Hematoom boven vruchtzakje

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Kikkertjekwak, 22 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kikkertjekwak

Kikkertjekwak Fanatiek lid

5 jan 2017
    1.035
    966
    113
    Hallo allemaal!

Ik ben op zoek naar ervaringen. Vandaag een spoedecho gehad ivm bloedverlies. Bleek iets meer dan 6 wkn zwanger en een kloppend hartje te hebben. Helaas was er ook slecht nieuws.. Een hematoom boven het vruchtzakje. Nu zag ze dat daar de bloeding vandaan kwam, en zei ze dat er daardoor een vergrote kans op mk zal zijn. Toch redelijk gerust weggegaan.. Maar toen kwam Google in beeld.

Ik lees veel dat er geadviseerd word rustig aan te doen. .. Dit is mij niet verteld en ik weet dus niet of dit van toepassing is. Daarnaast lees ik kansen van 50/50 kans op mk. Ik schrik daar enorm van omdat ze tegen mij zei ja dat ik wel een verhoogde kans had maar dat het vaak ook goed ging. Klonk erg positief ipv 50/50 wat ik niet erg positief vind.

Wie heeft hier ervaring mee?

2. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.013
    3.667
    113
    Heyy wat naar hoop dat hij/zij zich goed vasthoud.

Zie dat nog niemand heeft gereageerd.

Volgens mij had ik bij mijn 1e zoon met de 1e echo ook iets zitten waarbij ze zeiden dat kan nog een bloeding geven, dit is toen nooit gebeurd.

Succes!! Hoop dat je snel je 12 wkn echo hebt

3. Kikkertjekwak

5 jan 2017
    1.035
    966
    113
    Bedankt voor je reactie, had hem even gemist. Ben nog steeds elke dag bang eigenlijk ondanks dat ik tot nu toe weinig tot geen bloedverlies heb gehad. Het lijkt me zo vreselijk om me vruchtzakje te verliezen door een heftige bloeding. Woensdag een 8 wkn echo en ik hoop dat het dan geslonken is

4. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.013
    3.667
    113

Ik duim met je mee op een goede echo!

Kikkertjekwak vindt dit leuk.
  5. Rachje20

Rachje20 Fanatiek lid

25 apr 2007
    2.147
    967
    113
    Wat een onzekerheid, ik had ook een hematoom maar bij mij waren ze niet bang voor een Mk. Verloor maar kleine beetjes bloed en mocht dan elke keer komen voor een echo. Na de termijnecho was deze dan ook helemaal weg.

Vriendin van me heeft beide zwangerschappen hematomen gehad en bloedde flink steeds. Kortom veel stress, maar we hebben beide alle zwangerschappen goed kunnen doorlopen en zijn er 3 gezonde babies geboren.

Succes woensdag!

6. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    Tijdens de 5e week zwangerschap heb ik veel bloed verloren en bleek er een hematoom te zitten die 2x zo groot was als het vruchtzakje.
    Kreeg bedrust voorgeschreven en heb tot 11/12 weken bedrust gehouden. De hematoom is geslonken en nu loopt er een vrolijke peuter van 2,5 rond.

7. AnnevandePol

AnnevandePol Bekend lid

13 jul 2014
    806
    229
    43
    Vrouw
    Haarlem
    Ik had dit bij de 1ste zwangerschap ook. Dooneng vond ik het toen! Ik verloor tot ongeveer 16 weken steeds wat bloed, en 2x zelfs zóveel dat ik dacht dat het voorbij was.
    Toen ik ging googlen zag ik dat ze in België meteen bedrust voorgeschreven krijgen, dus ik ben zoveel mogelijk op de bank blijven liggen. Uiteindelijk allemaal goedgekomen!

Kruimelmuis en Kikkertjekwak vinden dit leuk.
  8. Xsabx

Xsabx Nieuw lid

1 mei 2019
    1
    1
    3
    Vrouw
    Hier gisteren ook een vroege echo, 6 w en 3 dagen en ook een bloeding in de baarmoeder. De echoscopiste deed er naar mijn mening erg laconiek over, terwijl ik helemaal in de stress zat. Zij gaf aan dat het hartje klopte en er geen reden tot paniek was. Wel kan ik een bloeding verwachten. Zo vervelend dit. Heb al 2x eerder een miskraam gehad en 2 gezonde kindjes op de wereld gezet maar nooit eerder een hematoom gehad.
    Hoe is het nu bij jou?

9. Apie1

Apie1 Niet meer actief

Deze zwangerschap begon ook met een groot hematoom rondom de baby. De gynaecoloog en verloskundige zeiden beiden dat nooit was bewezen dat rust hielp. Maar ik heb het zekere voor het onzekere genomen en rust gehouden. Bij de termijnecho was het bloed verdwenen. Deels door vloeien kwijtgeraakt en deels door mijn lichaam opgenomen. De baby doet het nu super goed.
    Hopelijk heb jij straks ook zo'n positieve ervaring! Sterkte!

10. Kikkertjekwak

5 jan 2017
    1.035
    966
    113
    Bedankt voor de reacties. Ik heb ook zoveel het kon op bed gelegen. Heb ook niet veel bloedingen gehad maar je wilt er 0 hebben uiteraard. Ik mag straks voor de echo en ben zo zenuwachtig. Rond 8 uur mag ik. Duurt nog lekker lang.

Zal jullie updaten

Liefs

Kikkertjekwak

11. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Ik heb het bij mijn laatste zwangerschap gehad. Deze ging mis, maar kwam niet door de hematoom.

Mijn hematoom zat ook boven de vruchtzak. Advies: rust. Het was 50/50 zei de vk. 1.5 week rust gehad en daarna zagen we op de echo dat de hematoom al iets geslonken was en helaas een lege vruchtzak.

Heb bij de miskraam wel super veel bloed verloren. Of dat dan ook met de hematoom te maken had..

12. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.013
    3.667
    113
  13. Kikkertjekwak

5 jan 2017
    1.035
    966
    113
    Ongelooflijk! Hematoom is verdwenen, ik heb gevraagd of ze inwendig wilde kijken want geloofde het gewoon niet. Niets meer te vinden. Kloppend hartje en 8 weken zwanger! Wat een opluchting. Nu naar de 13 weken toen!

Leesteken, Bijbij, Ysabella en 5 anderen vinden dit leuk.
  14. Colinn

Colinn VIP lid

8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Ik heb het deze zwangerschap ook gehad. Ik heb gebloed tot ongeveer 17 weken en toen ineens was het over. Op de echo toen was ook geen hematoom meer te zien. De gyn adviseerde mij bij het zien van de hematoom alleen maar niet te zwaar te tillen anders kon ie ineens knappen. Verder geen bedrust oid.

15. Bijbij

Bijbij Actief lid

26 apr 2019
    377
    367
    63
    Vrouw
    Wat ben ik blij te lezen dat de meeste verhalen goed zijn.

Hier ook een monster van een bloeding bijna helemaal rondom het vruchtzakje. Gisteren wel een klein vlekje met hartje gezien. Gyn geeft aan dat de kans groot is dat het vruchtje mee gaat of zich niet goed kan hechten. Ik maak me toch ernstige zorgen. Ook moet ik gevoelsmatig rust houden. Als ik teveel doe doet het pijn.

Ik ben begin dit jaar met 15 weken bevallen. Moest vanwege veel bloedverlies door naar de ok. Currettage gehad, tot aan deze zwangerschap veel bloedverlies gehad. En ook in deze zwangerschap met 4,5 wk zoveel plus stolsels dat gyn een miskraam zelfs heeft bevestigd obv stand en zachtheid bmm plus beeld in bm. Ik bleek toch nog zwanger.. hebben jullie iets gehoord over de oorzaak? Zouden jullie een verband kunnen leggen? Maandag WKZ dus zal deze vraag uiteraard voorleggen.

@Kikkertjekwak en @Xsabx hoe is het nu?

16. Kikkertjekwak

5 jan 2017
    1.035
    966
    113
    Hey! Bah wat super naar om te horen! Hier gaat het nu wel echt goed en heb niet meer gebloed! Wel in mijn omgeving 2 andere vrouwen die ik echt ken hetzelfde, ook zeer heftige bloedingen dat ze dachten dat het niet meer goed kon zijn. De een heeft nu een kindje van 2 jaar, en de ander is nu goed zwanger en heeft geen bloedingen meer. Je hoort veel negatief oook vanuit de gyn, die kennissen van mij dus ook... Maar het kan dus wel echt goed gaan, de onzekerheid is echt vreselijk.

Ik deed ook rustig aan. Voelt toch beter. De vrouwen over wie ik het heb deden dat niet en dat ging toen ook goed.

Veel sterkte ik duim mee!

17. Bijbij

Bijbij Actief lid

26 apr 2019
    377
    367
    63
    Vrouw
    Dank voor je antwoord! Super fijn dat het goed gaat! En ook 2 in je omgeving, veel..!

Ik heb even een poging gedaan tot dweilen en ik ben letterlijk na de woonkamer al uitgeput en zweet breekt me uit plus extra kramp in mijn buik. Heb constant verhoging. Al met 3.5 weken. Herken je dat? Dit had ik ook met de bbz.. die is nu gelukkig niet te zien.

18. Kikkertjekwak

5 jan 2017
    1.035
    966
    113
    Uitgeputheid wel! Krukje voor bij het koken gehad voor me verjaardag. Verhoging zeker ook maar niet veel geen koorts, meer 37/37.3. Ook veel hogere hartslag. Verhoging en vermoeidheid nog steeds ook nu hematoom weg is

19. Kruimelmuis

Kruimelmuis Bekend lid

4 jun 2011
    672
    28
    28
    Vrouw
    Moeder. Student social work (AD)
    Emmen
    @Bijbij en andere dames die nog in spanning zitten over een hematoom.

Mijn advies is magnesium slikken en zoveel mogelijk platte bedrust...

Het is niet bewezen zeggen Nederlandse gynaecologen maar in andere landen zoals België, Frankrijk en Spanje is het het eerste wat streng aangeraden wordt....

Magnesium wordt in die andere landen ook veel voorkomend voorgeschreven.

Bij mij is het goed gekomen maar wel uiteindelijk bevallen met 31+6

20. Bijbij

Bijbij Actief lid

26 apr 2019
    377
    367
    63
    Vrouw
    Ja vermoeidheid en wat verhoging is kan ook gewoon van de zwangerschap zijn. Al heeft jouw lichaam misschien nog even extra hard gewerkt om de bloeding weg te krijgen en ben je nog wat moe.

Hier had ik iedere keer als het misging of bij infectie van operaties 37.5. Ook heb ik hersenvliesonsteking gehad met maar 37.6. Nu dus ook tussen 37.4 en 37.6 en ben bang dat dit op een baarmoederinfectie duidt.

Deel Deze Pagina