HB, ontwikkelingsvoorsprong, intelligent, versneld, verrijking etc deel 2

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Zonnestralen, 21 feb 2022.

1. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.686
    6.581
    113
    Vrouw
    Awww sterkte! Hoop dat ze snel weer opknappen. Die uurtjes dat ze op school zitten normaal gesproken zijn zo hard nodig, hopelijk is de ziekte snel achter de rug.

Blij om wat herkenning te lezen hier.

Prjbt vindt dit leuk.
  2. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.686
    6.581
    113
    Vrouw

Nou, wat een vreemde reactie van die juf zeg! Ik kan me voorstellen dat je dan echt tegen je tranen moet vechten. Leerkrachten hebben vaak geen idee van hoe de situatie thuis is. Die frustratie van het niets leren komt er in de veilige thuissituatie vaak uit. Het feit dat je thuis wel verandering merkt komt door de energie die jij er in stopt. Als ze op school geen energie er in stoppen zal er ook niks veranderen en het zou juist zo moeten zijn dat wanneer er niks verandert in de situatie op school, school bij jou aan de bel trekt in plaats van andersom dat jij moet informeren naar de stand van zaken.
    :(

Archie83 vindt dit leuk.
  3. Prjbt

Prjbt Fanatiek lid

28 jun 2022
    1.116
    1.185
    113
    Vrouw
    Precies dat! Gelukkig volgende week nog geen vakantie dus ik hoop dat maandag iedereen naar school gaat dan heb ik nog een weekje wat rust.

Nr. 4 mag waarschijnlijk 4 maart afzwemmen maar of dat nu met ziekte gaat lukken.. in december was hij ook lang ziek en toen ging hij daarna ineens niet meer door het gat enzo. Kunnen we nu natuurlijk niet hebben

4. Prjbt

Prjbt Fanatiek lid

28 jun 2022
    1.116
    1.185
    113
    Vrouw
    Haha dat zal het zijn

5. Prjbt

Prjbt Fanatiek lid

28 jun 2022
    1.116
    1.185
    113
    Vrouw
    Ja dan inderdaad 2 klassen overgeslagen. Gelukkig kan hij dan volgend jaar eerst een tussenjaar doen maar dat is al wel gelieerd aan de middelbare.

En 5 is behoorlijk pittig idd. Zeker omdat de oudste en jongste maar 6,5 jaar schelen.

Ze zijn net 11, net 10, bijna 9 en 5,5 en 4,5.

6. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.686
    6.581
    113
    Vrouw
    oh my... ik moet er echt niet aan denken om ze zo kort op elkaar te krijgen (mocht ook niet ivm keizersnedes). Hoe heb je dat in hemelsnaam volgehouden met drie in 3 jaar?
    Wel fijn van dat tussenjaar. Is dat zo'n tienerschool?

Hier 12, 8 en 4 en ik ben echt blij met die 4 jaar er tussen telkens. De ene bijna naar school wanneer de volgende geboren werd. Soms wel eens gedacht dat ik ze liever wat dichter op elkaar had gehad, maar heb mijn handen er nu ook al vol aan. Een vierde (of vijfde) was trouwens wel welkom geweest maar dat lukt niet meer.

7. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.446
    1.129
    113

Ik herken zoo wat je beschrijft... ik herken je gevoel en je verdriet en de machteloosheid richting de juffen. Ik heb even geen advies want hier gaan we er gok ik ook niet uitkomen maar wilde wel even een hart onder je riem steken.

Archie83 vindt dit leuk.
  8. Archie83

Archie83 Actief lid

23 nov 2019
    410
    236
    43
    Dank voor jullie reactie @Nummer4 @sabagirl. Ik vind dit echt kl*te en loop al uren met prikkende ogen en een brok in m’n keel. Ik heb net de juf een lange mail gestuurd over de communicatie omdat ik denk dat we elkaar anders steeds meer kwijt gaan raken. Heb begrip getoond, complimenten gemaakt voor wat goed gaat en me best kwetsbaar opgesteld, maar ben ook duidelijk geweest dat ik bepaalde dingen niet los ga laten, dus ben erg benieuwd naar (en stiekem ook een beetje bang voor) de reactie.

Nummer4, Jillzz en Fristi2012 vinden dit leuk.
  9. Prjbt

Prjbt Fanatiek lid

28 jun 2022
    1.116
    1.185
    113
    Vrouw
    Nee is echt een tussenjaar van het gymnasium. Geen 10-14 school. Die hebben we hier ook maar dat is vaak juist ook meer voor de onderkant.

De oudste en derde schelen 2 jaar 4 maanden en 2 dagen. Geen idee hoe ik het deed. Ik deed het gewoon.

Juist omdat ik veel lichamelijke klachten heb wilde ik ze snel achter elkaar. Heel goed bevallen. Zo goed dat er 3 jaar later nog 2 kwamen met maar 14 maanden verschil.

Het is ook maar net hoe het je gegeven is en alles heeft zijn voor en nadelen.

Kan me voorstellen dat het leeftijdsverschil zoals bij jullie ook heel fijn is.

Nummer4 vindt dit leuk.
  10. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.446
    1.129
    113
    Goed gedaan!!! Hopelijk krijg je een reactie waar je wat mee kan want kwetsbaarder dan dit kun jeje niet opstellen. Sterkte met wachten op een reactie.

Archie83 vindt dit leuk.
  11. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.167
    23.249
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Jeetje, 4 of 5 kinderen! Ik vind onze 1 al pittig genoeg. Wat jullie zeggen, die energiezuigers! :roflmao: Hoewel het achteraf miss voor haar wel beter was, een broertje of zusje. Maar ja, het is niet anders.

owly, Prjbt, Nummer4 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. Archie83

Archie83 Actief lid

23 nov 2019
    410
    236
    43
    Pfff 4 of 5 is inderdaad wel echt intens.

ik lig elke avond al compleet overprikkeld in m’n bed met 2…:roflmao:

Prjbt, Nummer4 en Fristi2012 vinden dit leuk.
  13. Leolove

Leolove Fanatiek lid

16 apr 2016
    4.144
    1.683
    113
    @Nummer4 niet negatief bedoeld, maar waarom wilden je jongste dwingen de letters te leren met een cadeautje?

@Archie83 speltherapie is echt een aanrader hoor. Gewoon doorzetten voor je dochter.
    Snap dat je erg van slag bent als de juf zo doet zo raar is die vraag toch niet. Balen dat ze zichzelf nog steeds niet laat zien.

14. Leolove

Leolove Fanatiek lid

16 apr 2016
    4.144
    1.683
    113
    Gister gesprek gehad met onze speltherapeut. En J gaat echt vooruit, we merken het zelf ook. Ze zit nu in een dal doordat ze ziek is geweest en dat is dan ook echt diep en duurt langer dan bij haar zus die ook ziek was. Haar energie is gewoon niks nu en dan is ze meteen weer veel gevoeliger voor alle prikkels.
    Maar in het algemeen kan ze wel beter omgaan met prikkels, heeft ze een beetje een weg gevonden om om te gaan met dingen die niet zo gaan als zij wil.
    Maar het blijft op haar voorwaarden, en daarin zoekt ze heel veel vrijheid die we haar niet altijd kunnen geven.

15. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Vanmiddag gesprek voor de middelste gehad, hij valt nu gelukkig een stuk beter in de groep en ook de juf heeft hem iets meer door. Hij mag na de vakantie starten in de plus klas, en ze heeft ook zeker door dat hij slim is. Alleen wil ze eerst proberen of de plusklas hem geïnteresseerd houdt voor ze verder gaan kijken.

Ik ben wel echt nog benieuwd naar iep en wat dat zegt, begreep dat B nu een score had van 11 op alle vakken en per vak maar 1 fout had en op 1 vak 3 fout max.

Nummer4 en Fristi2012 vinden dit leuk.
  16. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.328
    10.294
    113
    Fijn dat er een tussenjaar is! Lijkt me wel mooi hoor een groter gezin maar allemaal richting hb kinderen is toch wel heel veel:roflmao:
    Aan de andere kant kunnen ze de discussies mooi samen doen dan alleen met jullie:D

Prjbt en Fristi2012 vinden dit leuk.
  17. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Wij houden ook een tussenjaar op gymnasium in ons achterhoofd. Onze oudste is ook 10 als ie klaar is op de basisschool. Ook vanuit school is dit al benoemd, dus is erg fijn.

Nummer4, Prjbt en owly vinden dit leuk.
  18. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Voor dochter vandaag een lang gesprek gehad met juf en ib’er.
    Ze heeft met haar gedeeltelijk de herfstsignalering van groep 3 gedaan. Zo heeft ze een redelijk beeld van wat ze al beheerst. Ze beheerst qua letters nog niet alle dubbele klanken. En qua rekenen was ze nog niet helemaal.
    Maar ze liet wel veel leerbaarheid zien. Zodra er wat uitgelegd werd snapte het ook.

Ze willen tot mei in de gaten houden hoe ze groeit. En dan een plan maken voor groep 3. Ze hadden het al over eventueel na de kerst naar groep 4.
    Of groep 4 overslaan. Of iets.

Ze zien in ieder geval dat alleen groep 3 niets wordt.
    Voor nu dus vooral in de gaten houden hoe ze ontwikkelt. En niet bang zijn nieuwe dingen aan te bieden richting groep 3 werk.

Jillzz, Liekje81 en bulakgirl vinden dit leuk.
  19. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    @Archie83 wat balen dat het gesprek zo is gegaan op school.
    Het leek alsof ze het begonnen te snappen, met het meedraaien in groep 3.
    Het voelt nu alsof ze haar daar gewoon maar neerzetten en laten zitten. Als ze toch niks laat zien.
    Gek toch.

20. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Hier nog zo creatieveling. Monsters, machines. Ze tekent sindskort ook huizen en kampvuurtjes. Papier is niet aan te slepen. Ze heeft sinds zondag haar eigen bureau. Vandaag al haar teken -en knutsel spullen er in gedaan. :D

En mijn dochter heeft ook een levendige fantasie. Ze is zelf een ninja kitten :roflmao:

owly en Nummer4 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina