HB, ontwikkelingsvoorsprong, intelligent, versneld, verrijking etc

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door belize, 19 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Klopt alleen hadden ze voor de COVID nog geen continu rooster en nu dus , sowieso, tot de herfstvakantie wel.
    Dus helemaal " normaal" is het nu niet. Alleen mag van mij dit continue rooster wel blijven

2. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.328
    10.294
    113
    Wij hadden een continue rooster maar straks gaan we weer naar het normale rooster.
    Dat vinden wij weer fijner:)

3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Hier had een school altijd al continurooster, de ander ging bij de heropening daar op over en blijft dat doen (definitief). Bij beide scholen veranderen de schooltijden (bij de een door het continurooster en bij de ander ivm scholen in de buurt, om de stromen van mensen te reguleren).

4. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Ik hoop vooral op een “gewoon” schooljaar voor alle kinderen!!! Ik begrijp het gevoel van dat extra jaar helemaal, heb het me zo vaak afgevraagd of onze keuze de juiste is, hoor. Maar heel diep van binnen weet ik het wel. Zoals het nu naar uitzient kan zoon normaal starten. Ik heb geen meldingen gekregen dat de introductieweek niet door zou gaan. Zoon heeft daar iig heel veel zin in.

NiekeKris vindt dit leuk.
  5. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Hier gaat het wel oké. Q is een echt puber aan het worden. M zegt tegen iedereen dat ze bijna naar school mag, maar gaat pas na de herfstvakantie...
    Q is wel zelf Duits aan het leren, van alles over Egypte (inclusief de taal en het schrift) en een document aan het maken met allerlei informatie over wolven. Wel een goed teken dus.

Hier begint school over een week weer.

Fristi2012, Zonnestralen en owly vinden dit leuk.
  6. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Sowieso weet je ook niet waar we over een jaar staan! Je kunt enkel beslissingen nemen voor dat moment, met de kennis tot dan toe. En in jullie geval was dit de beste keus (daarom heb je die gemaakt)!

Amarens en Zonnestralen vinden dit leuk.
  7. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.617
    8.363
    113
    Vrouw
    Een glazen bol zou soms wel handig zijn :)

Ik vind het heel erg spannend of we de juiste keuze hebben gemaakt om mijn oudste naar groep drie te laten gaan.

Fristi2012 vindt dit leuk.
  8. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Als je had gekozen om hem groep 2 te laten doen, dan was dat net zo spannend geweest, vermoed ik. Beide opties zijn in het geval van onze kinderen een keuze. En iedere keuze heeft voor- en nadelen. Pas over een paar jaar weet je een beetje hoe het uitpakt en pas over heel veel jaar kun je er echt iets over zeggen. Maar ook dan weet je niet wat er gebeurd was als je de andere optie had gekozen, misschien nog wel beter of juist niet. Conclusie: het blijft lastig. :confused:

Fristi2012, Zonnestralen en Amarens vinden dit leuk.
  9. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    En nu hebben wij nog een complexe factor corona die het allemaal nog net wat lastiger maakt. Maar het klopt helemaal dat je pas over een aantal jaar weet of het de juiste keuze is geweest. Volg je kind en je gevoel zou ik zeggen. Keuzes maken blijft lastig dat is zeker.

10. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.328
    10.294
    113
    Vonden wij vorig jaar ook heel spannend! Zo blij met de keuze, hij heeft een nog veel grotere sprong gemaakt. (Begrijpend lezen bijvoorbeeld eind 5)

zoals mijn voorganger schrijft het blijft spannend, als je hem Gr 2 laat doen vraag je jezelf af of dat de goede keuze is.

Een glazen bol zou heel makkelijk zijn dan zou ik me een stuk minder druk maken.

Fristi2012 en Zonnestralen vinden dit leuk.
  11. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Of juist drukker. :p

Zonnestralen vindt dit leuk.
  12. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.328
    10.294
    113
    Tja dat is dan even de vraag, misschien dat ik dan meer invloed heb.

Zou mooi zijn als ik zou weten of hij beter op zijn plek zou zitten en een vriendje zou hebben waar hij echt een klik mee heeft. Of school voldoende kan bieden, als ik weet dat hij gelukkiger is.

Nee je hebt gelijk zou me toch drukker maken

Fristi2012 vindt dit leuk.
  13. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Vanochtend weer voor het eerst naar school gebracht.
    Hem niet echt voorbereid, alleen nonchalant gezegd dat de scholen weer zouden beginnen.
    Vanochtend wel buikpijn, maar vol goede moed op de fiets. Eenmaal op het schoolplein wel erg zenuwachtig.
    We mochten meelopen tot de klas, (of nou ja, iedereen deed het. Haha) en daar toch wel even heel hard huilen. Gauw aan juf gegeven en bij door het raam spieken ging het gelukkig al beter.
    Ben heel benieuwd hoe het vanmiddag is als hij uit school komt.

En eenmaal op de fiets ging m’n dochter zeggen dat ze broer zo miste. Ja heerlijk voor mama als je net je kind huilend heb afgegeven. Hahah. Mama lekker zelf ook janken.

14. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113

Daarom beperken wij het tot keuzes maken die op dat moment het beste zijn.

Voor onze zoon was het het beste om hem groep 2 over te laten slaan .
    Toen hij in groep 5 vastliep (vanwege Autisme) en overstapte op speciaal onderwijs hebben wij , in overleg met school en psycholoog besloten hem groep 5 over te laten doen. Hij had toen zo een rot tijd (lees jaar) achter de rug dat wij hem met zijn allen de rust gunden van een jaar herhalen, niet tot totaal geen moeite hoeven te doen voor je schoolwerk maar gewoon even herstellen.

15. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.328
    10.294
    113
    Wat vreselijk om zo'n tot tijd te hebben gehad! Zal inderdaad een zwaar jaar zijn geweest om dan toch weer tot rust te komen is het wel fijn om niet op de tenen te lopen.

Iedereen kiest toch wat je op dat moment denkt het beste is. Je gaat er met de beste bedoelingen in maar soms valt dingen ook anders uit. Dan moet je kiezen wat er op dat moment het beste is.

16. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Hoe is het vanmiddag verder gegaan? En dat janken herken ik wel hoor, lekker laten gaan is af en toe nodig.

17. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Hier een vergelijkbare situatie gehad. Even een jaar rust, bijkomen, vertrouwen proberen te herstellen, enz.

18. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Het is tot nu toe erg goed gegaan. Hij kwam vrolijk uit school, vond het zelf top.
    Op het schoolplein kwamen we z’n juf van vorig jaar tegen, die wilde hij graag een knuffel geven. Dus erheen. Zegt hij, eigenlijk wilde ik vanochtend ook een knuffel. Zegt ze, als ik er morgenochtend sta, kom je maar even een knuffel halen.
    Dus even weer veilige basis op school. Heel fijn.

Vanmiddag even samen met de Lego gespeeld, geeft hem rust. Alleen m’n dochter wil dan natuurlijk ook aandacht, ook al hebben we al de hele dag gespeeld. Dus even weer zoeken naar balans. Hij heeft het een-op-een momentje zo hard nodig.
    Benieuwd hoe het met naar bed gaan gaat

19. smax

smax Fanatiek lid

15 feb 2018
    1.955
    1.042
    113
    Vrouw
    En ik vind het juist weer spannend of we de juiste keuze hebben gemaakt om onze zoon van 5 naar groep 2 te laten gaan.
    Hij mocht van 1 naar 3 en we hebben er juist voor gekozen om dat niet te doen.
    Konden we idd maar ergens zien of we de juiste keuze hebben gemaakt hè :)

Zonnestralen vindt dit leuk.
  20. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.328
    10.294
    113

Ook dat is begrijpelijk. Maar als het kind tevreden en gelukkig is zie al snel dat het de juiste keuze is.

Die van ons werd steeds vervelender in gr 1. Ze hadden alles uit de kast getrokken betreft verrijking maar dat was niet voldoende.
    Van 1 naar 3 vonden we ook te grote sprong en daarom heeft hij nog 3 maanden in gr 2 gezeten. Daar bleek dat hij die stof ook al zich zelf eigen had gemaakt. Zijn gedrag ging ook vooruit toen hij nieuw en ander materiaal had.

Wanneer hij vervelend gedrag gaat vertonen in de klas is dat echt een teken van verveling bij ons. Als hij mee ging in de groep en een blij kind was hadden we hem ook niet meteen laten versnellen.

School geeft aan dat ze hem eventueel nog extra materialen aan kunnen bieden?

Deel Deze Pagina