hcg daalt niet goed genoeg na miskraam!

Discussie in 'Miskraam' gestart door noordbrabant1981, 22 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noordbrabant1981

noordbrabant1981 Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.857
    81
    48
    Vrouw
    noord-brabant
    wou dat ik rode duivels kon bestellen ergens haha!!!xxx

2. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    ;)..... Hoe is het nu?

x Kweenie

3. noordbrabant1981

9 jul 2010
    1.857
    81
    48
    Vrouw
    noord-brabant
    ik wil gaan vragen aan de gyn als ik volgende week nog niet ongi ben ik een maandje ofzo de pil mag slikken zodat ik weet wanneer ik ongi word en wie weet zakt het hcg dan ook als ik ongi ben. zit nu steeds af te wachten op de rode duivels maar het wil maar niet komen. hoe is het met jullie allemaal? xxx

4. noordbrabant1981

9 jul 2010
    1.857
    81
    48
    Vrouw
    noord-brabant
    hey meiden, heb vandaag de uitslag gekregen van het bloedprikken en het is wel weer wat gezakt maar het HCG staat nog steeds op 210. ze hebben vandaag twee buisjes bloed geprikt. 1 ging naar het lab in eigen ziekenhuis en het andere buisje is naar het umc radboud in nijmegen gegaan. een andere gyn belde voor de uitslag(de mijne is op vakantie)en ze vertelde dat ik maandag weer bloed moet laten prikken en als het umc vind dat ik medicijnen moet krijgen word ik gebeld en moet ik waarschijnlijk deze week al terug komen naar het ziekenhuis. als het umc dat niet nodig vind hoor ik deze week dus niks. ik mag nu niet zwanger worden nu ze bezig zijn met de onderzoeken en als ik medicijnen krijg dan mag ik als ik gestopt ben met die medicijnen 3 tot 6 maanden niet zwanger worden. ik heb gevragen welke medicijnen dat waren en ze vertelde dat dat methotrexaat is en ik vroeg is dat dat medicijn waarmee je daarna 3 tot 6 maanden niet zwanger mag worden en ze zei ja dat is dat medicijn. mooi kut dus. ik had voorgesteld om een maand aan de pil te gaan en eerst vond ze dat geen goed idee maar toen ik zei dat ik dan wist wanneer ik ongesteld zou worden en dat dat voor mij gewoon fijner was nu ik toch niet zwanger mag worden zei ze: ja eigenlijk is dat wel een goed idee ja. dus nu ga ik morgen de dokter bellen voor een afspraak en ga ik weer aan de pil. en als ik pech heb en die medicijnen moet slikken moet ik misschien wel heel lang aan de pil. xxx

5. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    He hoi,

Sorry joh...vraag ik hoe het met je gaat en reageer ik vervolgens niet meer! Muts!

Maar he? Je moet methotrexaat gaan spuiten / tabletvorm naar binnen brengen? Denken ze dan toch aan restweefsel elders in je lichaam?

Weet je, ik zou voor dat je daar aan begint eerst staan op een goede echo en een goed gesprek! En ik zou al helemaal niet met de pil beginnen. Want je wordt dan niet ongesteld, het is puur een ontrekkingsbloeding die je dan krijgt. Dan kun je toch nog beter een menstruatie opwekken op een andere manier (weet zo snel niet hoe het heet).

Sterkte meis, heel vervelend om zo on hold te moeten staan!

Liefs, Kweenie

6. Flavour

Flavour Niet meer actief

Dat middel heet primolut. En ik denk dat Kweenie gelijk heeft. Laat Nijmegen het beleid maar bepalen, zij hebben verstand van persisterende trofoblasten.

Hoop het niet van de mtx! Wellicht is het niet nodig nu hcg toch een stukje gedaald is. Kan nu misschien wat sneller gaan. Echt klote voor je, nu ook nog deze onzekerheid erbij. Wat een horror.

Hebben ze ook een verklaring of zo, want ergens moet toch nog weefsel zitten?!!! Laten ze eerst eens heeeeel goed kijken voor ze met chemo gaan strooien! Ik vind ze wel erg vaag en zwabberend in jouw ziekenhuis.

Lfs, Suus

7. noordbrabant1981

9 jul 2010
    1.857
    81
    48
    Vrouw
    noord-brabant
    ik ga vandaag weer beginnen met de pil. maar alleen maar omdat ik dat even wil. even rust en me niet druk hoeven maken over wanneer ik een bloeding kan verwachten. zodra ik weer mag beginnen ofzo stop ik weer. ik heb van mijn 16e tot 29e de pil geslikt en telde de 5e maand aan dus zo lang duurt het bij mij als het goed is niet dat de pil uit is gewerkt. ik heb nog een berichtje gehad van de verloskundige en die vroeg of ze soms dachten aan een mola-zwangerschap. ik dacht dat je dan altijd een zwangerschap hebt zonder embryo maar als het dus een partitiele(ofzoiets)mola zwangerschap is heb je dus wel een embryo. ga me nu afvragen of ik dat misschien heb gehad. ga het er wel over hebben met de gyn en ik eis nog een echo. en natuurlijk ga ik niet zomaar die methotrexaat in mijn lijf laten spuiten. xxx

8. Flavour

Flavour Niet meer actief

Niet elke persisterende trofoblast is een mola. Je bent gecuretteerd toch? Dan onderzoeken ze het weefsel volgens mij altijd. Dan zou dat uit het onderzoek hebben moeten komen...

Suus

9. noordbrabant1981

9 jul 2010
    1.857
    81
    48
    Vrouw
    noord-brabant
    ik weet het echt niet meer, snap er niks meer van. wat is dan precies een persisterende trofoblast? kan er geen wijs meer uit met dat gegoogle hahaha!xxx

10. Flavour

Flavour Niet meer actief

Een persisterende trofoblast is dat er ergens nog zwangerschapsweefsel zit, in de bm, buikholte, of eileiders, dat hcg produceert. Een zwangerschap die blijft plakken, zeg maar. Bij een mola heb je alleen maar blaasjes in de baarmoeder, bij een partiele mola een kindje en blaasjes. Het laatste is uitermate zeldzaam, nog veel zeldzamer dan een mola. Je moet wel echt aan je arts vragen of dat weefsel toen onderzocht is, want dat is voor de prognose wel superbelangrijk.

O, en nogmaals, ik vind dat je dit soort info in het ziekenhuis moet krijgen en niet op een forum. Het is ernstig genoeg, een persisterende trofoblast.

Suus

Deel Deze Pagina