Toestemmingsverklaring reizen met minderjarig kind legaliseren??

Discussie in 'De lounge' gestart door Nahla2013, 30 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik heb een spoedvraagje.

De vader van mijn dochter heeft het gedeelde gezag en ik ga morgen met haar (met de auto) op vakantie naar Turkije.
    Ex had op 6 juni jl. al een toestemmingsverklaring ingevuld, maar sindsdien wil hij geen contact meer met mij of zijn dochter.
    Hij negeert me dus gewoon.

Nu heb ik net van de gemeente begrepen dat die toestemmingsverklaring in bijzijn van een ambtenaar van de gemeente ingevuld en ondertekend moet worden en dat die verklaring ook gelegaliseerd moet worden.

Ex werk niet mee. Wat nu??
    Die verklaring die hij dus al had ingevuld is ook niet meer echt recent te noemen.

Als ik het in een verkeerd topic heb geplaatst, wordt het wel verplaats denk ik.

2. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Geen idee, maar het lijkt mij wel een lastige situatie. Ik ben wel benieuwd hoe dat dan zit, dus ik lees even mee.

3. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.361
    113
    Vrouw
    Ik zou in elk geval ook zorgen voor een uitdraai uit het gezagsregister, dus een bewijs dat jij ook gezag hebt over jullie kind. Die kun je aanvragen bij de rechtbank..

4. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik neem voor de zekerheid haar orginele geboorteakte en akte van erkenning maar mee.
    Ik heb ook nog een uittreksel brp na haar geboorte.

Wat een gezeur zeg

5. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Legaliseren van t toestemmingsformulier? Dat is volgens mij niet nodig hoor, dat ben ik nog nooit ergens tegen gekomen. Als hij het ingevuld heeft (en 6 weken is behoorlijk recent hoor) en jij hebt het bij je (evt met kopie van zijn paspoort) lijkt me dat genoeg. Kan me niet voorstellen dat het gelegaliseerd moet worden.
    Succes en fijne vakantie!

Deel Deze Pagina