Nog niks verder over gehoord hoe en wat, ik wacht het nog heel even af. Nee de leeftijd was tussen 10 en 12 jaar dus dat viel wel mee. En ik begrijp heel goed dat hij bij beginners is gezet, sowieso heb ik geen idee hoe hij al kan tennissen zonder welke ervaring dan ook daarom zou ik zo graag willen dat iemand met versrand van zaken naar hem kijkt.
Die van ons is ook geboren met dat motto! Nog steeds trouwens.. Ook dingen zo der overleg dus nu is het standaard antwoord dan nee. Hij keert nu wel beter overleggen want hij wil toch ook graag het antwoord ja hahaha Dingen samen doen op school is ook nog niet zo, zal ook niet helpen dat hij niet echt aansluit. Ik blijf hoop houden! Overigens wil hij lezen, knutselen, spelen altijd wel samen doen met ons. Alleen spelen is niet echt zijn ding. Lekker tegenstrijdig
Ooit schreef ik hier al wat mee en ik kom hier toch weer eens even kijken. Zoontje van 5j5m is vandaag in groep 3 begonnen. Hij had geen zin, want hij wilde nog niet dat de vakantie voorbij was (snap ik, ik was het helemaal met hem eens). Hij wilde ook niet naar groep 3, wilde in groep 1 blijven. Gelukkig is het een combinatieklas groep 1/2/3 en mag hij nog lekker veel spelen. Omdat hij de meeste stof van groep 3 al beheerst, krijgt hij gelijk pluswerk aangeboden en de zon-lijn etc. De juf kent hem nog van vorig schooljaar en ziet hem goed, gelukkig. Ik ben benieuwd wat dit schooljaar hem gaat brengen.
Maar waren die kinderen die zowat geen bal konden raken er ook voor een proefles of moest hij meelopen in een groepje van beginners? In het eerste geval is mijn ervaring dat de meeste kinderen die weinig gevoel of aanleg voor een sport hebben, vaak niet voor een sport kiezen en meestal zie je die niet meer daar zodra ze moeten gaan betalen voor lessen. Mijn zoon heeft 2 jaar ofzo op tennis gezeten, de laatste maanden werd het hem echt teveel herhaling, toen is hij gestopt. Hij ging steeds meer gekke dingen doen om de lessen toch wat interessant te houden. Geloof dat de vaste trainster wat vastgeroest zat. Inmiddels werkt ze er niet meer en ik heb nog gevraagd of hij weer wou tennissen, nu met een andere trainer, maar hij had er geen zin meer in. Hij heeft inmiddels een andere sport waar hij al 3 jaar ofzo om heeft gevraagd, BMX, maar waarvoor hij eerst echt te wild was en daarbij zijn de trainingen in de avond en niet in onze woonplaats. Hij vindt het super leuk.
Hier ook 1 die alles wel zelf en alleen doet. Behalve opruimen daar heeft ze nooit zin in. Net ook gaat ze cupcakes bakken en dan is het zo klaar. Kom je in de keuken is die compleet ontploft, dan vraag je nog of ze niet iets vergeten is en dat ze nog moet opruimen, dan wordt er heel erg veel gezucht. Dan staat ze doelloos in de keuken te kijken en zegt dan dat ze niet weet hoe het moet. . Ze is nu verkouden thuis en mijn kook punt was nu wel even bereikt (had net gisterenavond de hele keuken schoongemaakt) haar stap voor stap gezegd wat ze moest doen (maar niet geholpen) en gemeld dat ik van haar verwacht dat ze ook alles weer zelf opruimt, heeft ze daar geen zin in dat ze dan ook niet moet gaan bakken.
Inderdaad opruimen is ook zo'n ding. Help je mij mee met opruimrn, was ook een tijd bezig dus prims. Binnen een weel weer een grote bende en dan verwachten dat ik dat ga oplossen. Wil ik wel dan gaat de hele bende op internet. Ook met 6 moet het te doen zijn als je klaar bent met iets dat je eerst gaat opruimen en dan wat nieuws pakt. Dus ja ik begrijp heel goed dat je na een poets beurt niet erg blij bent met die zooi. Hopelijk heeft ze het uiteindelijk als nog gedaan en waren de cupcakes lekker.
Opruimen is hier ook zo’n ding. Echt elke dag kan Q haar kamer weer opnieuw op gaan ruimen, hoe dan?? Overigens zijn de eerste 2 dagen op de nieuwe school erg goed bevallen. Hopelijk blijft dat ook zo . M vindt het nu écht niet meer leuk op het kdv. Iedereen mag naar school behalve zij en ze is toch ook groot... Na de herfstvakantie mag ze ook eindelijk starten. Gelukkig mag ze al wel regelmatig met de ‘schoolkinderen’ buiten spelen en naar de BSO. Thuis is ze nu erg veel bezig met puzzelen. Tellen doet ze nog slecht, maar ze vraagt wel steeds meer naar letters, is veel aan het rijmen en alles wat met paarden te maken heeft zuigt ze op. Hopelijk krijgt ze wat meer rust als ze naar school mag en hebben we dan 2 vrolijke meiden in huis.
Herfstvakantie duurt gelukkig niet mega lang meer maar kan me voorstellen dat het voor jullie nog lang duurt. Wij vonden het ook heeeel lang duren. Dan nog hopen dat het niet tegenvalt. Leuk dat ze zoveel interesse heeft in paarden. Bij ons is het vooral de ruimte en dino' s Mocht je tiptoi hebben daar hebben daar hebben ze ook spullen over paarden
Oh opruimen...pfff. Vooral mijn dochter maakt snel een rommeltje. Op de psz zei de leidster eens 'steeds als we het opruimlied gaan zingen, gaat ze met haar duim in de mond op de bank zitten' . Nou, ruim 10 jaar later is ze nog steeds geen opruimerig type . Al ben ik ook geen goed voorbeeld, ik ben ook nogal een rommelkont, maar in mindere mate.
Zo herkenbaar, gisteren samen haar kamer opgeruimd incl bureau. Afgesproken vandaag haar kast samen te doen , kom haar kamer binnen lag haar bureau alweer helemaal vol. Maar niets mag er ook weg elk papiertje elk snippertje moet bewaard worden want daar kun je nog wat mee.
Ooooh ja ken ik! Alles kun je nog wat mee maken. Daar heeft hij nu een ikea doos voor. Dat is zijn knutseldoos. Past het niet dan moet er wat weg. Hier is de keuze dien we het samen of moet ik het doen. Keuze is dan snel gemaakt. Speelgoed waar hij niks meer mee doet zetten we op marktplaats en van dat geld koopt hij wat nieuws. In dit geval een lego ruimtestation. Die hebben we al gekocht omdat hij een stuk goedkoper was. Gisteren een tekening gemaakt met streepjes wat elk euro voor moet stellen. Doel voor ogen
Zijn er kinderen die wel opruimen dan. Haha Hier kan hij zich heel goed ter aarde storten omdat hij áltijd álles alleen moet opruimen, nadat ik net 3/4 van al z’n troep heb opgeruimd.
Ik zei van de week tegen mijn zoon dat hij een doos met spullen eens moest opruimen die hij heel handig tegen zijn gordijn had gezet, kreukeldekreukel. Wijst hij naar losse kleding enz. op mijn slaapkamer en zegt dat ik zelf mijn eigen spullen wel eens op mag ruimen.
Oooooh die van ons wijst ook rustig op je eigen fouten.zo jong en dan krijg je gelijk het het idee ze heel brutaal zijn terwijl hij zo niet bedoeld.
Naast de Donald Duck heeft zoon nu het boek zo zit dat ontdekt. Het is van deltas en het zijn vragen die gesteld zijn door kinderen. Hij vond het reuze interessant, het deel van de mummies was bijzonder, vol verbazing las hij over de hoe het mummificeren ging. Interessant boek vol leuke vragen en tekeningen.
Mijn oudste kan inmiddels heel goed opruimen, maar ze kan óók heel goed troep maken, dus dat compenseert elkaar.