HCG en menstruatie

Discussie in 'Miskraam' gestart door Supernanny, 7 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Supernanny

Supernanny Actief lid

10 jun 2008
    202
    0
    0
    6 weken terug heb ik een miskraam gekregen. HCG was na 3 weken 230, 4e week 245, 5e week 143 en nu moet ik morgen weer laten prikken of het gezakt is.

Gisteren had ik bloedverlies en vraag mij af of dit een menstruatie is of niet. Heb 3 weken terug ook een week lang bloedverlies gehad en dat was geen menstruatie.
    Op de 2e of 3e dag van mijn menstruatie moet ik bloed laten prikken, morgen zou dan de 3e dag zijn.

Nu vraag ik mij dat af kan ik een menstruatie kan hebben als er nog (weinig) HCG in mijn lichaam zit. Ik had vanmorgen een lichte positieve zwangerschapstest, dus het hormoon zit nog in mijn lichaam.

Ik twijfel heel erg wat ik nou morgen moet laten prikken. Het HCG of het andere bloedonderzoek óf beide.
    Is er iemand die misschien een antwoord weet?

2. veronique1985

veronique1985 Actief lid

29 sep 2008
    183
    0
    16
    hey Supernanny

ik was van de week bij de dokter omdat ik me het zelfde afvroeg.
    zij zei dat je wel gewoon een menstruatie kan hebben omdat het te weinig hcg is en zwangerschapstesten dat al heel vroeg waarnemen.
    weet alleen niet wat je moet laten prikken want dat hoefde ik namelijk niet te laten doen weet ook niet waarom niet.
    groetjes veronique

3. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Vind voor de duur van de zwangerschap dat je nog wel lang hcg bij je hebt
    zitten er geen stukjes weefsel in je baarmoeder?
    als dat wel het geval was zou die bloedingen daar vandaan kunnen komen

4. Supernanny

Supernanny Actief lid

10 jun 2008
    202
    0
    0
    Hey Veronique,

Bedankt voor je antwoord!
    Het streepje van de test is al lichter als vorige week, dus het zal wel gezakt zijn. Dan zal ik dit maar als een menstruatie beschouwen...
    Ik moet bloed laten prikken voor mijn schildklier, LH, progesteron en nog wat dingen. In totaal 7, dat moest op de tweede of derde cyclus dag.
    Ik denk dat ik het dan maar beide laat prikken morgen, pff 8 buisjes. Moet er maar niet teveel bij nadenken, haha.

5. Supernanny

Supernanny Actief lid

10 jun 2008
    202
    0
    0
    Hey Danjo,

Ja ik vind het ook erg lang, de gynaecoloog ook. Na mijn eerste zwangerschap was ik het na 2 weken al kwijt, terwijl die veel langer duurde.
    Soms kom ik met afvegen wel wat kleine stolseltjes tegen. Dat is al zo sinds de miskraam, ook als ik geen bloedverlies heb.
    Misschien dat dat bloedverlies van 3 weken terug daar vandaan kwam.
    Ik heb ook 3 echo's gehad; 2 bij de verloskundige en 1 bij de gynaecoloog en daar was verder niets op te zien.

6. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Blijf het vreemd vinden
    heben ze wel gekeken of er evt weer een eitje aan het groeien is

7. Supernanny

Supernanny Actief lid

10 jun 2008