HB, ontwikkelingsvoorsprong, intelligent, versneld, verrijking etc

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door belize, 19 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.101
    3.487
    113
    Hier ook een boos kind. Maar dat is spanning. School ging afgelopen weken redelijk goed. Hij speelde lekker. Wel blijft hij moeilijk in de groep liggen. Vindt sommige jongens te ruw, heeft het over getrapt worden in de buik tijdens spel.

Maar komende weken continu rooster, moet nu overblijven, heeft hij nog nooit gedaan en hij schijt 1000 kleuren. Boos, zenuwachtig, hyperactief.
    Ook zwemles mag weer beginnen, maar we mogen niet blijven. Ook allemaal andere regels, dus ontzettend spannend.
    Gelukkig is het allemaal maar 4 weken. Maar pff, zou blij zijn als het voorbij is.

Wij zijn nu aan t wachten op oudergesprek. Hopelijk definitief door naar groep 2. Ben benieuwd wat juf gaat zeggen nu.

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.468
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Onze twee meiden zijn het allebei, maar onze oudste heeft daarnaast een diagnose autisme, dus de meesten ‘zien’ het niet aan haar. En ik vertel niets. Onze middelste heeft een klas overgeslagen, dus dat valt op, maar ook bij haar laat ik me zelden uit over een iq en/of hb. Laatst had ik het er met iemand over dat ze wellicht naar een andere school zal gaan. Zegt die moeder: ‘ja, maar dan moeten ze een iq boven de 130 hebben. Bewezen hb.’. Dan zeg ik wel dat dit bij Fiene ruim het geval is en dat we dat traject al hebben gehad.
    Onze jongste zit ik een beetje mee. Hij is super-druk en mensen/leerkrachten zien het niet zo aan hem. Maar hij is nu in een paar weken ineens gaan lezen en het tempo waarin dat gaat vind ik best bijzonder (rekenen werd hij al extra in uitgedaagd). Het heeft allemaal niet bijzonder zijn interesse (klimt liever in bomen), maar het zou me niet verbazen als ook hij... Het lijkt me allemaal ook niet zo raar, gezien de erfelijke component. Al zou ik niet weten van wie het komt, hahahaha.

Fristi2012 vindt dit leuk.
  3. Jaimio

Jaimio Fanatiek lid

5 nov 2015
    1.669
    828
    113
    Vrouw
    Mijn dochters zijn ook allebei hb getest en hebben niet dezelfde vader. Ik zei bij de oudste altijd dat ze haar intelligentie van haar vader had. Toen de jongste ook hb getest werd kreeg ik wel reacties dat het van mij moest komen. Ik grap dan meestal maar wat dat m’n intelligentie in m’n eierstokken zit ofzo :cool::oops:

owly, merah en Zonnestralen vinden dit leuk.
  4. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Hier vandaag druk geweest met het huiswerk van de plusklas wat morgen klaar moest zijn.

Opdracht bouw een pretpark.
    Je budget is 100.000
    1 vierkante cm kost 100
    Er moet plek zijn voor 200 personen.
    Er moeten attracties zijn voor 1- 5 jarigen
    6 - 11 jarigen en 12 jaar en ouder.
    Alle in-en uitgangen moeten rood gekleurde zijn.
    Je moet minimaal 10 werknemers in dienst hebben. Monteur kost 60 en onderhoud 3 attracties. Mascotte kost 40 en houdt mensen tevreden in een gebied van 30 vierkante centimeter.

Daar is ze toch een paar uur mee zoet geweest.

Fietsexamen gaat niet door, theorie ervan wel.
    Over de cito nog niets gehoord.

Ze komt wel bozig over en lijkt overal van in de verdediging te schieten. Komt denk ik omdat ze perfectionistisch is en dat in combi met de onzekere wereld van nu geen goede combi is

5. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.344
    10.309
    113
    Dat is wel heel vreemd. Leuke week
    Wat een leuke opdracht! Ja het is de onzekerheid waardoor die van ons van de leg is.

Hopelijk gaat het de komende weken beter.

6. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    Hier hadden ze gelukkig heel veel zin in school! Ze vonden het fijn dat ze hun vriendinnen uit 'de andere helft' van de klas eindelijk weer konden zien. De rest boeit ze niet zoveel, ze hebben de afgelopen weken immers ook gewoon schoolwerk gemaakt ed. Het gaat hen vooral om hun klasgenoten.

(De onzekere wereld helpt hier ook niet...ze zijn voor zichzelf erg op zoek naar 'houvast'. De jongste had gister bv. de hele dag buikpijn voor vandaag, maar niet omdat ze er tegen op zag oid.)

7. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.196
    23.281
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier een hele blije dochter, die vorige week telkens huilend naar school werd gebracht. Eindelijk weer zoals normaal! Afgelopen 4 weken heeft ze maar 6 lesdagen gehad, soms nog noodopvang. Het was het echt net niet. Daarbij hadden ze de klas in 2en verdeeld, en zat ze dus ook nog eens in een ander lokaal met een andere juf de helft van de dagen. Ben je 8 weken niet naar school geweest, zit je niet eens die eerste dag in je eigen lokaal met je eigen juf. Vond het echt zeer slecht geregeld.
    Vorige week wel gehoord dat er een combiklas 2/3 komt en ik hoop zo dat zij daarin komt. Heb de juf al gemaild dat daar onze voorkeur ligt. Ideaal lijkt me. Ik twijfelde toch nog over al versnellen naar 3, terwijl nog een schooljaar 1/2 ook echt geen optie is, zeggen juf en orthopedagoog, en wij zien dat ook. Dus dit lijkt me een perfecte oplossing. Geeft ook de mogelijkheid schooljaar erop nog te versnellen en dan is ze toch weer een jaartje ouder. Cognitief en sociaal kan ze 3 wel, emotioneel twijfel ik aan.
    Hopelijk snel een gesprek met de juf.
    Qua communicatie was het echt bagger afgelopen maanden. Er is eigenlijk gewoon niks gebeurd. Terwijl dochter die hele tijd op de noodopvang zat. Dan denk ik: de ib-er was ook op school, had dochter dan even die aandacht gegeven of geobserveerd. Daarna heb ik toen school weer begon na 2 weken zelf maar gemaild hoe het voor staat. Ik moest maar geduld hebben, ze zijn ermee bezig, de ib-er is druk. Ik wil inmiddels gewoon wel wat weten.

8. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    @Liekje81: Daar zou ik ook echt niet blij mee zijn geweest (ander lokaal en andere juf, terwijl je eigen juf er wel is)! :oops:

Liekje81 vindt dit leuk.
  9. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.627
    8.364
    113
    Vrouw
    Mijn jongens konden dagen de slaap niet vatten toen ze wisten dat vandaag de situatie weer soort van naar normaal zou gaan. Wel positieve spanning gelukkig. Ze hadden er zin in. Alleen mijn dochter had zoiets van wat doe je nou mama?

Ik ben benieuwd hoe ze terug komen. Hopelijk slapen ze vanavond weer een stuk beter.

10. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.196
    23.281
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ze hadden het sowieso slecht geregeld. Ipv op achternaam indelen, hebben ze het aantal klassen verdeeld en die klassen dus in 2en op dezelfde dag. Daardoor hadden alleen al in onze klas 3 of 4 ouders de broertjes of zusjes niet op dezelfde dag. En dan dus helft van de tijd andere leerkracht.
    ik hoop echt dat ze in 2/3 komt, dan zal er ook een andere leerkracht komen denk ik. Ik ben tot nu toe niet tevreden over degene die ze nu heeft.

11. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Wij horen het einde van deze week de indeling voor volgend jaar( groep 8)
    Ben heel benieuwd wat het gaat worden, zullen ze het over 2 klassen verdeeld houden ( 2 klassen van ongeveer 20 ll). Gaan ze voor 1 grote klas en een combi klas met groep 7 . Of wordt het door verhuizingen/doubleren toch 1 grote klas . Mijn voorkeur gaat uit naar de eerste optie

12. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    Lijkt me echt wel jammer als je tussen 7 en 8 nog van klas moet wisselen... :(

13. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Ja mij ook, maar haar bff is toch echt verhuisd, maakt dit jaar nog af op de oude school en begint volgend jaar op haar nieuwe school.

Mijn dochter is daar ook erg verdrietig over, naast dat ze niet meer zomaar bij elkaar binnen kunnen wippen, geen kamp met elkaar ( dochter wil dus nu ook eigenlijk niet op kamp volgend jaar) geen eindmusical samen.

14. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    :( Dat is niet leuk, nee. Hopelijk vindt ze andere kinderen met wie ze het ook gezellig heeft (al zal het anders zijn) en worden die afrondende dingen dan toch leuk (gelukkig zijn ze niet aan het begin van schooljaar).

De school-bff van mijn dochter gaat naar de middelbare (zit nu in groep 8), maar er zitten gelukkig genoeg andere kinderen in de klas met wie ze het goed kan vinden, dus ik vertrouw erop dat het bij haar wel goed komt.

15. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    In groep 3 en 4 was haar klas opgedeeld in een grote klas ( 34 kinderen) en een combiklas (waarin nog 10 kinderen van haar klas zaten) In groep 5 hebben ze hier twee klassen van gemaakt. Mijn dochter is toen bij de 10 kinderen van de combiklas ingekomen, dat gedeelte waren 8 meiden en 2 jongens, ze is als enige meid in die groep gekomen. Op school gaat het prima maar echt vriendinnen heeft ze er nooit echt gemaakt. Het is niet dat er geen contact is maar dit zijn meer losse flodders (weet niet hoe ik het anders uit moet leggen)

Komt ook door haar zelf hoor, ze is niet bang om anderen op hun "fouten" te wijzen en dat wordt haar niet altijd in dank afgenomen. Ze wind er ook geen doekjes om maar zegt het gewoon .

B.v vorige week wilde een meisje van school afspreken, helemaal prima (ging via hangouts) 5 minuten later zegt het meisje dat D ook met haar wil spelen maar dat ze van haar moeder maar met 1 kindje mag spelen en dat ze niet weet wat ze moet doen.

Dochter antwoord met, je moet gaan spelen met de eerste waarmee je een afspraak hebt gemaakt.

Meisje antwoord, ja dat was jij maar ik kan niet kiezen, ik wil ook met D

Dochter antwoord als ik de eerste was waarmee je een afspraak hebt gemaakt dan ga je met mij spelen en ga je een andere keer met D spelen.

Meisje antwoord, ik ga met D spelen.

Dochter prima maar mij hoef je niet meer te vragen ik heb niets aan mensen die zich niet aan hun afspraken houden..

Ze is hierin dan ook niet meer om te praten en de kans dat ze nog met haar gaat afspreken is erg klein. Wij leggen haar uit dat iedereen hierin anders wordt opgevoed, dat wij dus vinden dat je je aan je afspraak moet houden maar dat andere ouders hun kinderen laten kiezen tussen de mogelijkheden en er geen moeite mee hebben om een ander kindje af te zeggen. Ook dat sommige kinderen nog niet in staat zijn om zo te denken en daardoor simpelweg kiezen voor wat hun het leukste lijkt.

16. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    Toch snap ik je dochter wel. Zeker omdat het geen kleuters meer zijn, daar verwacht je dit nog bij, maar niet bij 10-/11-jarigen. En als het is omdat de andere afspraak dat meisje leuker lijkt, dan begrijp ik je dochter nog meer. Want dan is ze kennelijk tweede keus, daar zou ik ook voor bedanken. ;)

Liekje81, Fristi2012 en Zonnestralen vinden dit leuk.
  17. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.101
    3.487
    113
    Hoe is het gegaan bij jullie vandaag?

Hier kwam hij goed maar moe uit school. Nu niet te genieten. Zusje uitdagen, bozig, alleen maar om eten zeuren.
    Maar net opeens zo verstandig om uit zichzelf even naar boven te gaan, even met z’n Lego spelen, geeft hem rust.

18. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.344
    10.309
    113
    Hij kwam blij uit school en zei dat hij positieve gedachtes had vandaag.

Zwemles ging minder vertelde hij, de badmeester had hem 2 keer op de rand gezet. Uitgelegd dat we hem begrepen wat hij wou maar niet zo maar kan doen wat je wil.

Hij vond het maar raar want het was heel logisch. (Moest duiken en daarna uit bad, hij kon niet zo op de rand klimmen dus zwom hij verder om in de hoek eruit te gaan ,dat vond de badmeester niet leuk)

Nog maar 1 keer zwemmen en dan mag hij afzwemmen.

19. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Ik ook hoor maar ze is daar erg rigoureus in door meteen niet meer met haar te willen spelen, dus niet als ze elkaar toevallig tegen komen met buiten spelen of tijdens de pauze op school.

20. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113

Aaaah zwemles .

Mijn zoon moest onderwater zwemmen maar weigerde dit pertinent. Bij dat gedeelte van het zwembad ( beweegbare bodem) hing een mooi groot bord met de woorden. Verboden te Duiken. Heeft de badmeester heel wat uitleggen gekost voordat onze zoon daar onder water ging.

Tijdens het afzwemmen vroeg de leraar ( met microfoon) of ze wisten wat ze moesten doen als ze door het gat waren.
    Mijn zoon stak zijn vinger op, microfoon onder zijn neus, en hij antwoordt : boven komen . Dat antwoord hadden ze niet verwacht , iedereen in een deuk. Maar ja hij had wel gelijk, eerst weer boven komen en dan baantjes zwemmen

owly vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina