Hallo, Ik heb een vraagje, want deze zwangerschap is zo geheel anders dan mijn vorige drie... Ik heb nu op 4wk 5dg een hcg van 885 en op 5wk 3dg was deze gestegen naar 4153 Dus volgens de huisarts was dit een hele mooie stijging en mocht ik echt gaan genieten dat ik zwanger ben. (ik ben zo onzeker na het overlijden van mijn meisje en miskraam). Maar kan het zijn dat ondanks dat je hcg stijgt, je toch ineens minder moe voelt???? Ik heb namelijk vanaf zondag echt het gevoel dat mijn hoofdpijn en moeheid minder worden. Vandaar dat ik toch twijfel.... Maar de huisarts zegt dat nog een keer prikken voor hcg niet nodig is. Mocht ik onzeker blijven, mag ik volgende week nog een keer. Maar kan het zijn dat je "kwaaltjes" toch minder worden buitenom de eerste week dat je zwanger was? Alvast bedankt voor het antwoord!
Hoi Hartediefje, je onzekere gevoel is niet raar hoor, na wat je hebt meegemaakt! En als je inderdaad ongerust blijft, gewoon je HA weer bellen hoor! Maar dat de klachtjes nu even verdwenen zijn wil in principe niet direct duiden op een miskraam oid. Het gebeurt heel vaak dat vrouwen in het eerste trimester dan wel en dan weer geen klachten hebben. Soms blijven ze tot na het eerste trimester, maar soms verdwijnen ze al weer snel Er zijn ook vrouwen die helemaal nergens last van hebben. Ik kan je natuurlijk geen 100% zekerheid geven, maar weet we dat dit heel goed kan bij een goede zwangerschap. Groetjes Brigitte