Canvas, schilderstape, verf... Knutseltips?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door tupp, 24 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.017
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Voor Het huwelijk van mijn broer en schoonzus wil ik met m'n jongens (bijna 2 en net 5) iets leuks knutselen. Nu ben ik niet zo'n knutselprinses, dus ik dacht: even hier checken of er nog mensen zijn die mij voor fouten kunnen behoeden of nog extra tips hebben.
    Ik zat te denken om een twee-luik te maken van twee canvasdoeken en daar dan met schilderstape een figuur op te plakken. (Voorletters van de namen, of bij allebei een hartje ofzo.) En dan de jongens de canvassen helemaal laten kleuren. De jongste met vingerverf en de oudste met gewone plakkaatverf. Dan de tape eraf... Viola.
    Misschien nog strategisch wat glitter in de natte verf gooien en als het opgedroogd is wat kant-en-klare figuurtjes erop plakken.

Eigenlijk zou ik het canvas eerst zelf een kleurtje willen geven als onderlaag. (Die dus weer tevoorschijn komt als ik de tape eraf haal.) Maar ik vraag me af met welke verf ik dat zou moeten doen, zodat het er niet weer af komt als ik de tape eraf haal. En dan ook nog een goede onderlaag is zodat de vingerverven / plakkaatverf er nog op 'pakt'. Tips?

En ik vraag me af of het een mooi effect geeft als ik als laatste een transparante laklaag of vernis ofzo er overheen doe?

Verder sta ik open voor nog meer tips en ideeën om op een simpele manier een spectaculair resultaat te bereiken. :D

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.017
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    En weet ìemand waarvoor die extra 'blokjes' zijn die je bij zo'n canvas krijgt? Ik snap waar ze in moeten hoor... Maar wat is het nut ervan?

3. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Volgens mij om het doek te spannen. Ik gebruik ze nooit.

Deel Deze Pagina