Ik volg een bachelor in een wetenschappelijke richting. Ik heb gemiddeld 30 uur les per week en moet veel voorbereiden voor bepaalde lessen. Dit betekent dat ik dus geregeld 8 uur les gehad heb (10 uur van huis) en dan thuis ook nog 4 uur moet werken. Mijn studie is niet te combineren met een job en in mijn opleiding wordt er gezegd dat een gezin combineren met deze studie heel zwaar is. Over het algemeen stromen moeders naar andere richtingen, maar ik wil dit echt volgen en dus wordt ik enorm gesteund door lectoren ed. Ik heb iedere 6 weken dat ik 2,5 modules afsluit. Dit zijn examens waar ik gemiddeld meer dan 1000 pagina's theorie voor moet kennen, oefeningen nog buiten beschouwing gelaten. Dit is dus heel zwaar. Het is al zwaar voor mijn medestudenten zonder kinderen, maar ik heb er 2, 1 van 4 en 1 van 13 maand, dus soms heb ik wel het gevoel dat ik verdrink. Maar, ik hou van studeren, vindt mijn richting heel interessant en wil absoluut een diploma halen, dus ik geef me volledig en hoop over een 3tal jaar dan een leuke job te kunnen uitoefenen. Ik ben trouwens geen alleenstaande moeder, maar ik heb wel een man die heel veel werkt.