HB, ontwikkelingsvoorsprong, intelligent, versneld, verrijking etc

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door belize, 19 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Vandaag hebben ze lezen getoetst bij A en ze leest op m7.

owly vindt dit leuk.
  2. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Hoe was het speelafspraakje geweest?

3. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Dat is dan wel iets waar ze iets aan hebben of niet? En was het woordjes lezen (dmt) of de tekst, of toch beiden?
    Nu nog kijken of het begrip er is van wat ze leest en hoe ver ze bij de rest voor loopt. Dan wat ze er mee gaan doen.

Wat ik merk is dat avi lezen als minst belangrijk wordt gezien, behalve als t echt langzaam gaat en ze daardoor in de knoop komen met verschillende andere vakken omdat ze door t tragere lezen het tempo niet bij kunnen houden.

4. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Dat klopt, het zegt enkel dat het kind goed technisch kan lezen. Het begrijpend lezen is veel belangrijker. Op de basisschool zijn er eigenlijk twee belangrijke vakken: begrijpend lezen en rekenen die bepalen dan straks grotendeels het schooladvies.

5. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Leuk dat je het vraagt, drankje.
    Ze hebben leuk samen gespeeld, vonden het beide jammer dat het over was. Dus dat is mooi. Qua niveau matchte het duidelijk niet. Maar is ook niet altijd nodig natuurlijk, ze hebben een leuke middag gehad.

zigzag, debq en Zonnestralen vinden dit leuk.
  6. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Het was woordjes lezen en tekst lezen.
    In de klas gebruiken ze de estafette methode met lezen. Ze hebben m4 gezamenlijk afgerond om iedereen ermee kennis te laten maken. Daarna gaat iedereen op eigen niveau ermee werken. A zou eerst op e5 gaan werken, nu wordt dat m7.
    Met tutorlezen gaat ze ook een ander maatje krijgen.

Dus gelukkig doen ze er wel iets mee :thumup:

owly vindt dit leuk.
  7. MrsBucket

MrsBucket Niet meer actief

Dat snap ik wel, dat je dat beeld hebt. Gelukkig merk ik dat speelafspraken via Whatsapp zo geregeld zijn en dat vriendjes in de wijk ook kunnen als ze niet bij elkaar op school zitten. Mijn beste vriend en ik zaten niet bij elkaar op school en woonden wel bij elkaar in de wijk. We zijn al 35 jaar vrienden (vanaf ons 1e jaar).

missle vindt dit leuk.
  8. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Net het advies gesprek gehad en het advies havo/vwo gekregen. Meteen kregen we ook de mededeling dat ze, na de kerstvakantie, niet meer naar de plus groep mag. Er is plek voor 15 kinderen en onze dochter heeft het " laagste" schooladvies gekregen en moet dus plaats maken voor een kindje met vwo/atheneum advies. Kind in tranen en een leraar die belooft om toch voor extra uitdaging te gaan zorgen voor haar.

9. missle

missle Fanatiek lid

4 mrt 2010
    1.526
    1.073
    113
    Hmm, wat een rare manier van selecteren hebben ze voor de plusklas, hebben ze dat ook letterlijk zo tegen je dochter gezegd waarom ze niet meer mag gaan? :|

10. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Hier even een baalmomentje...
    Vanavond heb ik een positieve corona uitslag gehad en nu moet ik mijn dochter morgen gaan vertellen dat ze 10 dagen niet naar school mag... Wat zal ze verdrietig zijn! :(
    Is het heel raar als ik morgen aan school vraag of ze wat werk voor haar willen regelen zodat ze thuis wat kan doen?

11. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.621
    8.364
    113
    Vrouw
    Wat sneu voor haar dat ze niet meer mee mag doen. Wat een rare strategie ook van die plus klas. Het klinkt zo meer als een elite groep ipv een plek om uitgedaagd te worden.

Ben je van mening dat ze alles uit zichzelf kan halen in de klas?

12. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.621
    8.364
    113
    Vrouw
    In welke groep zit ze? Gaat het goed met jou ondanks de positieve test?

13. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Groep 4

14. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.621
    8.364
    113
    Vrouw
    Dan lijkt het mij heel normaal om huiswerk te vragen. Misschien is ze er thuis zo klaar mee. Dan zou je het nog aan kunnen vullen met bijvoorbeeld Junior Einstein als ze daar zin in heeft. Heeft ze een Squla account?

15. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Nee, ze heeft geen squla account.
    Ze verveelt ze nu al erg op school dus verwacht dat ze wel snel klaar is met haar huiswerk.
    Daar moet ik nog wat op verzinnen.

16. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.621
    8.364
    113
    Vrouw
    Je zou kunnen vragen om een account. Scholen kunnen dat regelen. Dan is het spelen gratis tussen 9 en 15.

Je zou ook een map kunnen maken met wat opdrachten waar ze zelf uit kan kiezen (via J.E.).

17. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Dank je voor het meedenken. Ga morgen eens vragen wat school aanbied en dat eventueel nog verder aanvullen. :thumup:

18. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.016
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik mag hopen dat de school dat standaard doet voor kinderen die thuis zitten door corona! Zeker naar vragen dus. Ik hoop dat je niet te veel klachten krijgt en je dochter inderdaad niet langer dan 10 dagen thuis hoeft te blijven. Sterkte!

Koekie1 vindt dit leuk.
  19. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Hier op school is het zo dat je, de dag na de ziekmelding, een pakket huiswerk ( aan de deur) geleverd krijgt van school.

Koekie1 vindt dit leuk.
  20. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Ik ben van mening dat ze in haar gewone klas een beetje inkakt omdat er weinig uitdaging is, de plus klas daagt haar uit omdat ze veel doe dingen doen. En Spaans om uit te dagen tot echt leren. Tja bij dochter is het toch echt alleen een paar avonden doorlezen en dan een 7 of 8 halen voor Spaans. Is in mijn ogen niet echt leren en er moeite voor moeten doen.

Maar heb net een app naar haar leraar gedaan met de vraag of hij het mij nog een keer kan uitleggen waarom ze uit de plusklas moet. Dan heb ik het in ieder geval op schrift want ik vind dat het nu wel op een rare manier gaat. Daarbij ging ik er van uit dat , wanneer je in de plusklas gezet wordt, dit voor een schooljaar geldt en haar dus totaal niet verwacht dat je er tussendoor uitgezet kan worden. Daarbij gingen we naar een advies gesprek en hadden deze mededeling helemaal niet verwacht.

Deel Deze Pagina