Dagen om ervoor te gaan

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Miss2015, 26 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miss2015

Miss2015 Bekend lid

9 mei 2015
    620
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zoals jullie kunnen zien in mijn banner, is het weer zo ver om te proberen.. Wij hebben al 3 keer deze week geklust.. (Zondag, maandag en 6/7 uur terug😇)

Nou ben ik net naar de wc gegaan en had ik afscheiding dat doorzichtig was.. Nou begreep ik van verschillende sites dat je op dit moment het meest vruchtbaar bent..

Een vraagje: als je afscheiding hebt dat eiwit is, is je eisprong dan net geweest of moet het nog komen? Ik had gisteravond tijdens klussen een beetje stekende pijn in mijn linker eierstok, was het de juiste moment om te klussen??!!!

Vanavond kunnen wij jammer genoeg niet meer klussen omdat mijn man nachtdienst heeft.. Morgenochtend misschien?? Is dat te laat?

2. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

29 jan 2014
    2.251
    670
    113
    Als goed is ligt er nog een voorraadje sperma te wachten omdat je pas nog sex hebt gehad dus zal niet zo heel erg zijn als het vanavond niet kan

3. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

31 aug 2015
    1.539
    170
    63
    Full time mom
    Hallo Miss2015

Mijn ervaring is als mijn afscheiding zo is dat je er draden mee kan trekken dan ben je op je vruchtbaarst (ook heb je dan een nat gevoel tussen je benen) + dat je gisteren avond pijn in je linker eierstok had is wel een teken dat het moment van eisprong is aangebroken en de perfecte moment om te klussen, let wel: dat je eisprong pijn had betekend niet dat hij dan ook echt springt (de kans is wel erg groot) als die gesprongen is is ook je afscheiding weer weg (te minste bij mij)

Het duurt ongeveer 24 uur bij de man dat de zaadvoorraad weer is bijgevuld, eerste dag is meeste en beste zaadkwaliteit, 2de dag al de helft en de derde dag nihil tot niks kwa zaadcellen, dus 3 dagen achterelkaar klussen is niet nodig, om de dag is beste,zaadcellen kunnen tot 4 tot 5 dagen overleven,dus de sterkte zaadjes leven nu gewoon nog en wachten of je ei vandaag komt...ik zou morgenochtend nog een keer klussen als het kan gewoon voor je gevoel en to be sure!

Ik zit toevallig in dezelfde cyclus als jou en ben ook bezig zwanger te worden (eerste poging na miskraam) ik ga uit van mijn afscheiding en pijn in mijn linker eierstok, dit was gisteren, vandaag is mijn eisprong dag maar is vandaag niet nodig om te klussen wat ik gisteren heb ingebracht is vandaag nog wel in leven hoor!!

Ik hoop dat het raak is!!! succes!!

4. nummertje3

nummertje3 Actief lid

18 nov 2015
    427
    0
    0
    Belgie
    Naar wat ik overal lees ben je op je vruchtbaarst als je draden kunt trekken van je afscheiding. Maar, of dat dat dan net de tijd is dat je ei springt... Daar bestaan verschillende theorieën over, vrees ik.

Ik heb al verhalen gelezen van vrouwen die dagen nadat hun ei gesprongen was opeens opnieuw vruchtbaar slijm hadden.

Maar, ik denk dat je toch wel in de buurt ben hoor (gevoelige eierstokken...) je hebt in ieder geval geklust rond de tijd van je ei, dus das goed. Misschien inderdaad morgenochtend nog een keer, dan ben je zekerder;)

Veel succes!

5. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    zo'n ei is na de sprong niet meteen dood hoor. Hij leeft ook nog 24 uur. Dus morgenochtend lijkt me sowieso een goed idee. En ik vind het zelf altijd erg lastig het slijm te beoordelen want bij mij loopt er de volgende dag ook nog smurrie uit dus verwar de smurrie niet met vruchtbaar slijm

6. Miss2015

Miss2015 Bekend lid

9 mei 2015
    620
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja hopelijk, morgenochtend sowieso nog een keer voor de zekerheid

ik heb deze maand ook geen ovulatietestengebruikt omdat ik niet zeker was of mijn ovulatie op tijd zou zijn, want na mijn miskraam was ik 8 dagen overtijd... Maar gelukkig toch wel ongesteld geworden, maar wat was het toch hevig!! Duurde in totaal 7 dagen, waarvan de laatste 2 dagen maar bruinig slijmverlies was bij af en toe...

Ik weet dat de eisprong af en toe niet kan lukken, dus de pijn en afscheiding zegt soms niets maar natuurlijk moet je er wel voor gaan😄 In mijn vorige cyclus had ik namelijk rond de verwachte eisprong vergelijkbare afscheiding maar wie weet was de eisprong nie geweest want na 6/7 dagen had ik het weet, dus dat was wel even een onzekere tijd.., maar hopelijk is het deze keer gewoon wel de eisprong en is mijn cyclus gewoon mooi 30 dagen.. En hopelijk is het raak!! Ik wens jou ook success, hopelijk is het ook raak voor jou

Heb jij ook het gevoel dat je eisprong aanklmt of is geweest?

ja dat had ik meegemaakt in mijn vorige cyclus, dat was dus na een miskraam... Maar mijn cyclus was daarvoor altijd nauwkeurig 30-31 dagen... En mijn eisprong was altijd op dag 16/17... Dus hopelijk is het nu ook het geval

ik heb mijn slijm dit keer echt goed bijgehouden, ook mijn baarmoedermond heb ik elke dag zitten voelen:D moet eerlijk zeggen dat het wel wat is, het is inderdaad elke dag anders

Mijn slijm was eerst plakkerig en creme kleurig, daarna veranderde het in witte plakkerige afscheiding.. De dag erna was het wat dunner, lotion achtig.. En gister was het rekbaar, wit en transparant mix zeg maar... En vandaag in de ochtend zag ik de slier uit mijn vagina steken, dat was echt doorzichtig van kleur en was wel rond de 6/7 cm.. De sperma was blijkbaar al uit mijn vagina, want dit was geen sperma maar echt transparant slijm

7. Miss2015

Miss2015 Bekend lid

9 mei 2015
    620
    0
    0
    NULL
    NULL
    Uur geleden weer duidelijk transparant afscheiding, is mijn eisprong nou geweest of komt het eraan?

8. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Dat kun je helaas niet aflezen aan je afscheiding of banner of je ei al geweest is.
    Vruchtbare afscheiding kun je al vanaf 4 dagen voor je eisprong verliezen.

Een banner is een indicatie en gaat uit van een gemiddelde. Je eisprong kan veel later of eerder zijn dan dat je banner zegt. Het kan immers niet in jouw lichaam kijken en andersom kijkt je lichaam ook niet op je banner of ie je eitje al mag laten springen.

Wil je meer duidelijkheid en zekerheid met betrekking tot je eisprong, dan kun je veel beter ovulatietesten gaan gebruiken. Die maken gebruik van je urine en zijn daardoor vele malen betrouwbaarder en nauwkeuriger dan een banner of internetcalculator.

Veel succes! Hoop dat je gauw weer zwanger mag zijn en ditmaal blijvend.

9. Miss2015

Miss2015 Bekend lid

9 mei 2015
    620
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kijk ook niet naar mijn banner hoor, die hou ik echt nooit in de gaten, wel kijk ik natuurlijk naar mijn afscheiding omdat ik deze keer ook geen ovulatietesten heb gebruikt, dat heb ik zelf niet gedaan omdat mijn vorige cyclus na mijn miskraam 37 dagen duurde en wie weet zal deze cyclus ook lang duren?!!! Dus daarom geen ovulatietesten dit keer

Als mijn cyclus dit keer nauwkeurig is en als ik op tijd ongesteld word, dan ga ik de volgende keer wel ovulatietesten gebruiken, maar hopelijk hoef ik dat niet te doen;d

Toen ik voor het eerst zwanger werd, had ik ook geen ovulatietesten gebruikt en hield ik mijn afschieiding in de gaten😄

10. Miss2015

Miss2015 Bekend lid

9 mei 2015
    620
    0
    0
    NULL
    NULL
    En trouwens ik hoor vaker dat ovulatietesten je LH piek aangeven en het is nie nodig dat je ei wel springt of niet... Dus wat moet je wel vertrouwen dan?! Ik denk het beste is gewoon dat je gewoon doet wat je prettig vindt en rest overlaten aan je lot, wie weet is het wel of nie raak, want uiteindelijk moet je geluk hebben dat het raak is, maakt nie uit wat je wel of nie doet

11. Rose2887

Rose2887 Actief lid

11 nov 2015
    155
    0
    16
    NULL
    NULL
    Toch kunnen ovulatietesten je wel heel goed helpen door het weten wanneer je je LH piek bereikt hebt. Je ei hoeft dan niet altijd te springen, maar ik denk dat in de meeste gevallen dan wel een eisprong plaatsvindt.

Bij mij in ieder geval wel :)

12. Love1990

Love1990 Niet meer actief

In de meeste gevallen springt je eitje wel na een positieve ovulatietest ( uitzonderingen daar gelaten) wat het slijmverlies betreft, dit begint bij mij al 4 à 5 dagen voor m'n ei. Het is wel een teken van een naderende eisprong maar je kunt je ei er niet mee bepalen.

13. Miss2015

Miss2015 Bekend lid

9 mei 2015
    620
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jahhh je hebt gelijk, maar goed als het deze keer nie raak is, zal ik volgende keer de ovulatietesten wel gebruiken en temperaturen

14. Miss2015

Miss2015 Bekend lid

9 mei 2015
    620
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het begint bij mij meestal met witte afscheiding en het verandert elke dag, wanneer het doorzichtig is, weet ik genoeg😄 Of de ei nou wel of niet is gesprongen, nou dat zal ik volgende keer dan wel goed bijgouden

Deel Deze Pagina