Put your phone down this Christmas, wie doet er mee?

Discussion in 'De lounge' started by Niekepiek, Dec 16, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

2. AmberM

AmberM Actief lid

Nov 27, 2016
    107
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ha! Daar mag ik nog altijd niet mee aan tafel of de salontafel verschijnen van mn ouders :p Een van de weinige regels die nog steeds geldig is ondanks de inmiddels volwassen kinderen

3. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Leuk idee! Ik doe alleen niet mee: mijn man werkt en ik ben met de kinderen thuis, wel leuk om nog even te appen en misschien Skypen tussendoor in zijn pauze 🎄

4. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Het was een bevlieging en ik dacht ik ga dit doen.
    Hoe meer ik er over na ging denken hoe groter de impact er van wordt.
    Ik zit zo vaak op mijn telefoon, 's ochtends als ik wakker word vind ik het heerlijk om alles even te checken, en dat gaat eigenlijk de hele dag zo door.
    Het is echt een verslaving.
    Vorige week een weekje in New york geweest en daar weinig WiFi, ik voelde me echt ontaard en dat terwijl ik er in ons hotel nog gewoon op kon.😂
    Maar ik ga het echt doen, niet voor mezelf maar voor de kinderen, ik wil deze kerst echt voor de volle 100% aan hun en mijn familie besteden.
    Ik ben benieuwd naar de afkickverschijnselen.😂

5. mw21

mw21 VIP lid

Oct 24, 2010
    5,173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Ik ook! Gewoon me mooie foto toestel mee ipv telefoon :)

6. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

Nov 1, 2016
    2,082
    320
    83
    Female
    Gek, op vakantie zonder wifi mis ik het ook echt niet. Maar thuis vind ik hem twee en halve dag niet aanraken toch veel. Ik zag laatst tijdskluisjes voor mobiele telefoons voorbij komen. Dan stel je hem bijvoorbeeld in op 1 uur en dan kan hij tussendoor niet eruit :p Leuk idee voor spelletjes avond (zolang je nog iets hebt om te bellen in nood).

7. Masa

Masa Bekend lid

Jul 1, 2014
    574
    2
    18
    Helaas geen optie voor mij met geboortefotografie als onderdeel van mijn werk. Telefoon gaat gewoon tijdens de kerst op 1 plek en wordt alleen gepakt als hij over gaat net zoals het gaat bij al onze maaltijden. Geen telefoon aan tafel hier.

daarbuiten ben ik mega verslaafd... hahaha

8. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    Nee ik doe niet mee ik mag het niet eens haha.

9. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,797
    19,017
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Tja, ach. Waarom eigenlijk? Als wij bezoek hebben of aan tafel zitten, worden de telefoons gewoon niet gebruikt. Maar als ik naar de wc ga of even een rustig momentje hebt tussendoor, zie ik niet zo in waarom ik mijn telefoon dan krampachtig uit zou moeten laten.

Als je er nu echt elk wakker moment van de dag aan vast zit, kan ik het me voorstellen hoor. Maar ik kan mijn telefoon gerust uren niet aanraken als ik met onze kinderen bezig ben of omdat we bezoek hebben.

10. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,252
    36,066
    113
    Jep, dit dus.

11. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

Jan 25, 2012
    1,563
    431
    83
    Noord-Holland
    In de weekenden heb ik mijn telefoon sowieso uit. Dan ben ik met mijn gezin en wil ik niet gestoord worden. Met kerst is hij dus ook altijd uit, totaal geen moeite mee.

12. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

Jun 16, 2011
    5,779
    1,131
    113
    Female
    Ik kan niet mee doen. Ben geboortefotograaf dus moet bereikbaar zijn. Mijn volgende zwangere is 6 januari uitgerekend dus het kan zomaar een kerstkindje worden :)

13. dds

dds Fanatiek lid

Jan 1, 2009
    3,936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Makkie!

Ik kan dagen lang niet naar mijn telefoon kijken, ben hem regelmatig kwijt;) Ik laat hem gerust thuis als we op vakantie gaan enz. (mijn man heeft dan wel een telefoon mee)

Eigenlijk haat ik mijn telefoon.

14. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Hier heb ik hem nodig voor familieomstandigheden en gaan veel van die regeldingen via berichtjes, maar verder zal ik niet oneindig op zp gaan lezen ;)

15. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Tijdens het eten ligt hij altijd ergens anders. Dus met kerst ook. Alleen hij is wel binnen handbereik en staat aan voor bellen, dit heb ik altijd al omdat mijn vader mij moet kunnen bellen als er iets is.

Ik kijk tijdens het eten ook nooit op mn telefoon, dus dit jaar ook niet.
    Maar uitzetten doe ik niet. Tenzij mn man weer bereikbaar is en bij mij is.

16. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Ik zal ruim een uur in de trein zitten voor familie-bezoek, dus vrees dat ik hem harder nodig zal hebben dan op een normale dag ;)
    Tijdens het eten ligt hij wel gewoon aan de kant, maar dat is vrijwel altijd wel.

17. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,033
    6,135
    113
    Happyland
    Oh hahaha,het is eigenlijk toch te beschamend voor woorden??!!
    Hier net zo'n junkie...🙈

Share This Page