Goedemiddag, Heeft iemand ervaring met het bovenstaande? Ik werd (dacht ik) ongesteld maar was hevige innestelingsbloeding (waarschijnlijk). Op mijn derde dag van mijn menstruatie had ik een lichte streepje. Ik heb het getest omdat ik "anders" ongesteld was. (Normaal verlies ik veel klodders, dit keer niet) Nou dat lichte streepje ging na een week pas knallen.. Afspraak voor een echo gemaakt in week 5 (volgens berekening). Niets in de baarmoeder te zien.. waarschijnlijk iets in BEIDE eileders... na 2 dagen dus week 6, weer een echo gehad.. en vruchtje kan niet worden gevonden.. Ik heb wel een dikke baarmoederslijmvlies, misschien zit het daar binnen? Geen idee. Om de 2 dagen wordt nu mijn HCG gemeten en die is dalende.. dus is er binnekort een miskraam? Of is die dan al geweest tijdens mijn ongesteldheid/innesteling? Maar wrm steeg HCG dan na een week van bloedverlies? Ik weet niet zo goed wat mij te wachten staat en dat voelt niet fijn.. Als ik had geweten dat het wel in de baarmoeder was, zou ik het rustig kunnen afwachten.. maar nu heb ik zo iets van.. stel dat het knapt in de eileders.. dan ben ik nog verder van huis.. Iemand enige ervaring met het bovenstaande? ( hoe kan je weten dat het waarschijnlijk niet goed zit? Gezien mijn bovengenoemde ervaring, denk ik: - als je bloedverlies begint op NOD.. lijkt echt op ongesteldheid ipv innestelings bloeding.. dit houdt dan echt min. 4 dagen aan.. en wordt steeds minder.. (halve miskraam ofzo?) -Op NOD3 tot NOD7 steeds lichte streep ipv een knalstreep zien. Pas een week daarna een knalstreep zien.. HCG stijgt dus heel langzaam.. - in week 5/6 op inwendig echo geen vruchtzakje.. dus bloed prikken HCG meting.. na 2 dagen weer..en HCG dalende..)
Ik heb een zol gehad. Mijn menstruatie stopte niet, waarna ik een zwangerschapstest had gedaan (na wat gegoogle) en die was positief. En dat kan natuurlijk niet samen. Ik moest direct naar het zkh. Ik zou me geen zorgen om je eileiders maken, want als de zwangerschap daar zat zouden ze dat wel zien op de echo van 6 weken. (En dat is het geen Zwangerschap Onbekende Locatie, maar Buitenbaarmoederlijk) Als het een zwangerschap in de baarmoeder is, zien ze met 5 en met 6 weken zeker al iets op de echo. Ook bij een miskraam. Daarnaast past een dalende hcg niet bij een zwangerschap. Klein positief iets, als het een zol is en je hcg daalt vanzelf hoef je geen medicatie. Dat vond ik echt de hel. Bij bleef de hcg nl (veel te langzaam) oplopen. 'T is een super onzeker situatie, mij hielp het om al m'n zorgen en vragen aan de gyn te stellen en op hen te vertrouwen. Hun doel is om zo goed mogelijk voor je te zorgen. Hoelang moet je nog om de 2 dagen bloedprikken? Ik werd bij elke uitslag v bloedprikken gebeld door de gyn of assistent, vond ik wel fijn zodat ik mn vragen ook kon stellen
Misschien helpt mijn ervaring je iets. Veel sterkte in ieder geval, want het is natuurlijk helemaal niet leuk om zoiets mee te maken
Dank je wel voor je reactie! Momenteel moet ik voor de 3de keer laten prikken. Ik wacht op mijn uitslag en heb zo weer een echo.. Het is gewoon een super onzeker situatie.. Jij hebt dus in het begin ook een bloeding gehad.. toevallig ik ook.. En vervolgens positief getest.. Ik zal updates blijven plaatsen..
Hier een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad waarbij ik ook bleef bloeden ipv ongesteldheid een paar dagen. Bij mij wel duidelijk in eileider, dus na een tijdje geopereerd. Bij een ZOL behandelen ze soms ook met medicatie als je hcg niet goed daalt.
Ik heb dit ook gehad na terugplaatsing IVF. Eerst heel licht streepje die niet opliep, vervolgens ongesteld (dacht ik zeker in combinatie met de baggertesten, op een paar dagen overtijd). Week later weer ongesteld en dat vond ik vreemd, weer getest en toen wel een dikke streep, kliniek gebeld en ik moest meteen langskomen. Echo gehad, niets kunnen vinden, HCG was te laag voor goede zwangerschap. Ook nog een scratch gehad van de baarmoeder om te zien of ze daar bepaalde vlokken konden vinden zodat ze zouden weten dat de zwangerschap wel in mijn baarmoeder had gezeten, ook niets op gevonden. Daarna elke week moeten bloedprikken, het bleef de eerste paar keer oplopen en daarna een week of 3 stabiel, de brief voor de spoed lag op mijn nachtkastje mocht ik buikpijn krijgen. In de tussentijd meermaals bloedingen gehad, maar bij de laatste echte bloeding kwamen er ook klonterige stukken baarmoederslijm mee, daarna daalde de HCG heel snel.. Mijn gyn liet ook een schemaatje zien waarop ze de beslissingen maakten. Wanneer operatie, wanneer afwachten, wanneer medicatie. Ik viel elke keer in het afwachten stukje. Het heeft vanaf de eerste bloeding een week of 8 geduurd voordat ik er vanaf was.