wie gebruikt de verbruiksmanager van essent weleens? ik kijk regelmatig hoe het zit mijn mijn voorschot. de vorige keer was op 20-6, en toen kwam er uit dat ik zo rond de jaarafrekening ruim 900 euro terug zou krijgen. en nu net kijk ik weer, en nu komt er uit dat ik 80 euro zou moeten bijbetalen. dat kan toch nooit zoveel schelen in zo'n korte tijd?
Ik heb het al tig keer geprobeerd, en bij ons doet ie het gewoon niet. En toen hij het eindelijk een keertje deed, gaf hij aan dat ik de standen vast niet goed had ingevuld, want we zouden aan het eind 999.999,99 moeten bijbetalen... (heb het nog 3 keer nagekeken en het klopte tocht echt...)
gelukkig dat ie het bij anderen ook niet goed doet, wel jammer. had net bij stroom en gas de hoogste stand die kon ingevuld en toen bleef het nog staan op 80 euro bijbetalen. klopt dus (gelukkig) helemaal niks van!
Hier doet hij het wel altijd, alleen idd het bedrag wat ik terug krijg wisselt een beetje. Ik schrijf ook op wat ik die maand verbruikt heb( meterstand) en dan klopt het toch wel. Januari kreeg ik nog 330 euro terug, nu is het nog maar 200 euro. Maar we hebben ook veel verbruikt in februarie etc.
ohw, en vul maar eens een hogere stand in, en dan zegt hij dat het niet kopt, maar moet je gewoon door gaan. Dan wordt het bijbetaal bedrag wel hoger hoor
Ik heb hem in de winter ook keurig gebruikt, ik kreeg altijd terug dus niets aan voorschotbedrag gedaan. Laatste maanden niet echt meer bijgehouden en komt de afrekening moet ik ineens bij betalen, grrrrrrrrr Denk dat het komt doordat de lente/zomer zo lang op zich liet wachten maar toch:x
Ik heb vorig jaar steeds de verbruiksmanager gebruikt van Essent. Elke maand vulde ik hem in en in de koude maanden verhoogde ik het maandbedrag automatisch, zodat ik in april niks moest betalen. Nu is het gas enz een stuk duurder geworden en moet ik aardig bijbetalen volgens de verbruikersmanager. Ik ga dus binnenkort even een paar maanden extra betalen.
Gebruik hem nu ruim 2 jaar. Het eerste jaar wel wat problemen gehad omdat we 2 maanden voor de eerste eindafrekening klant zijn geworden. Die maanden hadden ze het verbruik geschat en dat klopte dus totaal niet waardoor het leek of we veel te veel verbruikte. Na de volgende eindafrekening met standen die we zelf hebben door gegeven klopt die wel. Kreeg de laatste keer een paar euro terug en dit jaar sta ik op ongeveer 20 euro terug ontvangen en dat hou ik ook zo.
Ik heb eens een printscreen gemaakt op de dag dat ik de meterstanden door moest geven. Ik zou volgens de verbruiksmanager 200 terugkrijgen en toen ik de afrekening kreeg was het maar 40 wat ik terugkreeg. Gebeld met Essent en zij konden geen verklaring geven. Rare boel
Ik heb net even gekeken en ik zou op dit moment volgens de verbruiksmanager rond de 250,- terugkrijgen. Een tijdje terug lag dit nog rond de 370,- Ik zie wel wat ik uiteindelijk terugkrijg wat sowieso een bedrag moet zijn. We betalen vanaf december en zijn hier pas in februari ingetrokken, dus 2 maanden voor jan met de korte achternaam betaald.
Hebben ze er dan niet alvast het voorschot van de eerst volgende maand of gehaald. Zowiezo is het altijd rond de tijd dat ze de eindafrekening maken niet helemaal meer goed. Bij mij in ieder geval. Vorig jaar keek ik net nadat ik de standen had door gegeven en toen gaf die aan dat ik bijna 1500 moest bijbetalen en een maand later was het nog maar 30.
Ben je als nieuwe klant bij hun gekomen of alleen verhuisd ? Als je nieuw bent dan schatten ze je verbruik wat nog wel eens heel veel kan verschillen. Wij waren 60 euro per maand te hoog in geschat. Maar het kan natuurlijk ook te laag worden gedaan. Het is natuurlijk ook lang koud geweest waar ze niet altijd rekening mee houden dus dat je wat terug krijgt is dan niet altijd zeker.
Bij ons gaf hij aan dat we +- 200 euro zouden terug krijgen.. 2 weken terug eindafrekening gekregen, en we hebben het vandaag al binnen, maarliefst 480 euro vorig jaar geen gebruik van gemaakt, maar toen kregen we bijna 800 euro terug. Ze hadden ons maandbedrag nu op 180 gezet, maar ik heb hem zelf weer verhoogd naar 200,- dat hebben we de afgelopen maanden ook betaald.. en vind het wel lekker om in juli een extra zakcentje te hebben!