Hier deze gekocht voor in de schoen, prijsje gaat er nog af hoor . Twee tekenliefhebbers. Bij de Action zijn deze tekenblokken ook wel fijn voor het geld wat ze kosten. https://www.action.com/nl-nl/p/schetsboek/ Verder sokken, een chocoladeletter enz. Ze mogen hem maar eens per week zetten.
In de schoen zaten hier tot nog toe een nieuw telefoonhoesje (oudste), juicy bomb (jongste), voor allebei een sleutelhanger en wat lekkers. Ik moet eigenlijk nog één cadeautje hebben voor komend weekend, maar daarvoor heb ik geen idee...
Die spellen ken ik niet. Ook nog nooit een escape room gedaan zelfs. Hij wel met een feestje. Zo'n spel ga ik voor kijken
Hier een 8 jarige... hij krijgt wel technisch lego, maakt hjj ook 1x maar vind het wel leuk om te doen en maakt graag puzzels van 1000 stukjes. Krijgt er nu 1 van Donald duck. Vorig jaar een 3d puzzel gegeven, vond hij ook leuk. Daarnaast leek hem zo'n escaperoom spel ook leuk dus die staat op zn lootje voor school. Van ons krijgt hij verder nog pantoffels en een jaargang van de Donald duck via marktplaats op de kop getikt. Dat museum van Escher zou hij hier trouwens ook gaaf vinden. Ga ik onthouden voor de kerstvakantie, leuk ook dat ze workshops enz organiseren. Zoon heeft pas in de plusklas wat moeten maken van Escher en zich verdiept in die kunst.
Jaaa supergaaf! Sinds dat museum is hij fan geworden. Ik heb een boek besteld over Escher. Goed idee van je! En ook iets van dat optische illusies!
Onze dochter is gek op Rubik’s kubussen. Ze krijgt een dure 3x3 met magneetjes en een pakket met wat exotische puzzelkubussen (12-vlak, piramide etc). Oudste (2e klas) vooral nuttige dingen; een dockingstation, iets voor sport en een escaperoomspel. Vorig jaar kreeg hij een 5-rittenkaart voor Jumpsquare, daar kan hij zelf heen met vrienden. Voor de jongste hebben we een ruimteatlas en van Robotime een modelbouw knikkerbaan. Misschien nog wat te moeilijk om zelf te maken (6 jaar), maar hij zag hem laatst ergens en was gefascineerd.
@Baileyy Je kunt blijkbaar ook grote legosets huren. Zelf geen ervaring mee, maar vrienden van ons wel. Was hun erg goed bevallen, de hele herfstvakantie grote themadozen om te bouwen, alles uitgestald op de tafel om mee te spelen en na afloop weer inleveren voor een ander.
Kogel is door de kerk, we gaan toch versnellen naar groep 5. Per direct. Met als doel hem daar te leren leren. Er gaat dus vooral ingezet worden op executieve functies. In groep 4 lukt dat onvoldoende, in groep 5 gebruiken ze de methode blink voor wereldoriëntatie, waarbij ze echt onderzoekend aan het werk gaan. Daardoor is verbreden en verdiepen beter toe te passen. Ook qua rekenen is groep 5 voor nu beter. Daar wordt gewerkt met Chromebook, waardoor er adaptief gewerkt wordt en er dus veel makkelijker gecompact kan worden en ook beter zicht is op z’n beheersing en eventuele hiaten. De Cito’s gaan ook gewoon op m5 niveau afgenomen worden. Vanochtend aan zoon verteld samen met de ib’er. Stralende oogjes, blij kind. Later begonnen de spanning wel wat toe te nemen. Maar aan eind van het gesprek kreeg ze een dikke knuffel en een dankjewel van m’n zoon. Dan pas besef hoe hard er echt wat nodig is nu. Maandagochtend gaat hij het met juf in de klas vertellen en daarna wennen in groep 5. Ik vind het mega spannend. En geen idee of we er goed aan doen. Maar zo doorgaan kon ook niet.
@Fristi2012 wat spannend! Surprise nog in Gr 4? Hoe lang willen ze laten wennen? Gaat hij dan dagdelen of wat is het plan?
Sinterklaas waarschijnlijk nog in groep 4, maar in groep 5 wordt ook geen lootjes gedaan, dus mocht hij willen mag het ook in groep 5. We verwachten dat hij van verdelen over beide klassen alleen maar onrustig wordt, dus willen korte wenperiode. Na Sinterklaas helemaal over. Hij krijgt gelukkig wel gedeeltelijk dezelfde juf. Die heeft hij sinds enkele weken op donderdag, vrijdag. En krijgt hij nu op maandag, dinsdag, woensdag. Vrijdag heb ik met ib’er overleg over hoe het is gegaan. Zitten alleen nog na te denken over de vrijdagmiddag. In groep 5 hebben ze die ook les, en nu nog niet. Geen idee of ie dat erbij nog trekt.
Wij hebben toen ook gekozen voor een korte wenperiode. Alles of niks anders hoor je nergens echt bij. Handig dat ze geen lootjes doen want dan heeft hij ook een keuze. Fijn om alvast een juf te hebben die op de hoogte is en hem goed kent! Die vrijdagmiddag is het aankijken maar hier was dat geen probleem. Wel sneu dat ze bij ons toen gelijk ook geen woensdagmiddagen meer hadden dus moest in eens naar 5 gelijke dagen in plaats van 3 hele en 2 halve. We deden het in het weekend wat rustiger aan en lieten hem een keer vaker een film kijken. Kon hij even "uit".
Spannend zeg maar groot gelijk dat jullie deze stap gaan maken. Hier was is het echt een goede stap geweest. Ook omdat daar de vakken uitgebreid worden en meer lesstof wordt aangeboden. Hier gaat rekenen en spelling etc hem nog steeds makkelijk af, maar voor aardrijkskunde, geschiedenis, natuurkunde/techniek, biologie etc moet hij echt wel even wat doen. Enige is dat hij begrijpend lezen echt nog niet op de rit krijgt. Vorige jaar in groep 5 al lage score en nu bakt hij er op de toetsen eigenlijk niks van. Dus daarvoor krijgt hij nu extra hulp. Was hij eerst toch een partij boos om, maar hem het belang hiervan uitgelegd en ook dat het helemaal niet erg is als je ergens wat minder goed in bent. Nu vind hij het prima om wekelijks even te gaan. Hopelijk verloopt de overgang soepel en kan je zoon zn plekje vinden daar waardoor hij met meer plezier naar school gaat! Hier vanaf groep 3 al de hele middag school en dat is hier altijd gewoon prima gegaan. Hij had zelfs nog zwemles erna de eerste tijd.
Succes voor hem @Fristi2012 ! Hier hebben ze vanaf groep 1 alleen maar de woensdagmiddag vrij. Vorig schooljaar zo besloten, dat ook de onderbouw vrijdagmiddag naar school gaat. Geen continurooster. Gaat hier prima, hoewel dochter vrijdagavond wel echt moe is.
Het zal denk ik vooral wennen zijn. Een middag om te spelen minder. Al vind ik het ook prima om daarna nog te laten spelen. Maar ook praktisch weer ff wennen. M’n dochter is wel om 12 uur vrij, speelafspraakjes worden voor haar ook een stuk lastiger bij ons thuis als we weer naar school moeten om zoon op te halen. Zelf naar fietsen kan denk ik vanaf volgend jaar wel, maar zeker in de eerste periode nu nog niet.
Hier ook vanaf groep 1 alleen woensdagmiddag vrij. Was bij ons vroeger ook zo, ik weet dus niet beter.
Hier werd het ineens veranderd. Erg jammer, want ze danste op vrijdagmiddag. Die is toen naar wat later op de middag verzet, maar dat vond ze toch niet fijn. Tot 15 naar school en dan 15.45 tot 16.45 dansen. Was ff teveel. Hoewel ze het nu wel weer zou kunnen. Maar even relaxen en buiten spelen vindt ze fijner denk ik.