Hoi allemaal, Ik heb een dochtertje van 14,5 maand die even geen intresse heeft in haar speelgoed maar na 4 dagen regen en even geen auto te hebben ben ik inspiratieloos wat ik kan gaan doen met haar. Tenslotte is de concentratieboog van zo'n klein hummeltje niet heel lang. Ben benieuwd wat voor leuks jullie doen
Wij gaan vanmiddag lekker met de bus naar het winkelcentrum. Even rondkijken, nieuwe boekjes lenen bij de bieb.
Ja tekenen en verven is nog niet echt iets wat haar bezig houdt heb ik gemerkt. Ze eet de potloden alleen maar op en de verf
Ja lastig is dat soms heb hier ook een zoontje die roept mama buiten taiko (hond) lopen! Dan is het gewoon jammer dan en vermaak he naar even binnen met duplo ofzo. Ik poets op zulke dagen het huis extra grondig 😁
wij maken altijd een tent, ik pak dan gewoon een hoeslaken, schuif de eetkamer stoelen tegen elkaar aan, pak dan wat plastic bekertjes en dan gaan we theetje drinken in de tent, en boekje voorlezen ofzo meestal zijn me zoons daar dan wel even mee bezig en vinden ze het slopen van de tent helemaal geweldig haha off, ik verstop wat snoepjes/koekjes door het huis, en zoeken maar of, we gaan alle lichaamsdelen leren of we gaan youtube filmpjes kijken van katten kunstjes of honden kunstjes, of motors (heb jongens) of monstertrucs, vrachtwagens enz.
Ik ga shoppen, kijken of een mama-collega met haar dreumes thuis is zodat ze elkaar kunnen vermaken, een stukje wandelen in het overdekte winkelgebied (oké, dat zijn slechts 6 winkels, maar als je mij kent kan ik daar ook zeker wel 2 uur de tijd mee doden), naar de koffiezaak wandelen en een kop koffie kopen en een koekje. Het koekje sta ik af - de koffie is voor mij, verven, met magic sand spelen, tekenen (lees: krassen zetten in een kleurboek), met de autootjes spelen, ik heb een tent gekocht bij de Hema voor 7 euro en daar is hij wel even zoet mee... etc. (dit is zonder auto dan, hè? Met auto ga ik naar zwembaden, binnenspeeltuinen, naar familie en dergelijke)
Heb je indoor speeltuin in de buurt? Hier is een dartel dome, met een gedeelte voor hele kleintjes, dat vind Norah prachtig! En samen reclame folders "lezen" aan tafel , ze speelt ook veel met de hond en de katten (Pietje is een kitten en ze scheuren echt achter elkaar aan) Tv kijken, filmpjes op de tablet of telefoon. En sinds kort vind ze kleuren ook even leuk
Ik heb ook echt een hekel aan regen, maar mijn dochtertje is er dol op. Dus hup laarsjes en jasje aan en lekker naar buiten
Zwemmen, daarna zijn ze vaak zo moe dat ze heerlijk lang slapen Buiten in de plassen stampen, maar goed is alleen leuk als je kleintje al kan lopen natuurlijk (tenzij je het zelf heel leuk vindt ) Samen de was opvouwen vond de oudste altijd heel leuk. Lekker uitgebreid in bad, heb je dan toch de tijd voor. Hier gingen ze wel eens 2 uur lang in bad en kon ik het badkamerkastje grondig uitzoeken en schoonmaken Bij iemand op visite gaan. Moet het wel op fiets of loopafstand zijn als je geen auto ter beschikking hebt. Maar het wordt de komende dagen weer mooier weer
Plassen stampen Tekenen/knutselen Filmmiddag (relaxkleren aan, sapje ipv ranja en wat chippies erbij, super gezellig) Koekjes bakken Picknicken midden in de woonkamer En mijn peutertje vindt 't helemaaaaal niet erg om zulke dingen meerdere dagen achter elkaar te doen
Leuke ideeën allemaal! Ik heb idd al een redelijk gevulde dag. Verschillende feestjes dus kleurplaten op de grond kleren uit en de verf erbij. Heb ik weer een stapel voor in de kast Nou uitgebreid in bad wat is rode verf rommel 4x der haren gewassen ze is blond Even wezen fietsen en nu ga ik toch voor een tekenfilm.
Even voor de plassen-stamp-mama's.... Jullie kinderen worden uiteraard dan nat - duh - maar laat je ze dan ook nat naar huis toe banjeren of sla je er een handdoek omheen? Zijn jullie niet bang dat ze ziek worden? Ik ben absoluut geen pieperd en wil het gerust een keer doen; ik denk namelijk dat mijn kereltje dat geweldig zal vinden, maar dan loop ik dus naar zo'n grote plas toe en dan laat ik hem zijn gang gaan en dan is hij kleddernat. Mijn mannetje gaat zo tekeer in een plas dat er waarschijnlijk weinig meer droog zal blijven - om dan vervolgens in natte kleding naar huis te laten lopen of dragen? Huh? Wat als er een windje staat? Dan krijgt hij er dadelijk nog een longontsteking bij ook. Mijn zoontje is overigens een héle héle héle typische man wanneer hij verkouden wordt of ziek is; hij maakt iedereens leven echt tot een complete hel met onophoudelijk zeuren/jammeren en elke nacht minstens 8x huilend wakker worden en aandacht/knuffels/liefde/drinken/eten/pcm willen of het één of ander, dus ik zie het nat worden nog niet helemaal zo zitten Hoe doen jullie dat dan?