Ik ben van mezelf eigenlijk een heel nuchter persoon maar merk nu dat ik mezelf voor de gek hou. Als ik naar mijn cyclus kijk wordt ik zondag (ik hoop het niet) ongesteld.... Dit is de eerste maand dat we aan het proberen zijn om zwanger te worden. Tijdens mijn vruchtbare periode had ik nog steeds zo iets van ach wat komt dat komt en anders volgende maand beter, maar nu het steeds dichter bij het einde van mijn cyclus kom voel ik van alles, buikpijn, gevoelige borsten, maagzuur.... het probleem is dat ik deze vage klachten al heb vanaf afgelopen dinsdag en volgens mij zou ik dan nog niks kunnen voelen... Dit is pas de eerste maand dat we proberen om zwanger te worden, heeft iemand nog tips om niet langzaam gek te worden van het wachten ....
Lastig he meid! Ik herken t wel hoor, hoe nuchter je ook bent, toch krijg je ineens de kriebels en heb je het idee dat je lichaam een spelletje met je speelt. Tips heb ik eigenlijk niet, tja of vroeg testen of toch proberen geduld te hebben... Succes in elk geval!
Het lijkt wel mijn verhaal! Bij ons was het ook pas poging 1, en in onze omgeving hadden we meerdere stellen die al jaren bezig waren. Ik had me er echt op ingesteld dat het wel zeker een half jaar zou gaan duren voor ik zwanger was... Ik had wel een ovulatietest in huis gehaald, dus netjes sex gehad met het lachebekje 8) . Een of twee dagen daarna begonnen de "klachtjes" al. Misselijk, gevoelige borsten, emotioneel. Ik dacht dat ik dit bij elkaar verzon omdat ik gewoon heel graag zwanger wilde worden! Ik kon het toch niet laten om (te vroeg) te testen; dit was negatief. Even gehuild, en de volgende dag naar de Etos voor een nieuwe doos ovulatietesten voor de volgende ronde. Toch bleef ik het gevoel houden dat ik zwanger was. Vraag me niet hoe ik het heb uitgehouden tot de volgende test (2 dagen na mijn NOD); ik heb het gewoon helemaal uit mijn hoofd gezet denk ik, en heeeeeel veel afleiding gezocht. En die test was hartstikke positief! Ik duim met je mee..! Liefs Monique
Mijn tip: zet een datum/tijd waarop je gaat testen (bijvoorbeeld woensdagochtend; niet te vroeg testen!). Als je met je partner afspreekt dan te testen, dan kun je elkaar er aan helpen herinneren en je er samen aan houden! Daarbij zou ik even een paar forumloze dagen inlassen. Het is erg vervelend, maar het frustreerd vaak erg om allerlei zwangere verhalen te lezen en je wordt er op dit moment toch niet wijzer van. Je test kan nog van alles zeggen. Ik voelde me heel erg zwanger bij de tweede ronde, maar toen bleek het ook niet zo te zijn. Bij de derde rond vervolgens hartstikke raak! Je lichaam kan je voor de gek houden, en misschien ook helemaal niet! Helaas is afwachten de enige methode. Succes in ieder geval!
Wel herkenbaar hoor! Helemaal omdat ik al het gevoel had dat het raak was en zelfs mijn man zei dat. (en dat zegt toch wat) en ja hoor het was raak! Ik heb wel wat eerder getest maar toen was het streepje heel vaag en toen had ik dus nog steeds geen zekerheid, want ik geloofde het pas toen het heel duidelijk was en meerdere testen zeiden dat het zo was. Ik heb niet echt een tipvoor je! het is moeilijk om te wachten. Zorge in iedergeval dat je afleiding hebt. Ga wat leuks doen dan is de dag er ook sneller dat je mag testen
ik heb 6 maanden vroeg getest en de 7e maand heb ik expres na 2 weken getest en toen was het wel positief. als ik jou was zou ik na zondag nog een paardagen wachten met testen, een test is ook al duur. en je lichaam maakt je gek. en de symptonen kunnen van het ontpillen komen.
Ik wacht morgen maar af wat er gaat gebeuren. Ik moet gelukkig werken (werk in de zorg) dus ik heb die dag genoeg afleiding zodat ik er niet iedere seconde van de dag bij stil sta. Wat ook een beetje meespeeld is dat mijn zus al 4 jaar bezig is om zwanger te worden en bij haar is het nog steeds niet gelukt ... Mijn zus is ook mijn beste vriendin en die 4 jaar heeft heel veel indruk op me gemaakt... Stel dat het bij mij ook niet lukt.... maar daar moet ik natuurlijk niet vanuit gaan.
Heel herkenbaar verhaal! Wij waren ook 1 maand bezig, en netjes regelmatig seks gehad. En al ruim een week voor ik ongesteld moest worden wist ik het voor mezelf al, het kon bijna niet anders dan dat ik zwanger was. Ik heb de test 2 dgn te vroeg gedaan, kon het niet laten, en gelukkig was ie toen al duidelijk positief! Na een paar dgn was het streepje wel duidelijk donkerder. Succes met afwachten en hopelijk krijg je goed nieuws!
Het is vandaag zondag en nog niet ongi geworden... heb nu wel buikpijn dus ik denk dat ik morgen wel gewoon ongi ben Nou ja als dat zo is, is het natuurlijk niet het einde van de wereld en gaan we er gewoon volgende maand weer helemaal voor!
Ik dacht ook dat ik ongesteld zou worden maar nee 1ste poging gelijk raak.Dus meschien bij jouw ook wel. Succes met testen.
Ik hoop voor je dat het idd al raak is! Mocht het nu niet zo zijn: ik had zelf de eerste ronde ook dat ik ineens vanalles voelde, en dacht dat het al zover was... Baalde vreselijk toen het niet zo was. Tweede ronde weer bijna hetzelfde, maar legde me er al sneller bij neer, en was er iets minder mee bezig. Derde ronde was ik er nauwelijks mee bezig, maar toen was het juist raak! Ik denk dat zeker het eerste half jaar je het wachten nog wel kunt hebben (hoewel het natuurlijk nog steeds vervelend is). Daarna lijkt het me pas echt vervelend worden... Heb je al getest?
Ik heb nog niet getest... Ik ben dan toch nog wel zo nuchter dat ik nog twee dagen wil wachten voordat ik ga testen. Ik moet me ook eigenlijk niet zo aanstellen dit is pas ronde één en ik merk nu al ookal ben ik nog niet ongi dat ik wat rustiger ben geworden. Ik hoorde gisteren dat één van mijn betere vriendinnen al bijna een jaar bezig zijn! Dat bracht me wel weer met beide benen op de grond. We hebben besloten dat als ik donderdag nog niet ongi ben we gaan testen. Ben natuurlijk wel heel benieuwd [-o<
Hey Roosje. Ga je effectief wachten tot donderdag? Wij hebben 2 dagen na NOD getest... en gaf een vette streep aan (waren wel niet in ronde 1, maar ronde 3) Groetjes
Ik was de eerste 2 ronden ook zo ongeduldig en ook enkele dagen voor NOD getest.. maar daar had ik alleen mezelf mee, negatief en nog niet zeker weten of dat wel klopt . Ronde 3 meer afleiding gezocht.. ben een oude schommelstoel van mijn schoonmoeder gaan opknappen en er moesten nog wat klusjes in huis gebeuren + naar de motorbeurs geweest in utrecht dus al met al toch mijn gedachten kunnen verzetten na 5 dagen na NOD en toen 2 dikke strepen! Laat wel weten wat de test zei he?! Groetjes Mo
Helaas, net naar de wc geweest en ja hoor ... Hoe gek het misschien ook klinkt ben ik nu veel rustiger dan een week geleden. Dit is pas de eerste ronde en ik ben er de week na mijn eisprong heel erg mee bezig geweest, wel zwanger / niet zwanger of toch wel zwanger / niet zwanger of toch wel zwanger / niet zwanger of tochwel zwanger / niet zwanger of toch wel zwanger / niet zwanger of toch wel zwanger / niet zwanger of toch enz. voel ik wel iet of voel ik niks of voel ik wel iet of voel ik niks of voel ik wel iet of voel ik niks of voel ik wel iet of voel ik niks of voel ik wel iet of voel ik niks... Heel erg bedankt voor al jullie tips! Ik ga echt proberen om deze maand meer afleiding te zoeken en niet te veel bezig te zijn met het hele zwanger worden. Ik hoop dat het me gaat lukken en niet over drie weken weer helemaal in de stress te zitten en te denken dat ik van alles voel....
als je nu zwanger zou zijn dan was je bij je vorig zwangerschap al zwanger dus kun je al best klachjes krijgen waneer kan je testen ? ik ben benieuwd het zou heeel goed kunnen !
Mijn lichaam speelde ook een spelletje met me. Was moe, misselijk, zere borsten, maar vooral misselijk... heel de dag. De eerste poging al, de tweede weer en mijn man maar zeggen dat ik rustig moest afwachten tot ik overtijd was maar zo werkt het bij ons vrouwen niet! Heb bij poging 2 toch 4 dagen voor de dag getest en hartstikke negatief natuurlijk..... toen op de dag zelf en knalpositief, zegt natuurlijk niet altijd. Maar ik zou proberen te wachten tot de dag dat je ongesteld zou kunnen worden, geeft namelijk best veel stress het doen van zo'n zwangerschapstest....