Trage peristaltiek, iets aan te doen??

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Babel44, Jun 23, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Hai,

Ik heb meerdere verschijnselen die horen bij trage peristaltiek (voorzover ik heb kunnen vinden), blijkbaar een typisch zwangerschapsprobleem:

- brok in mijn keel
    - pijnlijke volle maag, gevoel alsof er een ruw stuk hout in zit, mijn eten is na een nacht slapen nog niet weg uit mijn maag lijkt wel
    - verstopping

Ik gebruik nu lactulose en probeer veel vochtige dingen te eten (fruit, groente, geweekte muesli etc. Te veel vezels kon ik een tijd niet verdragen omdat mijn maag het dan helemaal niet meer deed. Ook probeer ik veel te bewegen, dat scheelt uiteraard. Soms ben ik gewoon een kilo zwaarder door al het eten dat nog ergens in mijn buik zit en staat alles onder spanning en zit in de weg.

Maar ik houd last van dat brok en die maag...
    Omdat ik ook nog steeds misselijk ben, ben ik deze "probleempjes" bij elkaar zo moe ondertussen :(:)

Toen vroeg ik mij nog af: Is er niet iets te doen aan die peristaltiek zelf? (medicijn, en veilig natuurlijk)

Dank voor de reactie,
    Babel

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi babel,

Ik zweer bij lijnzaadoliecapsules, verkrijgbaar bij reform/drogisterijen. Je kan hierin niet overdoseren ()je raakt er hooguit van aan de diaree) het is naast goed voor je darmen ook goed voor je huid/haar/nagels.
    Het nadeel van lactulose vind ik dat je nog lucht kan blijven vasthouden wat ook dat volle gevoel blijft geven.

Proberen waard!

Imke

3. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Klopt, lucht, heb ik ook last van ;).

Dank voor de tip, zaterdag gelijk naar de drogist.

Share This Page