gordijnen: tot de grond of tot de verwarming?

Discussie in 'De lounge' gestart door sunshineS1976, 25 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

We gaan vd week kijken voor nieuwe vitrage en gordijnen. We hebben nu nog rolgordijnen van t oude huis.
    Ik heb met manlief een aardige discussie over de lengte van die dingen.
    Ik wil ze tot de grond want dat vind ik gewoon mooier. Maar hij zeurt dat je dan geen warmte krijgt vd verwarming erachter en zonde van energieverbruik.
    Iedereen heeft ze tot de verwarming/vensterbank hangen in zijn ogen...zucht.

Dat lijkt me echt geen zicht. Vitrage wel maar de gordijnen niet.
    Hoe zit dat bij jullie? ?

2. jippie84

jippie84 Bekend lid

13 mrt 2013
    665
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij hebben sommige ramen met daaronder een ombouw om de radiator en daar komen ze dus erboven. Bij de ramen zonder ombouw en gewoon een vensterbank komen ze tot de grond.

3. jippie84

jippie84 Bekend lid

13 mrt 2013
    665
    0
    16
    NULL
    NULL
    Vind het heel lelijk als onder de gordijnen nog een radiator zichtbaar is.

4. tico

tico Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.311
    0
    0
    Tot de grond is wel mooier maarik heb ze ook tot de vensterbank, inderdaad voor de warmte in huis,anders blijft het achter het gordijn hangen

5. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Voor de warmte zou je ze tot de vensterbank moeten doen. Maar ik ben het met je eens dat tot de grond mooier is. Wij hebben ze tot de grond en hebben er geen last van dat het niet of moeilijker warm wordt in huis. We verbruiken ook niet meer energie vanwege de gordijnen.

We hebben niet zulke dikke gordijnen. Als je voor een echt dikke niet doorlaatbare stof gaat, zou ik ze wel korter doen. Boven in de slaapkamers hebben we wel korte, omdat het daar veel kouder wordt en moeilijker warm.

6. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Tot de grond. Tot de vensterbank is echt geen gezicht. En daarbij, ze zitten alleen s svonds dicht dus dan kan je ze altijd nog op de vensterbank leggen zodat er warmte vrij komt. Dan zit je overdag iig niet tegen te korte gordijnen aan te kijken.

7. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Je vriend heeft ongetwijfeld gelijk maar hier hangen ze toch echt tot op de grond. Ik vind het anders simpelweg niet mooi..

8. Cinderellea

Cinderellea Niet meer actief

Wij hebben ze tot op de grond. Vind het inderdaad geen gezicht anders

9. mimi83

mimi83 Niet meer actief

hier ook tot de grond.

10. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Hier ook menig discussie over gehad,heb hem denk ik zover dat de nieuwe tot de grond gaan komen,geen idee of dat echt gaat lukken.

11. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Tot de grond anders vind ik het geen gezicht!

12. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Gordijnen tot op de grond, geen gezicht als ze tot op of net over de vensterbank hangen. Echt verschrikkelijk:cool:

13. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Grond. Vitrage half boven verwarming en rest tot grond. Ging anders niet. Warmte maakt hier niet uit. Het is al warm als ze dicht gaan en rond die tijd gaat de verwar toch uit. Warmte blijft hangen door gordijnen.

14. Nellie

Nellie Actief lid

3 jan 2007
    218
    0
    0
    Den Haag
    Ik heb ook vitrage en overgordijnen tot aan de grond. Vind ik persoonlijk veel mooier

15. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.149
    3.026
    113
    Nederland
    Hm mijn moeder heeft ze tot op de vensterbank zeg maar, maar is niet lelijk hoor. Valt me nu pas op dat ze zo hangen door dit topic:
    Wij hebben ze zelf wel tot op de grond. In de slaapkamer hangen ze bij ons ook precies op de vensterbank, staat ook niet gek ofzo.

16. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Hier ook alles kamerhoog. Zo half vind ik niet mooi

17. Smnee

Smnee Niet meer actief

Wij hebben ze op de verwarming. (Bedankt he;))
    Ik wilde ze wel graag op de grond maar wij hebben radiator ombouw en dan hangen de gordijnen midden in de kamer als we ze tot de grond zouden laten hangen.

18. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Hier nog helemaal geen (over)gordijnen. Wij willen eerst de woonkamer verbouwen en dan mooie, wel kamerhoge uit gaan zoeken. Voor het raam zelf zit nog zo'n vouwgordijn tot op de vensterbank. Op de slaapkamers wel allemaal tot op de vensterbank, idd i.v.m. de verwarming. Maar in de woonkamer zullen ze nooit dichtgaan (misschien in de zomer tegen de zon) dus daar wil ik wel graag kamerhoge.

19. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Wij hebben ze ook tot de grond. De vitrage zal niet zoveel warmte tegen houden denk ik.
    wat je dan kan doen is de overgordijnen die voor de verwarming hangen open laten tot je naar bed gaat.

20. marietje85

marietje85 Bekend lid

2 aug 2010
    675
    1
    18
    NULL
    NULL
    Wie hebben de overgordijnen aan de voorkant tot op de grond. Ik vind dit een stuk mooier staan ook omdat we daar de zithoek hebben staan en we er dan de hele avond tegenaan kijken. Achter hangen ze wel net over de vensterbank. Daar staan de hondenmanden voor en dan worden ze zo snel vies. Dit is ook bij de eethoek en daar kijken we niet tegenaan als we in de zithoek zitten.

Deel Deze Pagina