Heeft iemand tips??

Discussion in 'Zwangerschap' started by glimworm, Apr 16, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. glimworm

glimworm Niet meer actief

Ik lees in een ander topic dat veel meiden toch wel een aardige tijd misselijk zijn.
    Nu heb ik 19 mei een concert waar ik echt heel erg naar uitkijk, Ik ga met een vriendin met de auto naar het concert, het is bijna 2 uur rijden, maar ik ben zo bang dat ik dan ook ontzettend last kan krijgen van misselijkheid en eventueel overgeven

Natuurlijk weet ik nu nog niet of ik er (dan) erg last van ga krijgen, maar heeft iemand tips voor mij om de dag/avond toch goed door te kunnen komen als het wel gaat opspelen?

alvast bedankt!

2. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    Ik zou over de hele dag kleine porties eten, dus dat je niet een heel volle maag hebt.
    Veel drinken en dropjes meenemen, dat hielp bij mij bij de ergste vlagen!

3. sr07

sr07 Actief lid

Jan 13, 2010
    205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Neem napoleon zuurtjes mee. Die helpen bij mij heel goed. Ik ben ook steeds misselijk en laatst bedacht ik me dat ik die ook had bij m'n eerste zwangerschap. Helpt erg goed als ik het tijdig neem en tijdig eet (maar het gaat ook nog wel eens mis).

En neem natuurlijk koekjes en drinken mee. Steeds kleine beetjes eten over de dag verdeeld.

4. Skyizthelimit

Skyizthelimit Bekend lid

Oct 11, 2006
    590
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    Teteringen
    Ik ben ook al ruim 2 maanden elke dag de hele dag door misselijk met soms echt hele heftige dagen ertussen.
    Ik had een paar dagen geleden een concert en heb pakjes drinken (appelsap) en eten (muffins) meegenomen. Gelukkig leidde het concert ook goed af en is het helemaal goed gegaan. Wel pas om 1 uur 's nachts thuis en dat heb ik de dag erna geweten helaas...
    supermisselijk en totaal uitgeput. Maar ben wél geweest!:D

Nu maar hopen dat het de komende weken echt gaat afnemen, heb het soms echt helemaal gehad ermee! :x

Succes en wie weet is het dan al een stuk beter met je, 19 mei duurt nog ff.

5. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

Jun 28, 2009
    981
    0
    16
    Gembercapsules! Ik was ook extreem misselijk en mijn vk raadde me dit aan. Je kunt er uit voorzorg eentje nemen als je weg gaat. Het heeft een maagversterkende werking. Bij de etos voor ong. 7 euro.

heel veel plezier!
    xxx

6. glimworm

hihi het maakt mij niet uit hoe ik de volgende dag eran toe ben, ik heb de avond van mijn leven dan al gehad :D

ik weet niet in hoeverre ik er last van ga krijgen, mijn zus had tijdens haar zwangerschap weinig last, ik hoop dat dat erfelijk is ;)

ik hoop voor je dat jer er snel van af bent, ik kan me voorstellen dat je het aardig zat begint te worden

7. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Ga in de auto in elk geval voor in zitten en zorg dat de auto niet te warm is. Goed ventileren. Stop eventueel onderweg zodat je even bij kunt komen. Verder is het heel erg afhankelijk van hoe misselijk je bent. Gembercapsules kunnen helpen, vitamine B6 kan ook helpen. Als het ernstiger is, kun je bij de ha ook emesafene halen. Verder goed kijken van te voren wat helpt aan eten en drinken en dat meenemen. Ook tijdens het concert blijven eten en drinken. Zou van te voren ook goed rusten zodat en van te voren ook zorgen dat je genoeg drinkt.

Veel plezier, hoop dat je er misselijk vrij naar toe kunt :)

Waar ga je naar toe?

8. layla26

layla26 Bekend lid

Aug 24, 2009
    646
    0
    0
    Zorghulp in een verpleeghuis ( CVA )
    Drenthe
    Ik heb helemaal geen last van de misselijkheid.
    Wel dat ik snel vol zit, dus eet kleine beetjes.
    Ik dacht ook dat je misselijk zou worden, maar dat hoeft dus niet.
    Ik ben nu zelfs 8 weken, en nog niet misselijk.
    Enige is dat ik steekjes voel, moe en mijn tepels zijn gevoeliger.
    Groetjes en hopelijk voel jij je goed.

9. glimworm

Michael Bublé

ik ga in Oktober nog een keer, maar dan in Antwerpen, mocht ik het concert in Mei echt niet gaan overleven en ik moet laten varen, heb ik nog een appeltje voor de dorst :D

10. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Leuk zeg! Mooie muziek, have fun :)

11. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    3,872
    0
    0
    iedere keer kleine beetjes eten al eet je maar een hap zei de verloskundige vandaag tegen mij een lege maag makt je ook weer misselijk

12. Skyizthelimit

Skyizthelimit Bekend lid

Oct 11, 2006
    590
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    Teteringen
    Dat je zus geen last heeft maakt niks uit hoor! Mijn zus is bij beiden zwangerschappen geen seconde misselijk geweest en m'n moeder ook niet. Ik dus juist heel erg!!! Jammer genoeg...:(

Inderdaad in de auto voorin zitten en goed ventileren is een goeie tip. Emesafene helpt niet altijd, bij mij dus helemaal niet.
    Maar ik begrijp dat je het nu nog niet bent? Nou, dan krijg je er misschien niet eens last van! :)

Share This Page