Veel bloedverlies, volgende zwangerschap dus naar ziekenhuis?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Lady C, 2 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lady C

Lady C Bekend lid

19 jan 2007
    516
    1
    18
    Beste verloskundige,

Vandaag had ik nacontrole bij mijn eigen vk. Zij vertelde dat ik er rekening mee moet houden dat ik bij een eventuele volgende zwangerschap mogelijk in het ziekenhuis moet bevallen, omdat ik bijna een liter bloedverlies had bij de bevalling.

Nu ben ik hier erg verbaasd over en vraag me af of ik dat inderdaad kan verwachten? Wat is jouw mening hierover?

Bij mijn eerste bevalling had ik juist vrij weinig bloedverlies (300/400ml), dus vind ik het eigenlijk vreemd om de locatie van een volgende bevalling te baseren op alleen de laatste bevalling, of is dat gebruikelijk?

Beide keren wilde ik graag thuis bevallen, de eerste moest ik naar het ziekenhuis vanwege preeclampsie en de tweede keer was ik overtijd en waren de persweeen niet sterk genoeg (bij de eerste bevalling wel) en moest ik met de ambulance naar het ziekenhuis.

Mijns inziens heb ik beide bevallingen prima verwerkt, geen spijt of teleurstelling enz, maar aan het idee dat ik volgende keer poliklinisch 'moet' bevallen moet ik wel even heel erg wennen.

Graag jouw eerlijke mening (ik bereid me er liever nu vast op voor dan dat ik het pas tijdens een eventuele volgende zwangerschap moet horen).

Bedankt voor je tijd en je antwoord!

Groet, Lady C

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi ladyC,

Als je bij een bevalling (welke dan ook) 1 liter of meer bloed bent verloren mag je helaas niet meer thuis bevallen. Maar als het bijna 1 liter was, dan is het dus geen liter of meer dan mag je gewoon thuis bevallen! En zullen ze je preventief direct na de geboorte een prik in je been geven om te voorkomen dat je veel gaat vloeien.

Imke

3. Lady C

Lady C Bekend lid

19 jan 2007
    516
    1
    18
    Imke,

Heel erg bedankt voor je duidelijke antwoord!

Groet, Lady C

Deel Deze Pagina