Hallo. Wij willen onze keuken,hal en woonkamer op gaan knappen. De wanden zijn nu wit en de deuren/kozijnen hebben een vieze bruine kleur. Nu zitten we aan grijstinten te denken maar ja er is zoveel keus. Ik vind zelf de klei/leemgrijze tinten mooi voor op de wanden maar mijn man vind dat te donker worden voor de oppervlakte. Hij ziet die kleur liever op de plinten en een lichtere grijs op de wanden. Maar ben nog niks tegen gekomen dat ik zeg,ja. Dus vandaar mijn vraag aan jullie. Wat zit er bij jullie op de muren en wat zijn mooie combi's?
Ik zou alles wit doen inclusief de kozijnen, deuren en plinten (of plinten in kleur van je vloer) en dan 1 muur in een kleur doen, bv grijs. Ik vind t zo'n kermis worden als je plinten/kozijnen in andere kleuren doet of alle muren in een kleur gaat doen. Lichtgrijs vind ik supermooi in combi met fellere kleur accessoires. Maar je pakt snel een te donkere grijs. Wij hadden kiezel, was erg mooi! Nu een mosterdgroene kleur op 1 woonkamermuur, maar niet tevreden
Ons huis is Ral9010 . Kozijnen, plinten, muren eigenlijk alles! Wij hebben geen kleur aan de muur omdat wij dit mooier en rustiger vinden. Boven op de slaapkamer hebben 1 grijze muur en op mijn zoontje zijn kamer 1 blauwe muur.
Wij hebben 3 muren in fris-wit (zo heette die kleur toen, wit met wen heeeeeeel klein vleugje blauw erdoor), en 1 muur in oceaan-blauw. Heel mooi, vind ik zelf.
Wit en paars in de woonkamer Jeansblauw en wit in de slaapkamer van ons Grasgroen en wit in de kinderkamer met de boom van karwei
In de woonkamer hebben we Flexa Monaco zachtwit op de muren en de kozijnen. En één muur hebben we in een leem-kleur.
We hebben alles spierwit, met 1 klein muurtje grijs. Een middentint van de Praxis grijskaart. Babykamer is kikkergroen ♥
Alle muren spierwit en in de woonkamer een muur mintkleur, een beetje dat zachte blauw. In de slaapkamer hebben we de muur waar ons bed tegen staat rood, en verder zijn alle muren boven ook spierwit.
Leuke tip voor iedereen met dit probleem... in bepaalde bouwmarkten (vooral Gamma) komt er regelmatig een styliste. Dit staat in de folders of op de website. Wij zijn daar een keer langs gegaan en hebben vrijblijvend een advies gekregen voor kleur en indeling van de woonkamer. we hebben nu dus een kleurencombi en indeling die geweldig staat (al zeg ik het zelf haha) waar we nooit opgekomen waren. Echt een tip om eens te proberen!
Histor Lei en Klei. Een soort bruin/beige tinten zijn het en we hebben een industriele inrichting. We hebben ook het plafont gedaan.
Lees mee, wij hebben nu een soort zandkleur en zoeken eigenlijk een tint donkerder/warmer. Lei lijkt mij een mooie kleur. Heeft iemand die op de muur?
Heel erg mooi beige/zand achtig kwa kleur. Ik heb twee foto's erbij gedaan, maar Iphones maken niet echt fantastische foto's zonder direct daglicht helaas. Maargoed, je kan het een beetje zien.. Het zit op het plafont en de zij muren.. View attachment 375740 View attachment 375741 Echt knudde die foto's maarja, je kan zo wel een beetje het contrast zien met gebroken wit. Het is geen kleur waar je spijt van zal krijgen hoor, zou mijn hele huis wel zo willen doen.
Wij hebben juist geen enkele witte wand meer in de woonkamer. Wij hebben een blauwe/grijze wand een een terracotta kleur. Verder hoge witte plinten en witte kozijnen.
We hebben leisteengrijs op de muren, beetje licht bruin /grijs kleurtje. Lijkt op de muren van chaii. Verder hebben we een muur donkerpaars. De slaapkamer heeft een muur lichtblauw. Plafonds zijn wit.