3 weken minder ver dan ik dacht??

Discussion in 'Miskraam' started by mamaEl, Dec 7, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamaEl

mamaEl Fanatiek lid

Feb 4, 2011
    1,088
    221
    63
    Female
    Hallo allemaal,

Op 7 oktober was mijn NOD. Op 16 november had ik mijn eerste positieve test in handen en gisteren had ik bij de gynaecoloog mijn eerste echo. Ik zou ruim 8 weken zwanger zijn, maar dacht zelf wel dat ik ongeveer een week minder ver zou zijn, omdat ik pas laat positief testte. Op de echo was echter alleen een klein wit stipje te zien, het vruchtzakje (volgens mij). De gynaecoloog zei dat ik pas 5 weken zwanger was volgens de echo en dat de kans dus groot is dat het kindje al vroeg gestopt is met groeien. Ik gaf al aan dat het niet kan dat ik pas 5 weken zwanger ben, omdat ik het al 3 weken weet.. Nu moet ik afwachten, volgende week heb ik weer een echo. Als het dan toch gegroeid is, kan het goed gaan, zo niet dan is het foute boel. Ik ga er vanuit dat het niet goed gaat, heb al een keer eerder een miskraam gehad.. :(
    Heeft iemand hier ervaring mee? En denken jullie dat het toch mogelijk is dat het nog goed gaat? Ik ga voor alsnog uit van het ergste..

2. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    geen goede ervaring helaas....wil je sterkte wensen. Hopelijk ben jij degenen met goede ervaring en is er gewoon verkeerd gekeken/gemeten...

3. mamaEl

mamaEl Fanatiek lid

Feb 4, 2011
    1,088
    221
    63
    Female
    Thanks, ik denk niet dat het goed komt.. Ik heb een keer eerder een miskraam gehad, toen bleek ik ook 3 weken minder ver, maar klopte er wel een hartje.. Bij de 2e echo was het toen ook foute boel..

4. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    hier 2 weken minder ver als gedacht....maar kon echt niet want had 2 weken ervoor positief getest (knaltest) dus dan zou ik knaltest op eisprong hebben gehad....

Hartje klopte trouwens wel hier met 8,5 (volgens echo dus 6,5 weken)
    2,5 week later mocht ik weer komen en toen was het vruchtje opgehouden met groeien met 9 weken volgens het apparaat...dus wel mooi 2,5 week gegroeid maar helaas (volgens gyn) zelfs die dag opgehouden met kloppen van hartje.

Sterkte meis, als je gevoel al niet goed zit.....ik duim nog ff door voor je hoor! Wanneer mag je weer volgende week?

5. mamaEl

mamaEl Fanatiek lid

Feb 4, 2011
    1,088
    221
    63
    Female
    Wat moeilijk is dat.. Helemaal met een kloppend hartje, dan denk je toch al snel dat het wel goed zit. Ik zou dan inderdaad ook een positieve test rond mn eisprong hebben gehad.. dus in mijn ogen is het ook niet echt mogelijk. Maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit..

Ik mag volgende week donderdag weer dus nu een week in onzekerheid zitten en dan weten we tenminste waar we aan toe zijn. Dat afwachten schiet ook niet op, duurt zolang allemaal!!

6. El1983

El1983 Fanatiek lid

Sep 19, 2012
    3,561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Ik heb helaas dat ook meegemaakt, helaas geindigt in een mk. Ik hoop voor jou dat het wel goed nieuws is.
    Sterkte ermee lieverd, en doe het rustig aan

Dikke knuffel

7. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

Dec 2, 2012
    3,539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Helaas heb ik hier ook geen goede ervaring mee... Was 8 weken zwanger en volgens echo maar 6,5 week. Wel kloppend hartje gezien, maar 1 dag later een miskraam gekregen.
    Sterkte!!

8. mamaEl

mamaEl Fanatiek lid

Feb 4, 2011
    1,088
    221
    63
    Female
    Bedankt voor jullie lieve reacties, doet me goed!! Ik wacht nog even af, maar ga er maar vanuit dat het een miskraam wordt:(

9. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

Jun 9, 2010
    4,556
    0
    36
    Female
    Hier idem. Met 6,5 week bleek ons kindje wel wat aan de kleine kant.
    Met 8 weken is het mis gegaan. Sorry meid, maar blijf positief hoor, het is niet direct gezegd dat het mis gaat.

10. Vivian22

Vivian22 Actief lid

Apr 7, 2012
    182
    128
    43
    Bij ons helaas ook.. was 2 weken korter als ik dacht en kon ook niet. Wel een mooi kloppend hartje op de echo. 3 weken later was het goed gegroeid maar helaas wel 3 dagen daarvoor het hartje gestopt..

Ik hoop dat het bij jou wel goed uitpakt! Maar beter voorbereid op t ergst..

11. mamaEl

mamaEl Fanatiek lid

Feb 4, 2011
    1,088
    221
    63
    Female
    Wat naar voor jullie beschuitje en Vivian... Ik heb het zelf ook al een keer eerder meegemaakt en toen ging het ook niet goed.. Dus ik ga inderdaad maar uit van het ergste en heb heeel diep in mijn hart nog een klein beetje hoop dat het toch goed gaat.. Maar eigenlijk kan het niet voor mijn gevoel.. Pfff ik wou maar dat het vast donderdag was, dan wist ik het tenminste..

12. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

Dec 12, 2012
    1,642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Hoi Ellen,

Ik loop momenteel 2 weken achter, dus zit helaas ook in onzekerheid, bij mijn eerste echo zou ik 6 weken moeten zijn maar er was alleen een zwangerschaps ringetje te zien, en 10 dagen later een vruchtzak (wel met een mooie dooier) maag nog geen vruchtje.
    Nu maar weer wachten op de volgende echo...ppppff
    Ook ik vrees dat het niet goed gaat aflopen wat natuurlijk verschrikkelijk pijnlijk is (mede omdat dit mijn vierde missed abortion gaat zijn in 1.5 jaar tijd)

13. mamaEl

mamaEl Fanatiek lid

Feb 4, 2011
    1,088
    221
    63
    Female
    Hey Bengeltje,

Wat naar voor jou ook zeg.. Die onzekerheid daar word je gek van.. Wanneer heb je de volgende echo? Ik mag morgen, 11.30.. Ik ben er zo bang voor!!
    Heel veel sterkte, wow.. dus je hebt er al 3 achter de rug..:( Echt heftig! Als het bij mij mis gaat wordt het mijn 2e.. Laat je weten hoe het afloopt? Ik duim voor je!

14. El1983

El1983 Fanatiek lid

Sep 19, 2012
    3,561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Ellen1988 weet je al iets meer?

15. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

Dec 12, 2012
    1,642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    En Ellen? hoop dat alles goed is!

16. mamaEl

mamaEl Fanatiek lid

Feb 4, 2011
    1,088
    221
    63
    Female
    Helaas.. geen goed nieuws. Het was niks verder gegroeid.. Ik moet nu tot volgende week vrijdag wachten of het vanzelf komt en anders wordt ik vrijdag de 21ste gecuretteerd.. Bedankt voor jullie meeleven!!

17. El1983

El1983 Fanatiek lid

Sep 19, 2012
    3,561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    He bah Ellen1988, veel sterkte met dit verschrikkelijke nieuws :(

Is het jou eigen keuze om tot volgende week vrijdag te wachten? Of gaf het zh dit aan?

18. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    He bah!!
    Heel veel sterkte:(

19. mamaEl

mamaEl Fanatiek lid

Feb 4, 2011
    1,088
    221
    63
    Female
    Dankje.. Ik wilde het zelf nog wel even afwachten, maar niet te lang. Dus heb gevraagd of het in ieder geval voor de kerst kon. Toen is het de 21ste geworden. Ik hoop natuurlijk dat het voor die tijd vanzelf komt. Maar 8 dagen vind ik nog wel te overzien..

20. mamaEl

mamaEl Fanatiek lid

Feb 4, 2011
    1,088
    221
    63
    Female
    Bedankt Melanie!

Share This Page