Hcg 4 weken na miskraam nog aanwezig?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Isadora, 18 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isadora

    Isadora Lid

    21 nov 2013
    62
    3
    8
    Papendrecht
    Bij jou is dat ook heftig en zeker al zo vaak. Vanaf het moment dat je weet dat je zwanger bent groeien je liefde en toekomstdromen ook mee.. Het lijkt me ook zwaar als dat steeds abrupt stopt.

    Het is vreselijk oneerlijk
     
  2. Liz81

    Liz81 Actief lid

    30 dec 2019
    174
    103
    43
    Vrouw
    Normaal naar 4 weken weer
     
  3. ChanelD

    ChanelD Lid

    28 jul 2017
    43
    3
    8
    Vrouw
    Voor mij was het gisteren 4 weken geleden dat ik een curettage kreeg.
    Gisteren was mijn zwangerschapstest nog knal positief. De lijn is nog net zo donker als de controle lijn. Hcg neemt in mijn geval dus nog niet af.
    Iemand hier ook nog zo'n knal positieve test gehad en is het nog goed gekomen?
    Ik ben zo bang dat mijn baarmoeder niet helemaal schoon is. Ik zie het niet zitten om weer een curettage te krijgen.
    Ik krijg volgende week een echo omdat de test nog zo positief is.
     
  4. woman1988

    woman1988 Fanatiek lid

    30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Bijzonder hoor! Al contact gehad met de gynaecoloog? Wel benieuwd hoe het nu gaat?!
     
  5. woman1988

    woman1988 Fanatiek lid

    30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Ik heb 24 juni slechte echo gehad. 1 juli begonnen met pillen en 9 juli echo gehad bij de gyn, vruchtje was weg en er zat nog heel klein beetje restweefsel maar hij had alle vertrouwen erin dat dat nog wel zou weggaan. Hoefde geen controle echo meer. Heb geen bloedverlies meer sinds paar dagen, alleen nog bruinverlies bij toiletbezoek. Wil graag weten waar ik aan toe ben en of ik al nieuwe cyclus kan verwachten heb daarom testen gedaan.. ik vind de afloop nog niet heel erg snel gaan...
     

    Bijgevoegde bestanden:

  6. Junirose

    Junirose Bekend lid

    29 apr 2019
    835
    693
    93
    Vrouw
    Hoe is het nu met jullie? Ik nog steeds knal ovulatietesten en positieve zw testen... 20200723_114711.jpg
     
  7. woman1988

    woman1988 Fanatiek lid

    30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Pfff duurt bij jou ook echt lang! Ik heb sinds donderdag niet weer getest. Elke keer een week ertussen. Had wel al week alleen bruinverlies en laatste paar dagen leek het weer meer op vaginaal slijm met nog iets bruinige kleur... en vandaag... opeens weer helderrood bloedverlies.. ik snap m’n lichaam echt even niet wil graag afronden en door! Al maand geleden dat de slechte echo was en nog niet er klaar mee!!
     
  8. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    knal positief wil niet zeggen dat hcg niet afneemt. Je hebt bij een hcg van bijv 100 al een knalpositieve test terwijl het hcg in de zwangerschap kan oplopen tot 250.000.

    Soms duurt het gewoon echt heel lang..

    Maar kan het zijn dat je opnieuw zwanger bent?

    nog soms blijft er een restje achter. Meestal heb je daarbij wel wat klachten waaronder bloedverlies.
     
  9. Junirose

    Junirose Bekend lid

    29 apr 2019
    835
    693
    93
    Vrouw
    Dit heb ik dus precies zo... heb een extra echo gehad vrijdag maar er zat echt geen rest weefsel meer oid... super frustrerend
     
  10. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Heb je bij vk of gyn gehad? En inwendig?
     
  11. Junirose

    Junirose Bekend lid

    29 apr 2019
    835
    693
    93
    Vrouw
    Inwendig bij de vk. Volgende week vrijdag afspraak bij gyn. Maar ben nu heel erg gaan bloeden en menstruatiepijn dus eindelijk mijn échte menstrautie jeej!
     
  12. novemberzes

    novemberzes Fanatiek lid

    28 jan 2020
    1.945
    1.992
    113
    Vrouw
    Hoi!

    Hier helaas geen goed verhaal mbt positieve testen.

    Op 14 mei op de echo gezien dat het hartje was gestopt met 9 weken. (was toen bijna 13 weken)
    20 mei cytotec genomen en alles kwam eruit. 3 juni de controle echo, ik was schoon vertelde ze.
    Elke week deed ik testen en ze knalde enorm. Mijn ovulatietesten knalde zelfs zo hard dat ik maar één streepje te zien kreeg.
    Ik vond niet niet kloppen en liet mijn HCG prikken. 2600 stond hij, dus al wel gezakt vanaf de 13 weken.
    Eind juni bleef ik positieve testen houden en mocht een echo laten maken bij de gynaecoloog. Op mijn baarmoeder was wat te zien, maar geen zwangerschap. Mijn HCG bleek zelfs weer gestegen naar 5700.
    Die week ben ik 4 keer naar het ziekenhuis geweest voor echo's en bloedprikken.
    Ze dachten eerst aan een mola zwangerschap, toen aan een trofoblast.
    Je zag op de echo namelijk een soort "druiventros"
    Uiteindelijk ben ik op 30 juni gecurreteerd.
    Dit vond ik enorm meevallen en mijn HCG zakte enorm snel! Binnen 6 dagen van 5700 naar 85!
    En gisteren ben ik voor het eerst ongesteld geworden.

    Het bleek uiteindelijk weefsel van de miskraam te zijn. Cellen die achter waren gebleven, die niet te zien waren bij de controle echo.
     
  13. woman1988

    woman1988 Fanatiek lid

    30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Ik heb morgen controle echo bij de gyn! Heb wel goede hoop want had al die tijd nog wat bruinverlies.. en dan opeens weer dag rood. Sinds zaterdag opeens geen bruinverlies meer en test van vrijdag was niet meer knal
     
  14. ChanelD

    ChanelD Lid

    28 jul 2017
    43
    3
    8
    Vrouw
    Het is 100% zeker dat ik niet opnieuw zwanger ben. Gelukkig heb ik, 1,5 week geleden een echo gehad omdat ik er zorgen om maakte. De baarmoeder is helemaal schoon. Ze vertelde dat het bij sommige vrouwen heel lang kan duren voor de test weer negatief wordt.
    Het is inmiddels al meer dan 6 weken geleden dat ik een curettage onderging en de test is nog knalpositief. De lijn neemt nog niet af.
    Helaas moet ik nog geduld hebben. Ik wil ontzettend graag weer verder.

    Ik ben alleen bang dat dit nog een paar maanden gaat duren, want het duurde na de geboorte van mijn zoon 5 maanden voor de menstruatie weer op gang kwam. Ik heb geen borstvoeding gegeven.
     
  15. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Het heeft bij mij helaas ook wel eens 3 maanden geduurd voordat ik weer ongesteld werd. Ik was op een gegeven moment zo moe van de positieve testen dat ik gestopt ben. Uiteindelijk werd ik dus ongesteld de dag voordat ik naar de gyn moest om t op te gaan wekken. Cyclus erna duurde nog een week of 6/7 en ronde daarna was ik terug zwanger.

    mag je niet zo af en toe hcg laten prikken zodat je een klein beetje inzicht houdt?
     
  16. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.796
    7.127
    113
    Vrouw
    Ik heb vorig jaar een miskraam gehad. Mijn testen leken op een gegeven moment zelfs weer op te lopen. Ik heb toen uiteindelijk 2x bloed geprikt om te kijken of het hcg afliep en dat was zo. Toen gewacht op mijn menstruatie.
     

Deel Deze Pagina