HB, ontwikkelingsvoorsprong, intelligent, versneld, verrijking etc deel 2

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Zonnestralen, 21 feb 2022.

1. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.446
    1.129
    113
    Hier is dochter in de vakantie weer opgebloeid. Iedere dag lezen, op YouTube groep 3 filmpjes kijken en zo woorden leren en leren rekenen etc. Dagelijks letters kleuren en schrijven maar ook lekker spelen. Een prima balans die ze goed zelf aangaf.
    Ik ben benieuwd hoe gauw ze weer 'doodbloeit' op school. (Ergens hoop ik dat het goed zal gaan maar ja dat zal wel een desillusie zijn)

Hoe vonden jullie kids de vakantie?

Nummer4 en Fristi2012 vinden dit leuk.
  2. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.324
    10.293
    113
    Wat fijn dat ze zo' n fijne vakantie heeft gehad!

De vakantie van onze zoon (8) begon minder goed namelijk ziek.
    Verder is het super, hij heeft meer geduld, minder boos, leest veel, tekent veel en besteed er heel veel aandacht aan ( laatst 40 min over 1 tekening), wil mee wandelen en spelletjes spelen. Overlegt veel, maakt mooie creaties op minecraft.

Nu is het weekend en merk je dat hij er tegenop ziet om naar school te gaan.
    Sneller boos, wakker liggen, laat zich snel uit het veld slaan etc

Het was zo' n fijne vakantie hopelijk kan hij dit gevoel toch nog een beetje vast houden.

3. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.446
    1.129
    113
    Het ziek zijn is zo balen, hier was iedereen de eerste week ook flink ziek maar de tweede week was gelukkig beter.
    Wat sneu dat je zoon alweer zo omslaat. School doet zoveel met de kinderen. Het is jammer dat het niet beter aansluit bij de kinderen.

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Vervelend al die zieken! :( Het heerst erg. Ik zit te wachten tot we het hier ook krijgen. :|

Ik sta een beetje dubbel in weer beginnen. Vind de vakantie aan de ene kant wel prima, maar aan de andere kant geeft school veel structuur en daar doen ze het toch beter op… Alleen geeft het de oudste ook veel stress, dat is dan weer minder…

5. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.324
    10.293
    113
    Het is wel een hb school dus veel meer aansluiten zal het niet worden.

Ze doen enorm hun best maar onze zoon is even niet zo positief. Even over het algemeen. De veranderingen van school en vakantie. Langere reistijden. Drukte van sommige kinderen. Sommige zijn heel fysiek.

Je merkt het even aan alles, is enorm knuffelig. Zal vanavond denk ik even duren voor dat hij slaapt.

6. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Ik ben juist blij dat ze morgen weer naar school mogen... had zelf ook verwacht wat ik hier lees. Kindjes die kunnen ontprikkelen en langzaam weer rustig worden en lekker groeien in de vakantie in wat ze zelf echt graag willen. Helaas was het hier doorgaans oorlog tussen de kids. Heb ze serieus nog nooit zo meegemaakt. Normaliter spelen ze altijd leuk samen maar deze vakantie elke dag gegil gekrijs geschop geslaan gescheld gepest en ga zo maar door. Ze waren beide extreem prikkelbaar. Zoon is weer volledig teruggevallen in het niet naar bed willen gaan en zet dagelijks hele huis op stelten. Ze slapen regelmatig pas om 22u. Vervolgens zoon elke nacht weer wakker met driftbuien, gilt iedereen wakker. Vervolgens om 8u alles weer wakker maar te moe en dus elkaar weer in de haren... poe. Ben echt blij dat ze morgen naar school kunnen en hopelijk snel weer in het ritme en leukere kids. Overdag wilde ik dan wat doen met kids maar oudste wilde dan niets want moe, zette dan weer huis op stelten terwijl zoon dan eigenlijk wel wat nodig had. Probeerde ik wat met ze te doen binnen was het ook continu strijd wie mama's aandacht kreeg en met z'n 3en wat doen mondde ook steeds uit op ruzie. Deze mama is zelf toe aan vakantie inmiddels. :roflmao: was wel erg pittig zo alleen met 3 kids op deze manier.

Nu is zoon ook pas in sept begonnen dus misschien was het allemaal wat veel voor hem.

bulakgirl vindt dit leuk.
  7. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Ik ben blij dat ze weer naar school mogen. Idd de structuur doet wonderen.

Maar ook ben ik bang. School gaat ze gewoon niet kunnen bieden wat ze nodig hebben.
    Ze willen zelf ook niet heel graag naar school. Het enige wat ze zeggen is dat ze willen leren.
    Geen interesse in klasgenoten.

Ik ben vooral bang voor wat er gaat komen. Wanneer m’n zoon erachter komt dat ook groep 5 niet zo zaligmakend is als hij hoopt.
    Dat m’n dochter nog steeds geen aansluiting vindt, dat ze volgend jaar in groep 3 zich kapot verveelt, maar er geen beter passende oplossing is.

8. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Hier was de laatste week vakantie trouwens wel goed.
    Zoon was jarig en heb hem nog nooit zo ontspannen en blij meegemaakt. Zowaar oprecht blij met z’n cadeaus en aanwezigheid van mensen. Wel totaal op na anderhalf uur, maar het blijft hem gewoon veel energie kosten.

Dochter had deze week inhaalzwemles, andere juf, en ze werd eindelijk gezien, ze mag woensdag proefzwemmen. Vindt ze erg spannend, maar ze is dolgelukkig.

owly, sabagirl, Zonnestralen en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.616
    8.359
    113
    Vrouw
    Ik probeer positief te blijven. Maar ik heb er wel even een hard hoofd in. Dochter heeft duidelijk geen zin in school. Ik denk niet dat het een gebrek aan uitdaging is momenteel. Maar meer last van zijnskenmerken binnen de groep. Gelukkig is zij wel een babbelaar. Waardoor ik toch wat makkelijker met haar kan kijken naar de dingen die haar dan dwars zitten. Lastige periode die kleutertijd. In ieder geval voor mijn kinderen wbt school.

Nummer4 vindt dit leuk.
  10. Leolove

Leolove Fanatiek lid

16 apr 2016
    4.143
    1.682
    113
    Jongste is wel weer lekker bijgekomen deze vakantie. Dus de prikkels op school zijn wel echt het probleem.
    Besloten om haar vast te gaan testen (staat nu op de lijst voor april) zodat we met test resultaat school hopelijk kunnen overtuigen on een goed plan te maken voor groep 3.
    Ze hebben allebei wel weer zin om naar school te gaan en hun vriendjes/vriendinnetjes te zien.

sabagirl, Fristi2012 en Zuri vinden dit leuk.
  11. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Hier ook nog niet echt de heilige graal in school gevonden maar structuur is hier blijkbaar wel hard nodig. Beide kids zijn trouwens wel veel gaan lezen in de vakantie. Binnenkort maar weer even aangeven bij beide juffen zodat ze er rekening mee kunnen houden.

Schrok wel dat ze voor groep 3 al "klaar" zijn met leren lezen dit jaar en ze vanaf nu alleen maar gaan herhalen. Oei oei... wat zal dat brengen. Dochter is juist doorgegaan die pakte afgelopen week kern 12 uit de bieb en leest dat vlot voor thuis. :oops:

12. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    @Zuri: Is het niet meer dat het aanbieden van de letters klaar is? Goed en vlot leren lezen doe je door ‘kilometers maken’, denk dat daar nu vooral op ingezet gaat worden?

13. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.324
    10.293
    113
    Ik denk dat ze bedoelen dat ze alle letters en combinaties hebben gehad.

Veilig en vlot hebben ze zoals @NiekeKris schrijft kilometers in gaan maken.

Zoon las halverwege m4. Hij kreeg de " moeilijkere" boekjes om in te werken.
    Zelf mochten de kinderen op eigen niveau een boek uit de bieb pakken.

Als extra prik en co.

Zuri vindt dit leuk.
  14. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Dochter vanavond: ik voel me niet lekker. Ze bleef het maar herhalen, maar had de hele dag niks van laten merken.
    En toen kwam het. Als ik ziek ben, hoef ik morgen niet naar school toch.

Ze kan me zelf niet vertellen wat ze nodig heeft op school. En ik weet het ook niet meer. :cry:

15. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.616
    8.359
    113
    Vrouw
    Sneu is dat :( Mijn dochter zei vanmorgen in de klas dat ze echt naar huis moest want ze was ziek kuch kuch... Vastklampen en huilen. Hopelijk gaat er een stijgende lijn in zitten.

16. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.446
    1.129
    113
    Zo herkenbaar, hier ook een heel verdrietig meisje... ik wil nooit meer naar school,.mag ik thuis blijven. Als ik ziek ben, dan hoef ik niet hé. Het duurde tot na negenen voor ze sliep. Ik huil met je mee. Ik weet het ook niet meer. Zelf kan ze niet aangeven wat ze nodig heeft op school maar 6 uurtjes waren genoeg om te weten dat ze nooit meer wil.

17. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Tis wat met die kleine meisjes. En dan te bedenken dat ze pas net begonnen zijn in hun schoolcarrière, zo oneerlijk dat ze zich nu al zo moeten voelen.

18. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.616
    8.359
    113
    Vrouw
    Ik hoop nog heel erg dat vriendschappen het beter zullen maken. En dat ze uiteindelijk de juf krijgt die mijn middelste nu heeft.

Fristi2012 vindt dit leuk.
  19. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Dat is niet wat de juf typte maar das wel fijner om te lezen! Ik dacht al, gaan ze nou serieus alles herhalen de komende maanden.

owly vindt dit leuk.
  20. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.446
    1.129
    113
    Dochter heeft veel vriendschappen maar dat maakt voor haar niet het verschil helaas.

Deel Deze Pagina