Beste, Sinds 2 weken heb ik wanneer ik een eind loop (lees een rondje door t centrum) of iets sjouw een irriterend gevoel van mijn navel richting mijn zij. Mijn fysio therapeute vertelde mij dat dit harde buiken zijn en dat ik het dan rustiger aan moet doen. Maar een harde buik voel je toch niet in de vorm van pijn? Daarnaast heb ik niet het gevoel dat mijn buik dan harder is als normaal. De pijn die ik voel zoals ik die ook heb beschreven bij de fysio is eigenlijk het gevoel dat je veel water drink en vervolgens gaat hardlopen, je krijgt dan steken in je zij. Dit is wat ik in lichte mate voel. Waar moet ik nu rekening mee houden want ik pas mij al heel veel aan aan mijn lijf ivm bekkeninstabiliteit, nog minder doen word erg lastig dan kan ik wel op bed blijven liggen. Moet ik dit ook bij mijn gynaecoloog melden de volgende afspraak? Vriendelijke groet, Moekje
Hallo, Harde buiken kunnen pijnlijk zijn maar bij een harde buik is je buik ook hard, de pijn die jij aangeeft klinkt voor mij meer als bandenpijn. Hier kan jij niks aan doen, hiervoor is het niet nodig om het nog rustiger aan te doen. Ja meldt het even bij de gynaecoloog bij de volgende controle. Groetjes Ineke