Hey dames Ik lees hier en daar dat meiden naar de huisarts geweest zijn om te kijken hoe hoog het hcg niveau is. Ik ben helemaal nog niet naar de huisarts geweest.. Is dat wel de bedoeling? Of laat je je hcg niveau alleen controleren als je vage klachten ed. hebt? Thanks Nog 5 dagen tot mn eerste echo yay!
Bij mij werd de hcg waarde gemeten in het ziekenhuis toen ze bang waren dat er iets mis was. Als dat niet het geval was geweest, had ik gewoon lekker naar de verloskundige kunnen gaan zonder bloedtest.
Bij mij alleen gedaan toen ik een miskraam had. 2x in totaal. om te bepalen hoe hoog het was en daarna om te kijken of het daalde. Verder niet.... volgens mij doen ze dat niet als er niks aan de hand is.
Een bloedonderzoek wordt alleen gedaan als daar een aanleiding voor is, of soms als je vruchtbaarheidsbehandelingen hebt gedaan zoals IVF-ICSI. Dit is dus niet standaard.
Idd hier ook omdat ze dachten dat het niet goed was. De andere zwangerschappen nooit bloedonderzoeken gehad de eerste weken.