Frambozenblad capsules

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Chriss, 15 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chriss

Chriss Fanatiek lid

27 jul 2013
    1.764
    194
    63
    Vrouw
    Hallo dames!

Is er toevallig iemand recent begonnen met frambozenblad capsules of gaat beginnen?
    Ik wil het namelijk wel proberen...mijn idee is baadt het niet dan schaadt het niet :)
    Maar vind het altijd leuk om ervaringen te lezen!

Groetjes!

2. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Ik ga met 37 weken de thee drinken... Ben ook benieuwd

3. indy22

indy22 Fanatiek lid

20 okt 2012
    1.829
    25
    38
    Ik heb het vorige keer gebruikt.. Framboosblad zorgt o.a. voor verweking en verslapping van de baarmoeder wat positief is voor de bevalling :) Bij mij zorgde het er echter ook voor dat mn vaten gingen verweken en verslappen, waardoor ik enorm vocht ging vasthouden.. Ben er dus na een paar dagen alweer meer gestopt. Mn baarmoederhals was met 38 weken overigens wel volledig verweekt en had al 2 a 3 cm ontsluiting, dus het heeft misschien wel echt iets voor me gedaan toen :)

Ik ga het deze keer weer proberen hoor, wie weet reageer ik er nu minder heftig op.. Dit is overigens totaal niet bedoeld om je af te schrikken hoor! Meer een heads-up van mocht je nou ineens na gebruik flink vocht gaan vasthouden dan kan het van t framboosblad komen!
    Nadat ik stopte met de capsules waren de klachten met betrekking tot vocht vasthouden en opzwellen ook binnen twee dagen weer over :) Dus echt schadelijk was het niet..

4. Mags

Mags Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.198
    0
    0
    Ik heb bij de eerste vanaf 34 weken elke dag een pot framboosbladthee gedronken. Bevallen met 39.2. Kan niet zeggen dat het voor stekere weeen heeft gezorgd want de ontsluiting schoot niet op, aar dat had er mee te maken dat de vlizen niet waren gebroken terwijl de vk en ik dachten van wel.

Wel merkte de kraamzuster op na het lezen vanbevallingsverslag dat ik erg weinig bloed had verloren. Daar zou het ook goed voor zijn geloof ik, dus wat dat betreft...

Maarja, je weet nadien natuurlijk nooit of het aan de framboosblad heeft gelegen of niet....

5. Chriss

Chriss Fanatiek lid

27 jul 2013
    1.764
    194
    63
    Vrouw
    Ben benieuwd! Ik heb toch gekozen voor capsules want leek mij makkelijker ;)
    Ik wilde met 36 weken gaan beginnen!
    Maar wel leuk om elkaar misschien op de hoogte te houden?

6. Chriss

Chriss Fanatiek lid

27 jul 2013
    1.764
    194
    63
    Vrouw
    Tja daarom had ik zoiets van waarom niet ;) En met 39+2 bevallen klinkt prima! ;)

7. Chriss

Chriss Fanatiek lid

27 jul 2013
    1.764
    194
    63
    Vrouw
    Dank je wel voor je reactie!
    goed om te weten dus ik hou het in de gaten!!
    Hoe wist je trouwens dat je al ontsluiting had toen??

8. oumnouafel

oumnouafel Actief lid

24 okt 2014
    328
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal ben zwanger vam de 4e me eerste en tweede zijn ruim over tijd geboren 41, 5 en,41,3 me derde precies 40 weken

Ik had er toen al over gelezen ga het ook proberen vanaf week 37a 38. Ben,nu. Bijna,25

9. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo

Ik drink zowiezo graag thee 🍵 maar ik hou je wel op de hoogte!

10. Tiniedice

Tiniedice Bekend lid

4 jan 2014
    809
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat lijkt me wel iets om te proberen. Waar haal je dat? Zowel de thee als de capsules....

11. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Ik heb t online besteld maar volgens mij krijg je het ookbij de tuinen

12. Juels75

Juels75 Actief lid

11 aug 2014
    294
    0
    0
    Het zou helpen om de spieren van de baarmoeder te versterken. Hierdoor worden de weeën efficiënter en kan de bevalling dus vlotter en natuurlijker verlopen. Als de baarmoeder beter haar werk kan doen, is de kans op bloedverlies tijdens en na de bevalling ook beperkter en zal de baarmoeder zich sneller herstellen.

13. Juels75

Juels75 Actief lid

11 aug 2014
    294
    0
    0
    Soms lees je ook wel eens dat frambozenbladthee ook aangeraden wordt om de weeën op te wekken en zo de bevalling eerder te laten beginnen. Dit lijkt me echter nogal onwaarschijnlijk, je lichaam en je baby weten zelf het best wanneer ze er klaar voor zijn en zullen dan ook zelf hun moment kiezen om de bevalling en geboorte te starten.

14. Chriss

Chriss Fanatiek lid

27 jul 2013
    1.764
    194
    63
    Vrouw
    Ja ik weet dat het daarvoor is....daarom ga ik het gebruiken...

15. Juels75

Juels75 Actief lid

11 aug 2014
    294
    0
    0
    oh, sorry

16. Chriss

Chriss Fanatiek lid

27 jul 2013
    1.764
    194
    63
    Vrouw
    waarschijnlijk dacht jijndat ik vroeg waarvoor t was? ;)
    Ik zeg lang leve google altijd. . .:)

17. indy22

indy22 Fanatiek lid

20 okt 2012
    1.829
    25
    38
    Ik wist dat ik toen ontsluiting had omdat mn bloeddruk opeens te hoog werd en de verloskundige tijdens de controle ging toucheren om te kijken of ze de vliezen kon breken zodat de bevalling op gang zou komen.

Heb trouwens ook erg weinig bloed verloren, een keer 200ml ofzo.. Volgens het verslag van t ziekenhuis was dat weinig, heb er zelf niet zoveel verstand van ;) Weet niet of dat er mee samenhangt maar was bij mij dus inderdaad wel zo.

18. wish01

wish01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.018
    295
    83
    brabant
    Ik ben het ook sinds een week aan het gebruiken. Wel de thee. Ben erg benieuwd of het iets voor me doet.

19. Chriss

Chriss Fanatiek lid

27 jul 2013
    1.764
    194
    63
    Vrouw
    Aha!

20. Chriss

Chriss Fanatiek lid

27 jul 2013
    1.764
    194
    63
    Vrouw
    Spannend!! Ik wacht nog eventjes een paar weekjes anders is het iets te vroeg...denk rond 36weken...

Deel Deze Pagina