school geweest is
Ook al Hier gaat het na de eerste week gelukkig een beetje beter. Ze blijft nog steeds liever thuis maar ze schreeuwt en huilt niet meer dat ze niet wilt. Hopelijk gaat het bij jullie ook beter als ze het even ervaren heeft.
Ze heeft natuurlijk alleen de referentie van de andere klas met de andere juf... dus zo gek is de reactie nog niet...hoop wel voor jullie dat het daadwerkelijk gaat helpen! Want het is idd vreselijk om je kind zo te moeten zien
Dat is toch geen spel vanaf 12 maar vanaf 6? Coöperatieve spellen zijn ook leuk. Dan win of verlies je samen.
Het betoverende doolhof is vanaf 6 jaar. Het magische labyrint voor 12jr en ouder. We spelen veel soorten spelletjes, net triominos gedaan. Wel de junior, want zin favoriete knuffel, pluto, staat er op. Hij wil bij deze de volwassen versie niet.
Dat maakt toch niet uit of het een junior is, het gaat om de lol en vooral het om leren gaan met winnen als verliezen. Wij spelen ook heel veel soorten spelletje. Ik merk wel dat sinds we zijn begonnen regelmatig te spelen de boosheid en frustratie op het spel is en nu niet zo op jij doet dit of dat. Boos zijn is 1 ding maar je mag niet boos doen. dus geen spul aan de kant gooien etc. Frustratie uiten wat je niet fijn vond mag wel. Het is soms ook niet leuk om te verliezen. Dan zijn de coöperatieve spellen handig want dan is de groep die wint of verliest.
Dit maakt zeker niet uit, maar triominos met 1 t/m 5 spelen is wel erg saai, hahaha. Ik wil ook de moeilijkheidsgraad verhogen, om hem uit te dagen. Wij spelen hier: Monopoly Jr, binnenkort gaan we over naar de reguliere versie, maar die ligt op zolder en we zitten in de verbouwing. statego jr, maar binnenkort ook naar de gewone versie ticket to ride triominos jr lama's Dr bibber Zeeslag Onderuit Waar zit ik Ik heb 1 keer een coöperatief spel gedaan, de moderne cluedo met aanwijzingen via internet. Vond ik echt geen bal aan. Maandag ga ik weer naar de spelletjesavond in het dorp. Zijn wel de.volwassen spellen die gespeeld worden. Leerzaam en gezellig Welke coöperatieve spellen speel.jij?
@goblins: Wij hebben bv. Pandemic. Die vinden we allemaal erg leuk. En ik heb er nog een, maar die ligt nog ongebruikt in de kast (ik denk voor 5/12 of kerst). Bij het Magische labyrint zie ik ook overal 6+ staan. Ben wel benieuwd naar de 12+ variant, lijkt me leuker voor oudere kinderen dan spellen die voor heel jonge kinderen zijn.
Ik zal morgen vragen naar pandemic op de spelletjesavond voor volwassenen . Vast iemand die hem kent. Ik begon na alle reacties over labyrint te twijfelen... en internet opgegaan. Die ik heb, heb ik gekocht bij de kringloop en komt uit de jaren 90 En dus heel anders dan de spellen die nu uitkomen.ik heblabyri th gezien van super mario maar die ziet er echt veel te simpel uit als je deze kent....
@goblins: Ik ga eens op zoek! Want er zijn hier maar weinig spelletjes die we echt wel eens spelen, maar De betoverde doolhof is dan juist een spel dat de jongste nog wel oké vindt. Dus zou best leuk zijn als we daar een minder simpele versie van hebben.
Hier weer een schreeuwend boos kind weggebracht. ‘Ik ga nooit meer naar school, ik ben er klaar mee.’ Wat een k*t gevoel is dit toch. Hoe ging het bij jou @Leolove ?
Mag ik met jullie mee schrijven? Dit is de derde week dat mijn zoon naar de basisschool gaat en gevoelsmatig heb ik zo’n ander kind thuis, alsof alles op zijn plek valt. Hij word sinds de eerste week met een ander klasgenootje uit de klas gehaald om te kijken waar ze staan qua voorlopen en krijgen samen al andere werkjes. Jullie kennen zijn voorgeschiedenis niet, maar er zijn zoveel zorgen geweest vanuit ons maar ook vanuit andere instanties en opeens valt alles op zijn plek. En durft hij uit te spreken dat hij iets al kan Ipv onderpresteren en gedrag gaan spiegelen van andere kinderen. We hebben zoveel zorgen gehad. Ik heb geen moe/boos kind thuis na school, maar een blij energiek kind.
Onze cooperatieve spellen Pandemic Cahoots Verboden eiland Magic maze on mars Mysterium park Similo (heb je in verschillende varianten hebt) Voldoende keuzes hier in huis