Herkenbaar voor mensen die ook geen galblaas meer hebben??

Discussie in 'De lounge' gestart door Juffie26, 7 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Lieve dames ben ik weer....

Ik heb eens beetje op zitten letten wanneer ik nou last van mijn zij krijg....
    Nu is het mij inmiddels duidelijk dat als ik nog niets gegeten heb bijvoorbeeld dus 's nachts of wanneer ik opsta of voor lubchtijd of etenstijd ik "pijn" in mijn zij krijg. Ik kan gewoon functioneren is niet dat ik krom lig van de pijn maar gewoon dat je merkt "hey wat voel ik nu" het voelt een beetje als pijn in je zij wanneer je net gegeten hebt en dan gaat rennen dat idee.
    Nu heb ik zelf het idee dat het komt omdat mijn darmen dan leeg zijn en dat mijn gal daar dan een beetje gaat irriteren want zodra ik gegeten heb dan is dat gevoel totaal weg.....het heeft dus ergens denk ik toch iets ie maken met mijn verwijderde galblaas denk ik het zit ook precies op die plaats dat gevoel/pijn wanneer ik honger heb en dus weinig in de buik/darmen heb.
    Is dit (wazige) gevoel voor iemand zonder galblaas hier toevallig herkenbaar?
    Bedankt (weer) :)

2. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Nee, ik herken dat helemaal niet. Ben inmiddels al 9 jaar mijn galblaas kwijt en sinds ik van operatie opgeknapt was, merk ik NIETS. Ook geen enkel verschil tussen voor en na operatie (qua spijsvertering oid).
    Mis hem als kiespijn, dat rotding :D!

(maar ja, misschien is het voor jou anders, dat kan?)

3. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Fijn zeg dat je er verder helemaal niets van merkt.
    Ik heb sowieso sinds dat ik geen galblaas meer heb regelmatig periodes dat ik naar de wc moet rennen en kramp zeg maar......
    Dat "pijn" in mijn zij gevoel heb ik ook al langer maar ben er nu eens op gaan letten en ik kwam tot de conclusie dat het voordat ik ga eten het ergste is en daarna helemaal weg is.....vandaar dat ik toch denk dat het daar ergens iets mee te maken zou kunnen hebben....
    Ik was van plan om morgenochtend even voor een afspraak naar de huisarts te bellen kijken wat die ervan zegt verder.

4. Draak

Draak Bekend lid

31 mrt 2009
    675
    2
    18
    Ergens in NL
    Ik heb ook nergens last van en ben m sinds dit jaar kwijt.. 😊
    Ben benieuwd wat de huisarts zegt?!
    Wel vervelend dat je nog last hebt.. ik merk wel dat ik met bepaalde dingen naar de wc moet maar heb dan geen pijn..

5. vertelikniet

vertelikniet Niet meer actief

Ik herken bepaalde klachten inderdaad wel. Ik ben hem nu sinds vandaag precies 3 jaar kwijt. Ik heb tot vorig jaar ook nog geregeld echt een soort krampen gehad dat schijnt de eerste 2 jaar ook nog mogelijk te zijn, maar niet zo hevig meer.

Ik heb inderdaad nog steeds bij het eten van bepaalde producten (appel bijvoorbeeld) een heel naar gevoel. Soort steken net als van de milt na zwaar sporten zeg maar. Ook heb ik nog wel eens een trekkerig gevoel na het eten van een "vette" hap tussen de schouderbladen.

6. Eke84

Eke84 Actief lid

17 apr 2015
    255
    25
    28
    Hier niks van last, en het is nu 3,5 jaar geleden. Tijdens de zwangerschap wel last gehad van stuwing in de galwegen want die zijn er wel nog maar nu na de bevalling alles weer in orde.

7. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Bedankt Dames.

Ik heb voor volgende week een afspraak staan bij de ha. Het is niet dat ik super veel pijn heb het voelt gewoon wat onprettig zo nu en dan zeg maar. Ik kan gewoon normaal functioneren verder

8. Roose79

Roose79 Bekend lid

9 sep 2016
    511
    1
    16
    Helemaal geen klachten hier. Maar het is meer dan tien jaar geleden bij mij. De eeeste jaren had ik af en toe nog last van de bekende krampen. En dan het vaakst als ik vlees at (m.n bbq fondue gourmet etc waar bij je wat meer vlees eet dan normaal). Is bij mij gelukkig vanzelf over gegaan. Hopeljkk kom jij ook van je klachten af!

9. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Ik heb helemaal geen klachten meer. Iets meer als een jaar geleden ben ik geopereerd.
    Wel vind ik dat ik weer meer zoete zooi wil na de galblaasoperatie. Maar geef ik niet aan toe. Nou ja, af en toe wel hahaha

Deel Deze Pagina