Wij gaan op 14 februari trouwen, in plaats van een gigantisch feest zijn wij van plan onze naasten die ook bij de ceremonie aanwezig zijn uit eten te nemen.. Alleen dan is de vraag wat is normaal om te doen, een vooraf samengesteld menu met 3 keuzes per gerecht en dan 3 gangen, of gewoon iedereen normaal te laten bestellen. Bij het restaurant standaard word met groepen via een menu geserveerd (kun je kiezen uit 3 verschillende menu kaarten), maar ik vind de meeste menu's best.. apart en zelfs ik lus het meeste niet op de keuze menu's.. op de a la carte kan ik prima mezelf in vinden. Is het abnormaal om a la carte te doen? Het lijkt me wel netter en formeler via de keuze menu's.. alleen de vraag is lust iedereen wel wat er op staat..
Het restaurant waar wij aten wilde ook een menu, a la carte is te moeilijk om iedereen tegelijk zijn eten te serveren. Echter hebben wij wel gewoon het menu laten aanpassen zodat het helemaal naar onze wens was. Zodat man en ik wisten dat er voor iedereen wel wat bij zat. En dat we zelf iig eten hadden zoals wij dat wilden. Mooie tussenweg denk ik dus. Dus misschien als ze echt niet a la carte willen serveren, dat je samen de menu's kunt samenstellen met schotels die bij hun op de kaart staan?
als iemand iets echt iets niet lust kan er vast wel iets aparts gemaakt worden. Ik zou dus voor een menu kiezen waar iets voor jullie als bruidspaar bij zit.
Anders eens navragen of je zelf 3 gangbare keuzes mag maken per gerecht en daar een eigen kaartje van laten maken? Hoe groot is de groep waar je mee gaat?
Ze willen het wel doen a la carte serveren, dat is het probleem niet.. het kan gewoon gedaan worden. Alleen nu ik het gevraagd heb als het mogelijk is, valt wel de twijfel van is het niet netter en officieler als iedereen niet rommelig a la carte doet en via een vast keuze menu.. Ik ben nog nooit eerder getrouwd of naar formele etentjes gegaan dus ik heb geen idee wat "net" is. Het moet natuurlijk wel een beetje formeel zijn. (Daarvoor zijn vast die slakken op het menu!) Wat hebben jullie ervaren qua etentjes? Zelf kiezen of keuzemenu? Edit: Groep zal 18 man zijn.
De gerechten aan laten passen zou ik ook doen, en dan wat gangbaardere gerechten op de kaart laten zetten.
Wij hebben ook een menu gedaan. Eigenlijk om 2 redenen ... 1) a la carte garandeert niet dat iedereen zijn eten op tijd heeft en 2) wij hadden geen zin om achteraf met verrassingen gepresenteerd te worden omdat iemand de duurste gerechten van de kaart had besteld. En omdat ik iets niet lust, betekent niet dat een ander dat ook niet lust he Ik lust bv geen vis (of beter, ik vind het niet lekker) maar wij hadden ook vis op het menu. Bij ons konden mensen alleen kiezen voor het hoofdgerecht. Het voor-, tussen-, en nagerecht stonden vast.
Je moet gewoon even overleggen met het restaurant of je samen het menu aan kan passen. Dat is echt geen rare vraag hoor. Desnoods dat je dan een vast menu samenstelde naar jullie keuze. Maar dan nog wel de keuze vis/vlees/vega. Beetje restaurant zou hier toch wel mee akoord gaan. A la carte is voor grote groepen niet echt handzaam voor de keuken en zal het zeker langer duren tot ieder heeft wat diegene besteld heeft. Hoeveel man nemen jullie mee?
Ik had al ge-edit, maar we zullen met 18 man zijn. De reden waarom ik twijfel op de keuze-kaarten die er zijn is omdat het gewoon een frans restaurant is dus je zit met wat aparte keuzes dan misschien een echt hollands restaurant waar je ontelbare keuzes qua schnitzel en vlees hebt etc. Een eigen keuze kaart samenstellen dat zou wel eventueel een aardige zijn, dat kan ik zeker vanavond even bespreken met mijn partner en het restaurant.. dat lijkt me misschien een handigere optie.
Ik vind een menu netter, maar jullie moeten je er goed bij voelen. Ook leuk om het menu in je boek te kunnen verwerken..
ik heb er zelf meestal een hekel aan als je zo´n keuzemenu gepresenteerd krijgt...is het altijd net niet voor mijn gevoel. Al snap ik best dat mensen ervoor kiezen gezien kosten en snelheid enz. Maar mijn voorkeur heeft het niet. Maar zelf een keuzemenu samenstellen zou misschien wel een goede zijn ja.