HCG daling

Discussie in 'Miskraam' gestart door Does81, 20 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Does81

Does81 Bekend lid

26 mrt 2012
    813
    13
    18
    Coupeuse
    Engeland
    #1 Does81, 20 dec 2013
    Laatst bewerkt: 20 dec 2013
    Dag dames!

Excuses, ik ben niet zo goed in titels bedenken haha! Bedoelde dus HCG daling, wanneer? :)

Ik dacht ik vraag eens advies hier, want gisteren in het ziekenhuis was het weer type ballentent... :)
    Gisteren was het 2 weken geleden dat ik de scan had waarop ze zagen, je kleintje is overleden en was verteld dat gisteren ze weer een scan zouden doen om te kijken of ik "schoon" zou zijn. Helemaal nagevraagd, dus dan moet ik eerst weer naar de scans en dan hier naartoe? Ja, klopt. Man vrije dag genomen...komen we aan...nee, u krijgt vandaag een urine test en als het nodig is een bloedtest...huh? :(
    Afijn, uit die testen blijkt mijn hcg waarde nog hoog te zijn, ben verder geen waardes gegeven, dus wat is te hoog? En wanneer daalt dat dan? Weet iemand dat toevallig hier? Toen ik het de zuster vroeg zei ze 2-3 weken kan het duren...ok...waarom zit ik hier dan net amper 2 weken later voor testen en met tabletten eronder in of een operatie boven m'n hoofd? Voelt een btje als het zwaard van Damocles op dit moment... :(
    Dus ik dacht ik vraag het eens hier, hoe gaat dat in NL? Gooien ze daar ook al zo vlug de trucendoos open? Of zeggen ze, mevrouw we kijken volgende week gewoon nog een keer rustig? De miskraam zelf zat ik op zich minder mee dan heel dit gedoe...voel me echt van de kast naar de muur gestuurd worden welke keer...
    Heb een scan vandaag, maar erna moet ik dus de wachtrij in om de dokter te zien...zeiden kan 2u duren kan 5min duren... :(:$ Ik ben dus in de war... Aan de ene kant is er paniek want m'n hcg waarden zijn nog te hoog, maar de andere kant kan het schijnbaar allemaal wel wachten... :( Ik snap hem niet meer... Dus als iemand wat licht in deze duisternis kan schijnen, dan waardeer ik het zeker! M'n scan is vanmiddag pas en dan is het dus evt zitten, zitten, zitten... Geinde ze zelfs nog over "kerstdrukte"...ja...heel grappig als je ondertussen maar niets weet verder... Geef de zusters verder nergens de schuld van hoor, snap dat die alles moeten volgen volgens het boekje...maar wie dat boekje heeft geschreven... :x;)
    Hopelijk weten we vanmiddag meer. Ik vloei trouwens nog wel, maar wordt echt steeds minder. Ik heb na de laatste scan (daar zagen ze nog resten zitten, maar allemaal bij de baarmoeder mond), stukken eruit zien komen...hoeveel kan er dan nog in godsnaam zitten?
    Alvast bedankt als iemand me een beetje advies kan geven over het hoe en wat! Heb een vragenlijstje geschreven ook en heb mezelf voorgenomen dat wanneer ik in het kamertje zit met de dokter niet vertrek tot ik alle antwoorden heb op mijn vragen. Ik "bezet" gewoon die kamer hahaha! :D;)

2. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Heel veel sterkte! Hoe was de echo?

Ik durf er verder niks over te zeggen want bij mij ging mijn miskraam heel anders.

3. Humtum

Humtum Fanatiek lid

9 nov 2013
    1.046
    30
    48
    Noord Brabant
    Does81,

Iedere miskraam verloopt anders er is dus niet echt een universeel antwoord te geven. Wat algemene feitjes

-hcg gaat pas dalen als vruchtje+vruchtzak weg is.
    -hcg heeft een halfwaarde tijd van gemiddeld 2 dagen maar cijfers tussen 2-6 dagen zijn ook bekend. Dit betekent dat dus gemiddeld je lijf hcg iedere 2-3 dagen halveert.
    -bij een waarde onder 25 scoort een thuis zw.test niet meer positief
    -hoe langer je zwanger bent hoe hoger het hcg normaal is. Bij een miskraam verloopt de stijging vaak wel geleidelijker. Hoge hcg is dus niet gevaarlijk, score van 10.000-100.000 is normaal bij goede zwangerschap maar betekent voor jou dat je miskraam nog niet ten einde is/je lijf niet aan nieuwe cyclus kan beginnem.
    -bloedverlies bij miskraam wordt minder als je vruchtje bent verloren maar al het opgebouwde baarmoederslijmvlies moet er ook nog uit. Je lijf moet alles kwijt zijn om weer nieuwe cyclus te kunnen starten
    -meestal houdt men termijn van 14 dagen aan qua bloedverlies

Hoop dat dit beetje helpt, stel gerust je vragen als je meer hebt. Weet niet alles haga maar ben na 3 weken onderzoek en ingrepen net zelf uit de molen dus weet hoe je je voelt!

4. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Hey, wat naar al dat gedoe nadat je ook al een mk hebt te verwerken!Ik weet er niet veel van, maar misschien ter geruststelling:

Op dag 26 nadat mijn vmk begon (zwangerschap van ongeveer 5 wk, dus erg pril) had ik nóg een (lichte) positieve thuistest!
    Hcg kan dus heeeeel langzaam dalen.
    De dag na die test werd ik 'ongesteld' (zonder eisprong gehad te hebben) en weer 15 dagen daarna de eerste ovulatie.
    Kan dus eerst heel langzaam gaan en dan opeens daarna weer de draad als ware normaal oppikken.
    Sterkte!

5. Does81

Does81 Bekend lid

26 mrt 2012
    813
    13
    18
    Coupeuse
    Engeland
    #5 Does81, 21 dec 2013
    Laatst bewerkt: 21 dec 2013
    Bedankt voor de reacties dames!

@Humtum, ja die molen ben je idd liever uit dan in haha! Hopelijk kun je er nu ook ver weg van blijven. :) Dank je, dat maakt het allemaal makkelijker te begrijpen want ik snapte er echt geen moer meer van. :) Vooral toen ze zei "het is te hoog", wat is te hoog? Snap dat het gevaarlijk kan zijn als er iets te lang achterblijft, maar werd er echt verward van. Ik denk dat het rond de 8w fout is gegaan, denk ik, ze konden het niet 100% zeggen. Dus dat zou nu elke 2-3 dagen/elke week weer wat minder moeten worden?
    @Emily, gecondoleerd ook met je kleintje...idd, ik had echt geen idee dat ik er alleen was voor zo'n test en dan bloed als die positief uitsloeg. Heb erna veel excuses gehad, maar was er best verdrietig door... Ze hebben gisteren nog een keer een urine test gedaan (voor alle zekerheid) en idd positief, maar daar zeiden ze eindelijk wel dat m'n bloedtest naast die ik daarvoor heb gehad al flink gedaald was wel. Geen idee waarom niemand dat er even bij zei de dag ervoor, maar ja. Kan het niet meer veranderen. Vond het een moeilijk dagje iig, want wilde het voorbij hebben nu... :)
    @ShallY, sorry te horen dat je ook een miskraam hebt gehad :(. De scan was gelukkig helemaal goed! De zuster deed de scan eerder dan gepland, want degene voor me was laat. Dat was wel fijn. De interne voelde meteen als normaal ook, alsof binnen alles rustiger is weer. Daarvoor toen alles gaande was deed het echt zeer elke keer als ze naar binnen moesten... Denk dat het dan geirriteerd is ofzo? Maar de zuster zei meteen dat zij niks kon zien verder, dat het er goed uit zag en voor zover zij kon zien er niks meer zat. Maar dat de dokter natuurlijk degene is die verder beslist hoe en wat. Maar was wel rustiger erna...werd gewoon melig zelfs...denk dat alle spanning etc van me af viel. :) Dus met de papieren naar de gyneacoloog. Was iets van 30/45min zitten. De dokter zelf heb ik verder niet meer gezien, de zuster handelde dit af. Vond ik nu niet zo erg, want de dokter was dik tevreden dat alles eruit was. Ook geen urine infectie (m'n urine was wat troebel dus ook meteen gekeken) en ze willen alleen nog dat ik 2 januari een zw-test thuis doe en dan doorgeef hoe die uitslaat. Maar als het goed is moet het vloeien nu snel ophouden (het is steeds minder per dag) en dan hopelijk dalen de hormonen snel. Ga elke dag duimen denk ik. ;)
    Dus hopelijk hoef ik daar niet meer naartoe! Waardeer de excuses etc, maar hoop wel dat ze wat meer opletten wie wat zegt tegen een patient en dat dat klopt etc. Want dit was idd niet leuk als je ook al het verlies een plekje moet/wil geven. Maar heb nu gelukkig het gevoel dat ik 100% verder kan. Mis het kleintje wel (buik voelt toch leeg), maar ben blij dat de miskraam nu iig voorbij is...poe poe... Vooral zo recht voor de kerstdagen. Zag mezelf al het weekend doorgaan met die tabletten eronder in... :$
    Nogmaals harstikke bedankt dames! Wens jullie allen een prettige kerst! En hopelijk brengt 2014 veel goeds. :)

6. Humtum

Humtum Fanatiek lid

9 nov 2013
    1.046
    30
    48
    Noord Brabant

7. Iris6weken

Iris6weken Bekend lid

4 jul 2010
    609
    3
    18
    Hier was juist m'n hcg sneller uit m'n lichaam na een ma met 12 weken..
    M'n laatste miskraam was met 6 weken.. En moest elke week bloed prikken om te kijken of het genoeg daalde..
    Bij mij ging t van, 130 naar 61 naar 29 naar 17 naar 9 dus halveerde per week! en toen moest ik eigenlijk weer bloed prikken maar was paar dagen ervoor al ongesteld geworden, bij mij duurde het dus heel lang! Ondanks dat m'n baarmoeder al schoon was verklaard!

Maar ik snap niet waarom je niet gewoon te horen hebt gekregen wat je waarde was en moet je nu niet weekelijks bloed laten prikken voor controle? Hier doen ze het totdat je waarde tussen de 0-5 zit.

Ik zelf heb 15 dagen gevloeid na die miskraam! Ook wat langer dan het gemiddelde.. Ik hoop dat het ziekenhuis je wat duidelijkheid geeft! Maar begrijp ik nu dat je nou nog niet weet of het nou echt schoon is?

8. Does81

Does81 Bekend lid

26 mrt 2012
    813
    13
    18
    Coupeuse
    Engeland
    Bedankt Humtum! Ik heb zo geen testen meer liggen, dus zal er eentje halen. Of kan het ook met een ov-test? Ben benieuwd hoe snel het daalt bij me.
    @Iris, ik ben officieel schoon. De scan vrijdag liet zien dat er echt niks meer zit, geen restjes niks. Dacht het al wel, want heb er zoveel uit zien komen... :) Ik vloei nog wel, nu 3de week, en was gisteren en vanochtend wat meer. Maar de scan was intern dus verbaast me niks. Krijg altijd wat vloeien met die, want zitten er toch in te roeren. :) Ik kreeg gisteren wel een foontje dat ik vandaag nog een bloedtest moest doen. Er werken 6 dokters op deze afdeling die mekaar afwisselen geloof ik. Dus die van vrijdag zei dat het verder goed was en dan 2jan een testje en die nu van gisteren wilde toch nog een bloedtest voor we een paar dagen weggaan. We gaan naar mijn familie met de kerst, dus dacht bij mezelf ken alles daar. Als het ergens was waar we nog nooit geweest waren, had ik hoogstwaarschijnlijk gedacht laat maar even! Maar ik ga nu gewoon naar huis als het ware. ;) Maar krijg vanmiddag de uitslag en als het gedaald is hoef ik in jan geen test meer te doen. Ja...ik denk soms...praten die dokters wel met elkaar, of werkt dat allemaal langs mekaar heen? Ik ben blij dat toen we helemaal nagekeken werden (vruchtbaarheid) 1 dokter hadden van begin tot eind...want telkens een andere zie hier het resultaat haha!
    De zuster zei nog voor ik vertrok "hopelijk zie ik je niet meer voor de kerst", dacht bij mezelf, weet het wel zeker! Hahaha! Allebei mijn armen zijn nu blauw! :)
    Maar hopelijk is het wat gedaald in die 3 dagen want voel mezelf een speldenkussen nu hahaha!
    Nogmaals bedankt voor de antwoorden dames! Hopelijk is het nu allemaal snel helemaal klaar. :)

9. Does81

Does81 Bekend lid

26 mrt 2012
    813
    13
    18
    Coupeuse
    Engeland
    Wat goed nieuws, belletje gehad en m'n waarden zijn van 1200 naar 600 gezakt al in de afgelopen dagen. De dokter wil toch nog wel dat ik er een zw-testje tegenaan gooi 2jan. Denk dat als die dan nog positief is dat ze dan weer even prikken en kijken hoe en wat. Maar ben blij, het ziet eruit dat het vlug gaat, dus daar ben ik op zich blij mee. Moet natuurlijk het vloeien in de gaten houden, maar denk echt dat dat ook zo voorbij is. Wordt steeds minder. We gaan er iig mooie dagen van maken en steken een mooi kaarsje aan op kerstdag voor ons kleintje. :)
    Nogmaals bedankt dames! Advies en ervaringen hebben me goed geholpen!

10. Humtum

Humtum Fanatiek lid

9 nov 2013
    1.046
    30
    48
    Noord Brabant
    Fijn dat je waardes goed dalen! Vast een opluchting! Hoop dat t zich in dit tempo doorzet! Speldenkussen gevoel herken ik!!! Vreselijk, ik had ook 2 enorme blauwe plekken, maar ja wat wil je met om de dag prikken ! Nu ff prikvrij genieten en hopelijk hoeft t na 2 jan niet (vaak) meer.
    Hele fijne feestdagen en op naar een mooi wonder in 2014!K

11. Does81

Does81 Bekend lid

26 mrt 2012
    813
    13
    18
    Coupeuse
    Engeland
    Bedankt humtum! :) Ja gek idee, maar het voelt idd goed. Wilde echt al dat andere gedoe niet, prikken vind ik ook niet prettig, maar had er echt genoeg van, van al die mensen die eronder moesten zijn. :)
    Jij ook fijne feestdagen! We beginnen het nieuwe jaar met frisse moed weer. Dus op zich fijn dat het nieuwe jaar eraan komt, kunnen we het symbolisch afsluiten. Ik moest zelfs giechelen laatst over dat ons kleintje bij mijn omas boven zit. Die stopten je altijd helemaal vol haha! Dus weet zeker dat die het goed maakt daarboven. :)
    Nogmaals bedankt!

12. Humtum

Humtum Fanatiek lid

9 nov 2013
    1.046
    30
    48
    Noord Brabant
    Herken me helemaal in jouw bericht! Zelfs in de oma haha!
    Tot in zwangerschapstopic in 2014 dan he ;)

Deel Deze Pagina