Weet iemand hoe snel er verschil kan zitten in het hb gehalte bij een kind? Op 9 januari was het 7.3 en nu vorige week was het 6.6 Volgens de huisarts is alles goed maar ik vind het zo'n verschil...
Dat is volgens mij prima mogelijk. Verder prima waarde toch ook? Geen zorgen maken hoor. Ik heb Hb 4,5 en mijn huisarts vindt dat ook nog prima.
Ligt er aan hoe oud je kind is? Maar over het algemeen is 6.6 prima! 4.5 voor een volwassene is veel te laag! Onder de 7.5 moet je in elk geval staaltabletten krijgen.
Dank je wel voor jullie reactie´s. Onze dochter is 5 jaar en vanaf november al aan het kwakkelen met hoge koorts. Onverklaarbare pijn in gewrichten, benen, vermoeidheid. Maak me dus nogal zorgen inmiddels. Woensdag naar de kinderarts en neem dan de labuitslagen mee omdat er wel afwijkingen op te zien zijn. Mag de kinderarts het ook nog even beoordelen.
Ik hoop niet dat dit echt zo is, als vrouw zijnde moet je een heb van 7.8 hebben, dus mocht je nog geen tabletten hebben dan zou ik toch weer eens langs de huisarts gaan. Onder de 4,5 is zelfs een indicatie voor een bloedtransfusie. En mocht het niet omhoog gaan met behandeling dan moet er verder gekeken worden waarom je een laag hb hebt. Als die waarde van 4,5 klopt in ieder geval.
Voor een kind is dat prima. Soms maakt het beenmerg tijdelijk even minder bloedplaatjes aan ivm ziekte ed. Bij weer beter zijn gaat het weer bij trekken. Twee weken terug had een van onze dames 2.3. Ze was ook flink ziek geweest daarvoor, buikgriep. Beenmerg had even plat gelegen zo gezegd. Wel gelijk bloedtransfusie gehad. En nu zat ze boven de 5 en is in bloed te zien dat haar lijf het weer netjes op pakt. Komt wel vaker voor zei de kinderarts. Over een week weer controle. Goed dat je naar denkinderarts gaat hoor. Gewoon even naar laten kijken. Zeker omdat je schrijf dat ze zo kwakkelt.
Een HB van 4.5 is echt te laag en ik kan niet begrijpen dat je HA dat prima vind. Na de bevalling van Rick ben ik 2 liter bloed verloren en was mijn HB gekelderd van 9.2 naar 6.0. Mijn gyn zei toen dat het precies goed was, onder de 6.0 had ik een transfusie gekregen. Mocht jouw waarde echt 4.5 zijn, zou ik toch actie ondernemen.
4.5 hb ben je niet duizelig? tijdens de zwangerschap moest ik toch echt slikken ijzer en extra folium om het omhoog te krijgen. ik had ook elke keer zout mee in drop.
Dit klopt niet. Bij een hb van 4,5 volgt er direct een uitgebreid bloedonderzoek of een doorverwijzing om iets ernstigs uit te sluiten. Ben je niet in de war met de glucose/ suiker waarde van het bloed?
Bij een Hb van 4.5 mmol/l heb je echt wel lichamelijke klachten. Patiënten bij ons in het ziekenhuis krijgen bij zo'n laag Hb een infuus (bloedtransfusie). Ik ga er vanuit dat je je vergist.....met zo'n laag Hb kun je echt niet normaal functioneren! Verder is het ook belangrijk om de ijzervoorraad in het bloed na te kijken.