Iets doen met kerst

Discussie in 'De lounge' gestart door Yeuu, 28 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yeuu

Yeuu Fanatiek lid

25 jul 2017
    1.434
    805
    113
    Vrouw
    Wij hebben onze jaarlijkse "ruzietje-rondom-feestdagen" weer gehad.
    Ik heb wéér toegegeven .. :( "Gezellig" met de schoonfamilie. Het is ons zelfs al opgelegd lootjes te trekken, zaterdag a.s. als we ook daar Sinterklaas vieren.......

Maar nu wil ik het eens over een andere boeg gooien! Want uit mijn sarcastische intro, haal je vast wel dat er gewoon geen HOL aan is. Ik wil voorstellen iets te gaan doen, ipv in een kringetje op de bank met ongemakkelijke stiltes enz. enz.

Maar nogal wat eisen... schoonouders slecht ter been, 3 kinderen tussen 3 en 7, 2 honden (die evt ook thuis kunnen blijven, maar dan zijn we iets meer tijdgebonden). Mijn man wilde gaan wandelen in de Biesbosch, leuk, maar dan krijg ik hun niet mee. Ik dacht evt een dierentuinen, daarna desnoods uit eten (als ik daar niet te laat mee ben). Wie heeft nog een tip om onder het ongemakkelijke kringetje uit te komen en hun te overtuigen ..

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.170
    35.831
    113
    Uit eten in een wokrestaurant. Leuk voor de kinderen én je hebt een mooi excuus om niet de hele tijd aan tafel te hoeven zitten met zijn allen. Wij zien schoonouders 2-3x per jaar en daarvan gaan we standaard 1x wokken.

3. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.301
    10.271
    113
    Inderdaad uit eten, Ben je gelijk wat extra tijd kwijt met er naar toe gaan. Smiddags koffie drinken en niet te vroeg afspreken en dan optijd naar de wok (of ander eetgelegenheid) in verband met de jongste kinderen;)

4. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Ik zou ook uit eten gaan.

5. Zomerbloem

Zomerbloem Fanatiek lid

19 mrt 2018
    2.122
    2.577
    113
    Vrouw
    Die dag 'ineens' ziek zijn. Man met kinderen laten gaan en zelf heel de dag jezelf vermaken:roflmao:

Ik zou idd proberen om te gaan uiteten.

6. liefwolkje

liefwolkje Actief lid

1 nov 2016
    402
    359
    63
    Wij doen het ene jaar 1 dag bij mijn ouders en de andere dag geen familie en het andere jaar 1 dag bij schoonouders. Heb echt geen behoefte aan 2 dagen familiebezoekjes. Wat we doen is meestal vanaf een uur of 15/16 afspreken, dan cadeautjes en daarna uiteten. Dus zou zeker proberen of je nog ergens met eten kunt reserveren!

7. Yeuu

Yeuu Fanatiek lid

25 jul 2017
    1.434
    805
    113
    Vrouw
    Haha weet niet of ze dat weer geloven. Die smoes heb ik vorig jaar gebruikt. haha nee hoor, was vorig jaar écht ziek. En raad eens... Toen kwamen ze met zn alle naar ons blehhhhh... Heb mezelf boven opgesloten en zij hebben geholpen met alles. Heb 2 happen gegeten en weer gauw naar boven gegaan.

Ze willen altijd "dagvullend" en uit eten met de kinderen is weer mmmh. Vandaar mijn vraag voor dagtrips haha.

8. MDK

MDK Bekend lid

6 mei 2015
    644
    375
    63
    Vrouw
    Vaak zie je rond de kerst ergens in de buurt wel van die tijdelijke schaatsbanen waar je ook lekker warme chocolademelk ofzo kunt drinken... is dat iets?

Of anders bioscoop, gezellig :p

Of ergens brunchen ipv avondeten, dat is meestal ook iets beter geschikt voor kinderen..

9. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.795
    9.311
    113
    Gelderland
    Schaatsbaan, museum.. geen idee of er iets open is hoor.

poeh maar jeetje dat klinkt echt ontzettend lang en saai.. kunnen jullie niet eerst met eigen gezin iets gaan doen (goh we hebben 4 kaartjes gekregen voor precies die dag en van deze voorstelling!) en daarna naar de familie toe gaan.

10. juffie81

juffie81 Bekend lid

7 aug 2007
    636
    37
    28
    juf
    rotterdam
    Vorig jaar zijn wij gaan bowlen en het jaar daarvoor schaatsen. Dit jaar waarschijnlijk weer bowlen, het is namelijk voor iedereen leuk!

11. Zomerbloem

Zomerbloem Fanatiek lid

19 mrt 2018
    2.122
    2.577
    113
    Vrouw

Waar woon je ergens?

Een dierentuin ver uit de buurt. Ieder met eigen auto en weer in woonplaats/omstreken uit eten. Zie je elkaar zo weinig mogelijk.

Luna86 vindt dit leuk.
  12. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    Ooh vreselijk!
    Wij gaan 1e kerst met mijn fam en 2e met schoonfam. Vreselijk die 2e kerst, altijd hetzelfde eten en zelfde plek aan tafel, zelfde mensen( :p ) brrr. Heb nu geregeld dat we naar een buffetrestaurant gaan zodat we niet de hele tijd bij aan tafel hoeven te blijven zitten. Ik zal vaak aan het buffet staan haha.

13. Paris91

Paris91 Fanatiek lid

22 jul 2017
    1.384
    1.276
    113
    Vrouw
    Ga met de kinderen naar een binnenspeeltuin, en zorg dat je zelf ergens bovenin zo’n klimrek zit.
    Daarna eten in een wokrestaurant, dan kun jij elke keer gaan lopen wanneer zij gaan zitten. :D

vruchtje24 vindt dit leuk.
  14. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Dan ga je naar de Efteling. Krijg je de dag om. Reserveer je een rolstoel voor degene die slecht ter been is.

15. Yeuu

Yeuu Fanatiek lid

25 jul 2017
    1.434
    805
    113
    Vrouw
    Haha.. het is niet lang want we komen vaak al zo laat mogelijk en gaan bijtijds weer weg. Saai is het wel. Haha. Ik wil naar mijn man vanaf gister niet meer erover zeuren, hij ziet ze al zo weinig dus wil er met kerst graag heen . Vandaar dat ik dacht om heel enthousiast met een leuk voorstel te komen.
    Hahaha, ja die dierentuin in Duitsland scheen heel leuk te zijn toch? Haha. Omgeving Leiden... is maar kleine 3 uurtjes rijden! En in Maastricht zat een lekker restaurantje.. pikken we die ook direct mee. Hahaha. (Mis nu een duivelse smiley)
    Mijn moeder wilde graag daarheen rond de kerst. Ik verklaarde haar voor gek ivm drukte.. haha.

Allen bedankt voor het meedenken. Ik gooi zaterdag een balletje op en hoop op medestanders in de familie. Misschien zit er anders toch een griepje te rommelen en kan mijn man met de kinderen gaan...iedereen gelukkig. :oops:

16. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Vorog jaar zijn we 2e kerstdag naar de Eftelong geweest. Was niet druk.

17. Lizzy2019

Lizzy2019 Niet meer actief

Je zegt HUN willen
    Het is niet hun kerst he het is JULLIE kerst dus dat betekend samen dingen beslissen wat jullie samen willen doen

18. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.641
    27.296
    113
    Vrouw
    Spontaan op vakantie in een huisje gaan? Zonder hun uiteraard haha

19. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.003
    3.665
    113
    Met lootjes kan je toch ook zo een spel doen met een dobbelsteen echt leuk om te doen en dan gaat de tijd ook snel.

20. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.466
    3.912
    113
    Vrouw
    Oh dat lijkt me altijd zo afschuwelijk...

Uiteten zou ik ook niet doen, zit je toch verplicht met elkaar langere tijd bij elkaar en kun je niet makkelijk eerder weggaan.

Ik zou ook iets van bowlen, midgetgolfen (binnen), theatervoorstelling (of Disney on ice oid?), bioscoop, snowworld (schoonouders lekker kijken naar jullie), ofzo doen.
    Succes!

esklessebes vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina