Vraagje voor de 20 weken echo

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Manoes, Aug 20, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Manoes

Manoes Actief lid

Jul 16, 2015
    339
    0
    16
    Hallo,
    Omdat ik zo zenuwachtig ben voor de 20 weken echo, laat ik wel eens een pretecho maken. De laatste keer was met 16 week 5 dagen. Toen zag alles er perfect uit volgens echoscopiste, die ook 20 weken echo's doet. Kan ik er dan vanuit gaan dat de 20 weken echo ook goed zal zijn? Of kan er nog wat mis gaan in tussentijd? Vind het zo spannend!

2. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

20 weken echo's zijn altijd anders dan pret echo's vergeet dat niet.

Het woord zegt het al, en ondanks dat iemand nog zo ervaren kan zijn zal zij niet alles zo bekeken hebben als een normale vk dat doet tijdens de 20 weken echo.

Maar relaxed, het is vaker goed dan fout!:)

3. MoniqueA

MoniqueA Bekend lid

Sep 11, 2008
    800
    0
    0
    Ik heb gisteren de 20 weken echo gehad. Wat een verschil met die van 16 weken. Helemaal omdat er nu niet gekeken werd naar hoe lief en schattig maar puur naar het medische vlak gekeken werd.

Ze vertelde me gisteren dat alles goed was MAAR garanties geven kunnen ze nooit. Dus ik denk dat dit altijd geldt. Zowel bij de 16 weken, 20 weken als tot wanneer hij/zij geboren wordt.

Ik denk dat het allemaal wel goed komt bij je. :) veel plezier en succes!

4. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Ik heb ook met 16 weken een pretecho gehad en dat is echt heel anders dan de 20 weken echo. Bij de 16 weken echo ging ze vooral op zoek naar mooie/leuke plaatjes van de baby, bracht ze even het hartje in beeld etc en zei ze dat alles er voor zover goed uit zag. Met de 20 weken gaan ze echt veel meer bekijken en meten, alle organen, hersenen, aangezicht etc worden bekeken, metingen gedaan. Dat alles er bij een 16 weken echo goed uit ziet is geen garantie op een goede 20 weken echo, net als dat een goede 20 weken echo geen garantie is op een gezond kind. Je mag er alleen van uit gaan dat als er lichamelijk echt iets sterk afwijkt, ze dit bij de 20 weken echo opmerken. En laat het ook los: ik was heel zenuwachtig voor de 20 weken echo maar het is vaker goed dan niet goed en je hebt er toch geen invloed op. Het gaf mij ook wel rust om met mn man te bespreken wat we wel en niet wilden doen bij een afwijkende uitslag.

5. Esje87v

Esje87v Actief lid

Jun 21, 2014
    392
    2
    18
    NULL
    NULL
    Bij onze pretecho met 17 weken, bij ons vaste echo bureau, gaf de echoscopiste al aan dat ze zo geen dingen zag om je zorgen over te maken. Uiteraard geeft dat geen enkele garantie, maar het hielp mij wel om positief de 20w echo in de gaan. Ook daar bleek dat alles helemaal in orde was!

Share This Page