Hcg hormoon, hoe zit dat?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by knupke1, Feb 27, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. knupke1

knupke1 Lid

Oct 31, 2006
    13
    0
    0
    Hallo,

Ik slik de pil, maar nu heb ik een eisprong gehad (vraag me niet waarom) De huisarts heeft bevestigd dat de pil zijn werk niet goed deed. Ik heb ook gewoon gemeenschap gehad, en ik had sinds 2 weken geleden het idee dat ik mogelijk wel eens zwanger kon zijn.
    Nu het volgende ik had afgelopen week ongesteld moeten worden, ik ben nu 5 dagen overtijd, in mijn stopweek, dit is nog nooit gebeurd. Ik ben altijd netjes op dezelfde dag ongesteld. Ik heb nu 2 testen gedaan een op de eerste dag zelf en de tweede heb ik gisteren gedaan maar allebei zijn ze negatief. Kan het zijn dat het hcg hormoon te laag is om te kunnen meten? Ik heb al 2 eerdere zwangerschappen gehad, en ik weet ook nu vrijwel zeker dat het raak is. Maar hoe kom ik er met zekerheid achter. En wanneer zou het Hcg hormoon hoog genoeg moeten zijn om te meten?

Groetjes Knupke1.

2. knupke1

knupke1 Lid

Oct 31, 2006
    13
    0
    0
    Oh ik moet er ook nog even bij zeggen dat ik al eerder een vraag had met de titel, help, ik weet me geen raad.
    Tevens heb ik butrans pleisters, en ik weet niet of dit ervoor kan zorgen dat de test negatief is.

Groetjes Knupke1.

3. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

overleg anders even met je huisarts. Als hij ook denkt dat je zwanger bent kan er eventueel bloed afgenomen worden om het hcg te bepalen. Ik weet zelf niet wat zo'n pleister doet.

Mirjam

4. knupke1

knupke1 Lid

Oct 31, 2006
    13
    0
    0
    Hoi Mirjam,

Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb voor morgen een afspraak staan bij de huisarts. Waar ik me zorgen over maak is als ik wel zwanger ben, dat het anders misschien een buitenbaarmoedelijke zwangerschap kan zijn, omdat ik nog geen/ niet voldoende HCg hormoon heb om te testen. Dat terwijl ik nu toch echt 6 dagen overtijd ben, en ik zou nu al weer de pil moeten slikken. Omdat buitenbaarmoedelijke zwangerschappen ook voorkomen in mijn familie. Ben ik daar ook bang voor. Is het mogelijk dat je lichaam pas later het HCg hormoon aanmaakt? Zo ja wanneer zou ik dan kunnen testen op zwangerschap. Ik weet vrijwel zeker dat ik nu zwanger ben. De symptomen die ik in mijn eerdere zwangerschappen had komen wel erg overeen. De grotere borsten, donkere tepels, misselijkheid, buikpijn, en ik zit onder de puistjes in mijn gezicht. Als ik op de baarmoeder druk dan voel ik het erg pijnlijk trekken in mijn liezen en onder mijn navel. Ik verlies ook alleen maar wit vloeibaar slijm. En als ik gemeenschap heb dan doet dat ontsettend veel pijn. Net alsof er een blokkade zit. Kent iemand dat? En kan het HCg hormoon later aangemaakt worden, of moet ik me zorgen maken?

5. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

het kan dat je eisprong later was en dat daardoor de bevruchting later plaatsvond en het wat langer duurt voor je genoeg hcg hebt voor een positieve test. Een buitenbaarmoederlijke zwangerschap komt gelukkig niet vaak voor. Wacht gerust af tot morgen en maak je geen zorgen.

Mirjam

6. knupke1

knupke1 Lid

Oct 31, 2006
    13
    0
    0
    Ik zal proberen om me niet al te druk te maken, wel moeilijk, haha. Ik zal morgen de huisarts raad plegen en ik zie wel wat eruit komt.
    Ik weet wel dat ik in de nacht van zondag 13 feb op maandag 14 feb erg veel buikkramp heb gehad, met heel veel wit slijm verlies, en een heel klein beetje roze verlies. Dus misschien is het inderdaad wat later.

In ieder geval bedankt.

Groetjes Knupke1

Share This Page