Hallo, heb een vraag Mag je drop eten als je zwanger bent? Ik heb ooit iets gehoort dat er in drop een stofje zat dat de bevalling bevordert,klopt dit. heb z'n pijn in mijn keel en vind drop zo lekker!
Nou de enige reden die ik weet is dat het niet goed is als je een hoge bloeddruk hebt tijdens de zwangerschap. Verder hoor ik voor het eerst dat er iets in zit wat niet goed is. Mijn bloeddruk was te laag en ik moest dus juist lekker dropjes eten tegen het flauwvallen? En nog steeds neem ik regelmatig dropjes.
je mag wel drop maar je moet geen hele zakken per dag leeg eten in drop zit zout en daar door ga je vocht vast houden en je bloeddruk iets omhoog
De stof glycyrrhizine in drop kan de bloeddruk verhogen. Glycyrrhizine heeft via de hormoonhuishouding invloed op de werking van de nieren. Door inname van grote hoeveelheden glycyrrhizine stijgt de bloeddruk en houdt het lichaam meer vocht vast. Door langere tijd overmatig drop te eten (meer dan 50 tot 150 gr. drop per dag, afhankelijk van soort drop) of zoethoutthee (4 tot 6 kopjes, per dag) te drinken, kan na verloop van tijd een verhoogde bloeddruk, vochtophoping en een tekort aan het mineraal kalium ontstaan
Had ik ook, ik eet ook gewoon mega veel zoute dingen hele zakken chips mijn bloeddruk is vreselijk laag dus voor mij kan het totaal geen kwaad, is het zelfs goed. Ik geloof alleen als je bloeddruk te hoog is dat het niet mag.