HBO Toegepaste psychologie NTI, ervaringen?

Discussie in 'De lounge' gestart door sita90, 16 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sita90

sita90 Niet meer actief

Dames,

Over een paar weken ben ik klaar met mijn versnelde opleiding en ik zou graag nog de opleiding toegepaste psychologie willen doen.
    Gezien wij al langere tijd bezig zijn voor een kindje zou ik deze opleiding graag via het NTI willen volgen. Dan wel klassikaal, dus een keer in de maand naar school. Hiervoor kan ik gelukkig studiefinanciering ontvangen.
    Nu is mijn vraag of er dames zijn die hier ervaringen mee hebben?
    Ik weet dat zo'n studie pittig is. Ik ben op dit moment bezig met een MBO niveau 4 opleiding Sociaal -Maatschappelijk Dienstverlener, versneld. Ik doe dus drie jaar in twee jaar. Dit jaar zit ik eigenlijk in leerjaar twee, maar ondertussen krijg ik lesstof van leerjaar drie waar ik zelf aan moet werken. Ik ben er dus van overtuigd dat ik deze studie wel aankan, ook al zal het pittig zijn.
    Wie o wie heeft ervaring met het NTI, en dan nog mensen met deze opleiding?
    Heb je studiefinanciering gekregen?
    Hoe vind je het lesmateriaal?
    Heb je ook klassikaal les gehad en zo ja, hoe vond je dit?
    Heb je stage gelopen en zo ja, waar? Hoe ben je aan deze stage gekomen?
    Ik weet dat het niet gemakkelijk zal zijn een stage te vinden. En veel mensen die aan deze opleiding beginnen al een stage hebben dmv hun werk.
    Ik heb best wel zin om met deze opleiding te beginnen, maar ik maak me nu al zorgen over een stageplek.

Ik ga deze opleiding volgen omdat ik graag stellen/vrouwen/mannen zou willen coachen met een (nog) onvervulde kinderwens.... :)

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Viir stufi moet je een minimum aantal uren per week les hebben, bij mijn weten. Stufi voor het NTI heb ik echt nog nooit van gehoord. Eerder was dat iig absoluut niet mogelijk.
    Ik zou een dergelijke opleiding ook echt niet via het NTI doen. Werkgevers zullen eerder iemand aannemen die via een normale opleiding har diploma gehaald heeft.
    Heb je eens rondgekeken bij vacatures hoe vaak deze opleiding gevraagd wordt? Want ik denk dat er op HBO-gebied betere keuzes te maken zijn waarbij je een grotere kans op werk hebt...

3. sita90

sita90 Niet meer actief

Over de studiefinanciering heb ik gebeld, en het staat ook op de site vermeld. Voor deze opleiding, en voor HBO rechten kun je studiefinanciering aanvragen.

NTI staat tegenwoordig beter bekend als bijvoorbeeld de HAN (Hogeschool Arnhem Nijmegen) hier in de buurt of veel andere hoge scholen.
    Daarnaast is een volledige opleiding te veel qua uren, straks gaan wij het PGD traject in. Hoelang dit zal duren is nog maar de vraag. En als wij het geluk mogen ervaren papa en mama te worden zit ik liever niet nog fulltime op school.
    Ik zou later graag een kleine eigen praktijk hebben (of straks in eigen huis) waar ik deze stellen kan coachen/begeleiden. De opleiding zelf is vrij breed, en dit is mijn droom.

4. sita90

sita90 Niet meer actief

Verder niemand?

5. Minigirl

Minigirl Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.036
    12
    38
    Vrouw
    lawyer
    Den Haag
    ik denk dat een reguliere hbo-studie zeker wel beter staat aangeschreven dan zoiets als NTI of NHA. Maar dat ter zijde.
    als je coach ofzo wil worden, vraag ik me af of toegepaste psychologie dan de beste keuze is. Toegepaste psychologie, klinkt mooi, maar het is vooral praktisch. Een coach is niet zozeer praktisch bezig. Zou je niet eerst de mbo afmaken?

6. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Ik heb het gedaan, vond het erg pittig en droge stof ben er dus ook mee gestopt

7. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Als Recruiter bekijk ik dagelijks vele CV's en bij mij en mijn collega's ''winnen'' reguliere opleidingen het echt wel van de NTI, NHA of LOI. De uitzondering is NCOI of ICM en een aantal ''business-schools'' maar dat terzijde.

Een vriendin van mij heeft via de NTI een opleiding gedaan en is halverwege gestopt en overgestapt naar NCOI omdat ze niet tevreden was over de begeleiding en lesmaterialen. Zelf heb ik geen ervaring.

8. Aimee85

Aimee85 Bekend lid

22 mrt 2014
    774
    0
    0
    NULL
    NULL
    Al eens gekeken wat de open universiteit biedt? Den volgens mij ook hbo!

Deel Deze Pagina