Hi! Gistermiddag heb ik heel licht bloedverlies gehad met afvegen. Tijdens de grote boodschap heb ik wat meer moeten persen omdat ik al zo lastig naar de wc kan en daarna dus met afvegen heel licht wat rood bloed erbij. Vanmiddag de verloskundige gebeld en die zei dat het een bloedvaatje kon zijn en het kon zijn dat er bruinverlies nog ging komen vandaag of vannacht. Dat is dus net gebeurd, alleen wel een stuk meer dan het 1e bloedverlies. Dit keer een half verbandje. Er zaten geen stukjes in maar was meer papperig. (excuses voor de onsmakelijke uitleg). Herkent iemand dit? Ik weet dat de verloskundige heeft gezegd dat ik me n u nog geen zorgen hoef te maken, maar toch ben ik er onrustig over. Ik hoop dat iemand dit herkent en me misschien kan vertellen hoe het bij haar is gegaan.
Ik had het vorige week ook exact hetzelfde als jij hebt! Nu is het gelukkig weg. Hoeft niks te betekenen al werd ik er ook onzeker van hoor!
Pff, ik voel met je mee. Ik had licht bloedverlies bij 5,7 en 8 weken en wat was ik aan het stressen. Ik had geluk dat ik gelijk langs mocht komen bij het ziekenhuis voor een echo. Toen ik mijn miskraam had was het bloedverlies wel wat meer en het rommelde continue in mijn buik, alsof er iets niet goed zat. Bij deze zwangerschap dus ook bloedverlies, maar je ziet het, 36 weken zwanger!
Gelukkig dat het nu goed zit! Ik heb verder geen last van mijn buik, geen krampen of niets. Omdat ik nog zo vroeg in de zwangerschap zit heeft het nu voor mij geen nut om een echo te maken, omdat het hartje misschien nog niet klopt. Heb pas over 2 weken mijn 1e echo, dus helaas nog een tijdje wachten...
Het kan heel goed van het persen komen. Hier ook de eerste 8 weken bloedverlies gehad (liep op een gegeven moment zelfs langs mijn benen). Was overtuigd van een miskraam, maar zie mijn banner. Maak je je echt zorgen zal ik gewoon bellen of je toch eerder een echo mag. Ik had met 7,5 weken een kloppend hartje.
Thnx meid, ben nu toch een beetje gerustgesteld voor zover dat mogelijk is. Heb nu nog af en toe wat bruinverlies maar is nu meer alleen met afvegen. Hoop dat het snel weggaat en anders denk ik dat ik toch weer de verloskundige bel inderdaad om te vragen of ik eerder een echo mag.
Nee 5 dagen toen stopte het. Had t ook voornamelijk na ontlasting. Wrsch toch een gesprongen adertje of iets.
Herkenbaar! Heb er ook een topic over geplaatst. Weet hoe bezorgd je je voelt. Heb zelf 2x bloedverlies gehad, met 6wk6d en met 7wk5d. De eerste keer gemeenschap gehad en een aantal uur daarna begon ik te bloeden. Schrok me wild, voelde geen krampen of niks. Prompt bijna een week later weer. Heb ook de VK gebeld en ze zei dat ze ook dacht aan een bloedvat of de baarmoedermond die nu heel goed doorbloed was. Toch ben ik nog steeds angstig, als ik wat voel loop ik direct naar de wc en zal blij zijn als we onze eerste echo hebben gehad. Overigens; heb de laatste weken wel last van krampjes/steken hoor, dat hoeft ook niet direct verontrustend te zijn. M'n darmen knappen er soms in, haha! Mocht je zoiets gaan voelen, dan is dit dus ook niet direct iets wat verontrustend is, want ook dat heb ik aan m'n VK gevraagd. Alleen als je buikpijn EN krampen hebt bellen! Hopelijk blijft het goed gaan met je!
Mijn verloskundige vertelde dat inderdaad ook. Echte buikkrampen heb ik niet, heel af en toe een steekje maar dat is van m'n darmen ben sowieso spastische darm dus dat gevoel kan ik gelukkig goed plaatsen. Bedankt voor de geruststelling en nu maar beide uitkijken naar de 1e echo!
Dat is schrikken maar waarschijnlijk onschuldig. Begin haast te denken dat bloed bij een zwangerschap hoort, komt zo vaak voor. Bij eerste zwangerschap veel bloed verloren met krampen en dat is goed afgelopen. Bij deze zwangerschap ook na wc bezoek en seks, elke keer weer schrikken maar probeer vertrouwen te hebben in een goede afloop! Fijne zwangerschap gewenst
Ik heb het ook gehad toen ik rond de 5 weken was. Had bruinverlies, maar ook helderrood bloed. Het was niet constant en na ongeveer 3 dagen was het weg. Ik moest toen ook nog wachten op de echo, omdat het te vroeg was. Ik was toen ook heel erg misselijk en wist eigenlijk zeker dat het nog goed moest zijn. Want je bent niet voor niets misselijk. Bijde echo 2 weken later was alles in orde. Het hoeft niks te betekenen, in een zwangerschap kan het alle kanten op gaan. En ik hoop voor jou de goede kant.
Hoop het ook! Wat fijn dat het bij jullie goed gaat! Vanacht heb ik niets gehad en vanmorgen weer wat bruinverlies. Dit keer minder dan gister. Moet wel nog steeds vaker plassen en flink misselijk, maar evengoed weer gestresst. Op deze manier gaan die 2 weken tot de echo nog erg lang duren 😔
Beste Jolandakuh, Wat naar!! Zelf heb ik 2 maanden geleden een miskraam gehad en dat begon ook met bloedverlies maar dan helder bloedverlies. Elke keer als ik naar de wc moest bij het afvegen bloed en dat meer dan een week lang. De verloskundige zei toen ook dat het nog goed kon gaan maar helaas is dat een miskraam geworden, maar inmiddels ben ik weer al 5 weken zwanger! Ik hoop voor je dat het bij jou anders verloopt maar ik lees wel dat het bij jou snel overging in bruin bloed, volgens mij is dat ook een beter teken, bij mij bleef het echt heel helder en het werd ook steeds meer! En buikpijn had ik ook, heb je dat ook? Khoop voor je dat je beeb blijft plakken!!!
Oh wat naar! Maar super dat er alweer een nieuw wondertje is, gefeliciteerd!! Nee ik heb nu geen buikpijn, alleen af en toe een klein steekje. Nog steeds bruinverlies maar niet veel. Geen rood bloed meer gehad sinds de 1e x zondag. Toen was het ook heel weinig en ook alleen op wcpapiertje. Ik hoop zo dat het goed gaat. Ben sinds zondag op van de zenuwen.
Hi Jolanda! hier helaas precies hetzelfde: nu 6w en 2 dagen zwanger maar sinds gisteravond voor het eerst bloedverlies. Het begon bij mij ook toen ik naar de wc was geweest: gisteravond enkel maar wat roze bloed maar vanochtend echt helderrood bloed. Nu - gedurende de dag- niets, alleen is het zichtbaar bij het afvegen (bruin). Man wat een stress! Heb al twee kinderen en dacht echt dat het ook deze keer weer ´gewoon´ goed zou gaan. Durf nu nauwelijks meer naar de wc. Gyneacoloog gebeld, maar volgens de assistentes moet ik maar eerst naar mijn eigen huisarts. Ik heb ondertussen de halve dag al verhalen op internet gelezen en zie daar het nut niet zo van in. Mijn eerste echo heb ik op 14 oktober staan. Ik had eigenlijk geen symptomen voor de tijd, dus kan me helaas niet gelukkig maken met nog aanwezige misselijkheid of zo. Ik hoop zo dat het voor jou en mij maar een gesprongen bloedvaatje is!
Meiden, helaas is het niet goed. Net bij vk geweest want omdat ik me zo'n zorgen maakte mocht ik meteen langskomen voor echo. Helaas was er niets meer in mijn baarmoeder te zien en is mijn lichaam bezig alles 'op te ruimen'. Natuurlijk was ik hier bang voor maar toch komt het hard aan als je daar alleen op dat bedje ligt en je ziet niks op het scherm verschijnen. Zit er nu ook redelijk doorheen. Voor de dames die ook bloedverlies hebben of hebben gehad. Dit wilt zeker niet altijd een miskraam betekenen. Heel vaak is het gewoon allemaal goed en is er niets aan de hand.
Oh, jolandakuh wat naar!!! Toch helaas mis dan... Ja, je blijft hoop houden tot het niet meer kan he? Bij mij was het precies hetzelfde, toen ik voor een echo ging was er niets meer te zien. 2 dagen daarna ben ik gaan vloeien. Ik had 4 weken daarna een menstruatie en daarna... gelijk weer zwanger! Ik hoop dat het bij jou ook zo snel gaat!! Heel veel sterkte, ik weet dat het moeilijk is, ook al is het nog zo pril! Ik denk er zelf ook nog heel vaak aan! Als je behoefte hebt om te praten... ik wil er voor je zijn hoor! Digi knuffel voor nu!!!
Och wat verschrikkelijk rot voor je. Zo jammer. Ik wens je veel sterkte. Ik hoop dat je snel zwanger bent en dat het dan goed zit! Liefs