Spanning stijgt... woensdag uitslag en hoe dan verder??

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Tijgertje13282, 23 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tijgertje13282

8 aug 2011
    72
    0
    0
    Zelfstandig ondernemer
    In mijn fijne huisje
    Ik wil heel graag even van me af praten, want mn kerel is hier veel te nuchter voor.....
    Sinds augustus 2009 zijn wij bezig voor een 2e kindje. September 2010 bij de huisarts gekomen voor de "beruchte" verwijzing naar het ziekenhuis waar we in oktober 2010 voor het eerst een afspraak hadden.
    Alle testen hadden we gehad en in Januari 2011 kregen we van onze gyn te horen dat we het eerst nog maar eens een half jaar moesten proberen en wanneer dat niet zou lukken dan mochten we alsnog terugkomen.

Mijn man en ik hadden op een gegeven moment alletwee zoiets van, nou als het dan zo niet lukt dan maar niet, we hebben immers al een gezonde zoon..
    En toen kreeg mijn beste vriendin haar 2e zoon.. Zo lief, en schattig dat het bij beide weer begon te kriebelen. Dus heb ik eind augustus toch de stoute schoenen weer aangetrokken en gebeld met mijn gyn. Helaas konden we daar een maand later pas terecht. Op 28 september was het dan zover, we mochten weer komen..... Spanning, spanning, spanning.. (Voor mij dan)..
    De gyn was direct duidelijk: Jullie zijn nu 2 jaar verder, dus gaan we beginnen met IUI. Hij wilde wel eerst nog een sperma-analyse doen van mijn man, omdat het eerste onderzoek in een ander ziekenhuis was gedaan, en ondertussen alweer een jaar was geleden.. Zo gezegd, ze gedaan, afgelopen woensdagochtend ben ik vroeg in de auto gestapt op weg naar het ziekenhuis.. Alles ingeleverd, en nu is het wachten op die uitslag (a.s. woensdagmiddag)...... Daar gaan we bespreken wat de precieze vervolgstap zal zijn..

Graag zou ik van anderen horen hoe zij die stap hebben ervaren.... Ik zou graag een beetje voorbereid zijn, voor zover dat kan uiteraard.........
    Als het goed is menstrueer ik op 2 of 3 november weer, dus ik hoop eigenlijk dat we dezelfde maand ook starten met de IUI...

Wie helpt mij op weg?

Groetjes Tijgertje13282

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik vond het de eerste keer (IUI) erg raar. Manlief kwakkie ingeleverd (vond hij vreselijk in zo'n kamertje) en ik anderhalf uur later naar de afdeling (ik werk in hetzelfde ziekenhuis). Na de inseminatie stuurde ik hem een sms dat het goed was gegaan en hoeveel miljoen zn kwakkie had opgeleverd. Schrijft hij terug: 'Dus als ik het goed begrijp hebben we zojuist een soort van sex gehad?'
    Toch een raar idee.

Even ontnuchteren voor jou: ik weet niet in welk ziekenhuis je zit, maar hou er rekening mee dat op het moment dat je gyn groen licht geeft voor IUI er dikke kans is dat daar een wachtlijst voor is (bij ons toen een maand of 3). De kans dat je gelijk in november als voor IUI kunt is niet erg groot...

3. Tijgertje13282

8 aug 2011
    72
    0
    0
    Zelfstandig ondernemer
    In mijn fijne huisje
    Anderhalfuur later??!!
    Zit daar zoveel tijd tussen.... Pffffff. Ik moet nog wel zien hoe het gaat natuurlijk, wij gaan naar Deventer Ziekenhuis, wonen daar 3kwartier vanaf.. Heb niets gehoord over wachttijden of iets dergelijks.. Maar dat zouden we zo maar as woensdag te horen kunnen krijgen..

Thanx voor je reactie Merah!

4. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Hier is er geen wachttijd voor iui, maar dat verschilt natuurlijk per ziekenhuis. Ik heb 2 keer iui gehad en vond het de eerste keer wel even wennen, maar gisteren (2e iui) vond ik het al gewoon. Waar ik aan moest wennen was dat we zelf het zaad op moesten gaan halen op het lab, dan zit je nog te wachten in de wachtkamer met dat buisje en het inbrengen is toch ook even anders dan normaal. Maar wat ik al zei: de 2e keer vond ik het al niet meer bijzonder.
    Wel vervelend dat het 3 kwartier rijden is, dan zal je toch daar moeten wachten tot het zaad bewerkt is (1,5 uur).

5. Tijgertje13282

8 aug 2011
    72
    0
    0
    Zelfstandig ondernemer
    In mijn fijne huisje
    @Leentje78,

Bedankt voor je reactie. Ik moet ook zeggen dat ik het behoorlijk klinisch vindt hoor, maar ja, het is natuurlijk wel een betere kans als het maar zelf blijven proberen en iedere maand teleurgesteld worden..
    Vind het fijn te horen hoe je er over denkt/dacht, dan voel ik me toch meer op mn gemak straks, op de 1 of andere manier..
    Je zegt dat er bij jullie geen wachttijd was/ is, maar welk ziekenhuis heb je het dan over? En ik lees dat je nu naar Gent gaat..... Is dat beter dan hier? Ik heb er werkelijk geen idee van namelijk, zo lang heb ik me er nog niet in verdiept..

6. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Mooi dat je je straks meer op je gemak voelt. Het is inderdaad behoorlijk klinisch, maar je went er snel aan.
    Ik ga niet voor iui naar Gent, ik heb in Zeeland 2 iui behandelingen gehad en nu zijn er 2 cystes gevonden, dus moet ik een ander traject in en dat kan hier niet.

Succes!

7. Tijgertje13282

8 aug 2011
    72
    0
    0
    Zelfstandig ondernemer
    In mijn fijne huisje
    Zo, vandaag dus naar onze Gyn geweest..
    T was toch niet zo spannend als ik dacht.. De sperma-analyse was redelijk, precies op t randje zeg maar.. Minimale waardes werden op de procent af gehaald.

Ook in Deventer Ziekenhuis kennen ze geen wachttijden dus kunnen we vrijwel direct gaan beginnen.
    Wel zullen ze mijn cyclus gaan stimuleren met Pregnyl, dus daar krijg ik eerst nog even prikles voor.....

8. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Top dat er geen wachtlijst is en jullie gelijk van start kunnen!

Effe 1 correctie: pregnyl is niet om je cyclus te stimuleren, maar om je eisprong beter te timen. Zo heb je de meest optimale kans op een bevruchting.
    Succes!

9. Tijgertje13282

8 aug 2011
    72
    0
    0
    Zelfstandig ondernemer
    In mijn fijne huisje
    @Merah, Bedankt voor je "correctie", maar in mijn ogen wordt er ook binnen een cyclus gestimuleerd als je "medicijnen" krijgt. Ik voel mijn eisprong namelijk op de minuut precies, desondanks wilde de gyn toch Pregnyl voorschrijven.
    Maar goed, dat is dan even een klein meningsverschil. Geeft ook niet..
    Tnx voor jullie reacties!

10. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ja, maar dat jij je eisprong voelt, daar heeft de gyn niets aan.
    Pregnyl wordt gebruikt om ervoor te zorgen dat je ei pas springt als het ziekenhuis tijd voor je heeft (voor de inseminatie), zodat je eisprong dus (ongeveer) gelijk loopt met de inseminatie. Tevens zorgt het voor een grotere zekerheid dat je ei ook echt springt. Dat is namelijk niet altijd het geval in de normale cyclus.
    Pregnyl kan je eisprong zeg maar uitstellen/timen.
    Snap ie?

11. Tijgertje13282

8 aug 2011
    72
    0
    0
    Zelfstandig ondernemer
    In mijn fijne huisje
    Ik snap het zeker. Was ook geen verwijt hoor, ik vind alleen dat je cyclus dan wel wordt gestimuleerd..

12. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Stimuleren is op zich wel iets anders... Dat zou zijn als je door medicijnen nou net een eitje krijgt terwijl je dat zonder medicijnen niet zou krijgen. Of dat je er dan zelfs 2 of meer in één cyclus krijgt.

13. Tijgertje13282

8 aug 2011
    72
    0
    0
    Zelfstandig ondernemer
    In mijn fijne huisje
    De werkzame stof in Pregnyl is HCG (humaan choriongonadotrofine).

HCG is een lichaamseigen hormoon aangemaakt door de placenta (moederkoek). Bij vrouwen stimuleert HCG de eisprong, het stimuleert de eierstokken om het vrouwelijke geslachtshormoon oestrogeen te maken en het zorgt dat de baarmoederwand gereed is voor innesteling van een bevruchte eicel.
    --------------------------------------------------------

MIJN mening hoeft ook niet die van een ander te zijn toch......
    En meer woorden ga ik er ook niet over schrijven...

14. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hahaha, hopen dat jij nooit echt hormonen hoeft te gaan spuiten die je cyclus stimuleren! Kan je partner zich gaan bergen...
    Grapje!!!

15. Tijgertje13282

8 aug 2011
    72
    0
    0
    Zelfstandig ondernemer
    In mijn fijne huisje
    @merah, hahaha.. Daar kan ik dan weer wél om lachen..

16. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    Beetje rare opmerking, want volgens mij heeft Tijgertje wel gelijk, maar gebruik jij er gewoon een ander woord voor?

Maar goed, Tijgertje, ik hoop dat jullie snel positief nieuws hebben, spannende tijden voor jullie!

17. Tijgertje13282

8 aug 2011
    72
    0
    0
    Zelfstandig ondernemer
    In mijn fijne huisje
    @kiss87, ik snapte de opmerking wel van merah. Ik ben soms ook best een kenau (zo schrijf je dat toch), maar ik weet ook dat ik gelijk heb.. En ja dan dram ik door..

18. Eevie

Eevie Fanatiek lid

7 mrt 2010
    2.491
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Stimuleren, regelen, timen, tja. Het is maar hoe je t beestje wilt noemen. Het gaat echter wel om de preciezere tijd dat je ei springt. Het blijft toch maar een beperkte tijd houdbaar helaas.
    Ik moest om 9 uur het potje inleveren en moest om 11.30 komen voor de IUI. We stonden al om 11.25 bij t lab en toen waren ze nog niet klaar!
    Mijn man is wel mee gegaan, zo hebben we het toch nog enigszins samen gedaan!! De gyn zei zelfs; Nou, hier komen ze! Hihi! Wij hebben er maar wat gezelligs van proberen te maken, en het resultaat is tot nu toe goed!!
    Succes!

19. Roos36

Roos36 Bekend lid

1 feb 2010
    581
    0
    0
    @Tijgertje,

Wel heel fijn dat er geen wachtlijst is. Ik heb goede ervaringen met Deventer ziekenhuis. Ik loop ook al een tijdje in het Deventer ziekenhuis. Welke gyn heb jij als ik vragen mag? De dames van de prikinstructie/fertiliteitslab zijn ook erg aardig. Heb je de prikinstuctie al gehad?
    Valt erg mee hoor.

Ben vandaag toevallig begonnen met Menopur spuiten. Als mijn eitje goed groeit, krijg ik Pregnyl. Ik moet het verder eerst nog op de natuurlijke manier proberen. Krijg alleen spuiten omdat ik geen eisprong heb van mezelf.

Hoop dat de iui straks mee valt en je snel een mooie test in handen hebt!

20. Tijgertje13282

8 aug 2011
    72
    0
    0
    Zelfstandig ondernemer
    In mijn fijne huisje
    @Roos36, mijn gyn is Jaap Schierbeek. Zeer correcte man. Ben erg blij met hem.. Ik moet vanmiddag bellen voor een prikinstructie, dus ik weet niet niet wanneer ik er naartoe kan, hopelijk erg snel want volgende week verwacht ik mijn menstruatie al..

Voor jou hoop ik dan zeker op een mooi eitje! En een positief vervolg! Wij hebben al een zoon van bijna 4, van wie ik direct na het stoppen van de pil zwanger raakte, dus dit (IUI) is een hele bittere pil..
    Maar goed, ik ben erg blij dat deze wetenschappen werken voor allen..

Deel Deze Pagina