Zelfstandig ondernemer en zwanger worden? Ik durf niet!!!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Emma1984, 11 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emma1984

Emma1984 Nieuw lid

11 jan 2012
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en de laatste tijd gaat het kriebelen bij mij en mijn vriend. We zijn al bijna 6 jaar samen en hebben een hele stabiele relatie. Hij is 31 en ik 27. We zouden samen heel graag een kindje willen maarrrrr ik ben zelfstandig ondernemer en daarnaast heb ik heel onregelmatig werk en werk ik als sportjuf. Zwaar fysiek werk dus. Ik ben bang om zwanger te worden voor alle complicaties en dergelijke en daarnaast heb ik een bedrijf wat gerund moet blijven worden. Ik vraag me af of er nog meer dames zijn hier die ook ondernemer zijn en hoe jullie dat dan aangepakt hebben. Mijn bedrijf is nu 1,5 jaar oud en het gaat hartstikke goed er zit een stijgende lijn in. Het nadeel is dat ik geen producten verkoop maar een dienst. Ik werk alleen dus het is lastig om iemand anders het te laten overnemen.
    Misschien is er iemand hier die kan vertellen hoe jij dit aangepakt hebt?

Groetjes

2. Daantje3

Daantje3 Fanatiek lid

28 okt 2011
    1.644
    867
    113
    Vrouw
    Kan helaas niet vertellen hoe ik dit heb aangepakt. Maar zit wel met een soort gelijke situatie. Wij zijn bezig voor een kleine en en tweede bedrijf aan het opstarten. Maar wij gaan er gewoon voor en zien wel hoe het gaat lopen. Ik ga zowel mijn kinderwens als mijn ondernemersambitie niet opzij zetten. Desnoods stop je een paar maanden als het niet gaat, of zoek je naar een goed ander bedrijf dat een paar klanten kan overnemen....

3. EvaMaria

EvaMaria Lid

13 jan 2012
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toen ik zelfstandig ondernemer was had ik nog geen kinderwens. We hebben het om diverse redenen jarenlang voor ons uitgeschoven. En nu willen we zo graag en nu lukt het niet.

Als jullie het echt samen willen, zou ik er gewoon voor gaan. Het feit dat je er zo bewust over nadenkt, betekent denk ik al dat je dat met meer dingen doet. Dus dat je ook verstandig met je geld, je huishouden, je relatie enzovoorts omgaat. Dan kom je er volgens mij wel. Een nadeel is dat je alles doorrekent en beredeneerd en dat je dan inderdaad niet durft. Een voordeel is, dat je in een nieuwe situatie ook alles goed zal overdenken en zal doorrekenen en dat je het heus wel weer gaat redden!

4. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    Ik herken het wel een beetje. Mijn vriend en ik hebben samen een eigen zaak, waar we 6 en soms wel 7 dagen in de week werken. Omdat het bedrijf nog niet zolang bestaat willen we eigenlijk geen personeel aannemen, dus ik had ook mijn twijfels over zwanger worden. Daarnaast heb ik nog een eigen paard waar ik fanatiek wedstrijden mee rijd....dus ik had ook mijn twijfels. Totdat mijn vriend zei dat we er gewoon voor moeten gaan. Er is altijd wel iets waardoor het uitgesteld wordt en wij willen toch wel graag een kindje. En hoe het verder gaat met de zaak en paardlief dat zien we dan wel.

5. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Ik herken het wel een beetje, maar ik heb gelukkig een compagnon en 3 personeelsleden inmiddels. Dus dat wordt gelukkig allemaal overgenomen.

Kun je die dienst niet makkelijk vanuit huis doen? Ik werk ook nog wel wat thuis nu. En als de baby straks slaapt dan heb je ook weer even tijd voor wat dingen. Ik denk ook dat het je wel gaat lukken. Komt altijd wel weer goed. Of je kijkt nu al voor iemand die je in die periode wat kunt helpen. Je krijgt ten slotte een zwangerschapsuitkering. Succes!

Deel Deze Pagina