hcg 5 weken 496, niets op echo te zien? buitenbaarmoederlijke zwangerschap?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door oktober91, 7 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oktober91

oktober91 Fanatiek lid

22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    Even een topic hier misschien dat hier ervaringsdeskundigen zijn. Vanaf vorige week vrijdag positief getest maar testen lopen niet echt op (ook niet af) veel buikpijn gehad en maandag heel klein beetje bloed verloren, dinsdag een soort van stukje weefsel, geen idee wat dat was. Had gisteren al een afspraak staan bij de fertiliteitsarts omdat ik zou starten met clomid, na 19 lange maanden en cyclus die weer ontregelde. Waren ontzettend blij dat het niet nodig zou zijn maar nu is het allemaal heel onzeker. Heb de afspraak laten staan, wel na overleg. ze waren over het hele verhaal zeker niet positief, en had het idee dat voor hun het meer de vraag was of het om een miskraam of een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gaat, maar dat hebben ze niet duidelijk gezegd.. Alleen dat als we veel geluk hebben dit een goede zwangerschap is. Klinkt niet erg opbeurend maar dat ik ben daar zelf ook bang voor, wordt dus enkel bevestigd. Op de echo was nog niets te zien, de fert.arts dacht eerst wel heel vaag een zwangerschapsring te zien, maar later de gyn. zag niets enkel wat vocht maar dat duidt niet direct op zwangerschap. Alleen is het niet exact zeker hoe ver ik ben dus de echo zei op dit moment niet zoveel. Ik vermoed dat ik vandaag 5 weken ben maar kan een paar dagen verschillen, dus ik was gister ong. tussen 4.4 en 4.6 weken. Is er dan wel persé wat op de echo te zien? Daarna hebben ze met spoed bloedgeprikt werd ik later over teruggebeld, waarde was 496 hcg. Als het heel laag was zou het een miskraam zijn als het heel hoog was een buitenbaarmoederlijke, maar nu is het niet echt duidelijk. De assistente zei dat dit een vrij lage waarde was voor 5 weken maar als ik in het tabel kijk moet het met 5 weken tussen de 18 en 1730 zijn, dus dan is dit niet heel gek toch? Ervaringen met bloedtest met 5 weken? Nu moet het na 48 uur herhaald worden om te kijken of er dan wat te zien is op de echo en wat dan de waarde is.. Ik vind het ontzettend spannend zo.. daarentegen helemaal geen krampen of buikpijn meer nu dat zou je bij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap wel moeten hebben lijkt mij toch? (ik probeer mezelf nog wat moed in te praten;)) moet morgenmiddag dus terug voor echo en bloedtest.

2. manaolana

manaolana Niet meer actief

Ik heb niet het antwoord op al je vragen maar ik weet wel dat het niet vreemd is dat er met een hCG van rond de 500 niets te zien is op een echo. Zoals ik het heb begrepen toen er bij mij sprake was van een buitenbaarmoederlijke zwangerschap is er vanaf 1000 iets te zien.

Of 500 passend is bij je termijn dat weet ik niet. Goed dat je nogmaals mag gaan prikken, dat zegt het allermeest! Ik ga voor je duimen dat het een goede afloop gaat zijn!

3. oktober91

oktober91 Fanatiek lid

22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    bedankt voor je reactie. wat waren jouw symptomen bij de buitenbaarmoederlijke zwangerschap en hoe is dat verlopen? (als je het kwijt wil hoor)

4. manaolana

Ja hoor dat wil ik wel vertellen! Bij mij is het best wel vreemd verlopen. Ik deed die ronde )ronde 8) dat ik zwanger ben geworden voor het eerst ovulatietesten, ei bleek veel later dan ik altijd dacht... Maar was nog niet op het punt gekomen dat ik al vroeg zwangerschapstesten deed enzo :p. Ik dacht dus gewoon ongesteld te zijn geworden ongeveer twee weken na de positieve ovulatietest. En toen begon ik voor de tweede ronde met ovulatietesten, in tegenstelling tot de eerste ronde waren die meteen positief. Vond ik heel vreemd en heb daarom zwangerschapstesten gedaan. Die knalden eruit en de CB zei zelfs 3+. Duidelijk zwanger dus en de bloeding werd door de VK afgedaan als "kan gebeuren", innestelingsbloeding of gewoon gevoelige baarmoeder o.i.d. Omdat het bloeden inmiddels al ruim een week was gestopt leek het allemaal prima en was de verwachting dat ik inmiddels 6 a 7 weken zwanger was en er werd een echo ingepland voor het moment dat ik iets meer dan 8 weken zou zijn. De dag voor de echo begon ik weer te bloeden. Ik wist toen eigenlijk meteen dat het echt niet goed was. En dat bleek de volgende ochtend ook. Baarmoeder helemaal leeg, wel bloed maar nog steeds knallende testen. Dat was een maandag. Op de echo dachten ze wel iets te zien in mijn eierstok. Dus bloed geprikt en hCG bleek rond de 1200. Woensdag weer terug, weer echo en weer prikken. hCG rond de 1500 en nog steeds wat te zien in de eileider. Vrijdag weer terug, weer echo en weer prikken, hCG rond de 1600. en nog steeds wat te zien Toen is direct besloten tot een kijkoperatie. Daarbij zijn de buitenbaarmoederlijke zwangerschap en mijn rechter eileider verwijderd. Maar het gekke is dus dat ik op het bloedverlies na (rond 4 en rond 8 weken) geen symptomen heb gehad. Helemaal geen buikpijn o.i.d. en ook geen schouderpijn waar je veel over leest.

5. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    ik heb juist heel veel bloedverlies en 2 x heel veel buikpijn gehad.
    pijn tussen je schouderbladen wijst ook op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap.
    bij de 2x buikkrampen het zh gebeld omdat we al bij de gyn liepen en wisten van de buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Toen direct na het ziekenhuis en kijkoperatie gehad

6. YasmijnN

YasmijnN Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.706
    444
    83
    Vrouw
  7. oktober91

oktober91 Fanatiek lid

22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    Vanmiddag opnieuw een echo gehad, er was helaas nog steeds niets te zien, eileiders leeg, baarmoeder wel veel baarmoederslijmvlies en vocht maar geen ander beeld als donderdag. Dus waren ze niet zo positief, of een miskraam wat het lichaam nog af moet breken of een buitenbaarmoederlijke wat nog niet zichtbaar is op de echo. Maar moesten eerst hcg waarde afwachten. Nu belden ze net met toch wel goed nieuws, waarde is bijna verdubbeld, nu 827, hun houden een stijging van min 50% van de vorige waarde aan dus daar zit ik ruim boven. buitenbaarmoederlijke zwangerschap is niet uitgesloten maar kans is wel verminderd. Vermoedelijk gewoon nog niet zo lang zwanger. Ben onregelmatig dus heb zelf ook geen idee, wel vorige week. vrijdag al positief getest. Dacht eigenlijk gister 5 weken te zijn maar kan ook best morgen zijn, of nog later maar dat verwacht ik niet echt eigenlijk. Nu maandag opnieuw een echo dan moet er wat te zien zijn. Maar ik moest nu omdat het weekend was op de verloskamers een echo laten maken en de gyn. gaf aan dat de apparatuur op de poli beter waren als op de verloskamers, dus misschien (hopelijk) ligt het daar aan. Voor nu wel opgelucht maar blijft spannend uiteraard..

DN2017 vindt dit leuk.
  8. manaolana

Hoe was je echo vandaag?

9. oktober91

oktober91 Fanatiek lid

22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    Gelukkig nu een mooi vruchtzakje te zien in de baarmoeder! Zo opgelucht! 't Is nog pril, rond de 5wk. dus kan nog alle kanten op maar dit is er ieder geval! Nu heel erg hopen en bidden of het allemaal goed mag gaan! Moet over 2wk. weer terug komen. Bedankt voor jullie reacties!

jeshh, marloes80, Druktemakertje en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    wat fijn dat het voor nu goed is.

11. manaolana

Wat een goed nieuws! Hopelijk zie je over twee weken een goed gegroeid vruchtje en een mooi kloppend hartje en heb je over een kleine acht maanden een mooie baby in je armen :D!

12. Isayez

Isayez Actief lid

29 apr 2017
    311
    447
    63
    Vrouw
    Wat fijn om dit goede nieuws te lezen!
    Super!

13. oktober91

oktober91 Fanatiek lid

22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    Helaas was de blijdschap van korte duur:( sinds vanmiddag buikkrampen en bloedverlies (alleen nog bij afvegen) maar ik weet genoeg het is alweer mis.. Wat een rollercoaster zo.. Zo blij na 19 lange maanden en nu weer dit.. ben erg verdrietig.

14. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Dat meen je niet!!
    Ik hoop dat het niet mis is. En dat de krampen en het bloedverlies stoppen. Sterkte meid!

15. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    ach nee zeg wat een onzekerheid en verdriet. Hopelijk is het eenmalig en loos alarm. Sterkte

16. 1982Justme

1982Justme Niet meer actief

He meis, ik heb bij deze zwangerschap heeeeeel veel bloed verloren MET krampen toen ik ongeveer 5 weken was maar toch was er niks loos!
    Ben nu 16 weken bijna.
    Succes!

17. oktober91

oktober91 Fanatiek lid

22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    Dat zou een wonder zijn maar daar durf ik niet meer op te hopen.. In combinatie met alles lijkt mij het verhaal wel duidelijk.. Hoe hard ik ook hoop op het tegenovergestelde. Bedankt voor jullie lieve reacties doet me goed!

18. Isayez

Isayez Actief lid

29 apr 2017
    311
    447
    63
    Vrouw
    Nee toch.. !
    Ik hoop dat het loos alarm is!
    Heel veel sterkte!

19. oktober91

oktober91 Fanatiek lid

22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    Definitief mis gegaan gisteren.. Opnieuw een miskraam.. Zo verdrietig..

20. Aaf88

Aaf88 Bekend lid

26 okt 2012
    596
    279
    63
    Sterkte oktober 91!

Deel Deze Pagina