Hoe zit het nou?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by SMILEY, Nov 22, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. SMILEY

SMILEY Nieuw lid

Nov 22, 2006
    1
    0
    0
    Rijswijk
    Goedemiddag! ;)
    Ik heb een vraag:
    Vorige maand oktober heb ik een pil geslikt om mijn ongesteldheid te verschuiven naar 2 weken verder (weet niet meer hoe de pil heet) op recept van de huisarts, dit i.v.m. onze bruiloft.
    Over het algemeen ben ik vrij regelmatig ongesteld, ik was 1 september ongesteld geworden (meestal begin van de maand), laatste keer was ik dus door die pil 16 oktober ongesteld geworden, nu zou ik dus 16 november ongesteld moeten worden (volgens mijn normale cyclus) maar ik ben nog niet ongesteld.
    Nu voel ik me de laatste 2 weken niet lekker, klachten die bij zwangerschap horen (moe, misselijk, pijnlijke borsten, hoofdpijn, enz.)
    Ik heb vrijdag de 18e November een digitale test gedaan van clearbleu deze gaf aan ZWANGER! Wij blij! :D
    Voor de zekerheid de volgende ochtend weer een test gedaan, toen gaf de test aan niet zwanger, en de daarop volgende testen ook! :( Vandaar dat we nu in onzekerheid zitten!
    Maar mijn vraag is nu:
    Welke cyclus moet ik nu aanhouden?
    die van 40 dagen (1 september tot 16 oktober)
    of die van 30 dagen wat meestal zo is
    zou het dan kunnen dan ik toch zwanger ben? maar er nog onvoldoende HcG in mijn urine zit omdat ik rekening moet houden met de langste cyclus?
    Ik hoop dat jullie mij een antwoord kunnen geven!
    (sorry voor het lange verhaal :oops: )
    Alvast bedankt!
    ;)

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Smiley,

Wat spannend allemaal voor je!
    Heb je ondertussen nog een test gedaan? Want eenmaal een positieve test is positief.

Je cycles moet je aanhouden van je eerste dag van je laatste menstruatie dit is dus 16 oktober ookal is dit een ontrekkingsbloeding. Dus een cycles van 30 dagen. Mocht je zwanger zijn dan word er altijd een vroege echo gemaakt ter controle van je zwangerschapsduur.

Groetje Brigitte

Share This Page