Beste verloskundige! Ik ben in augustus bevallen van een dochter. De bevalling was appeltje eitje! Om 2 uur in het ziekenhuis om 3 uur na de CTG vliezen gebroken, 3 weeen en daarna persen om 3.45 was ik mama! Na de bavalling ongeveer 6 weken bloedverlies met vliezige draaden. toen een poosje niets en eind november mijn eerste flinke menstruatie.(was precies een jaar niet ongesteld geweest) In overleg met de gyn begonnen met cerazette. Na een dag of 8 a 9 werd het bloedverlies minder, maar het is sindsdien eigenlijk maar 2 keer een dag of twee weggeweest. Voor de rest heb ik tot nu toe helderrood bloedverlies, met vliezige draaden. IK heb wel nog gemenstrueerd, het bloedverlies word dan erger en donkerder en ik heb dan veel menstruatie pijn. IK geef nu 3 weken geen borstvoeding meer omdat ze niet meer wilde. Moet ik mij zorgen maken over dit bloedverlies? zou de pil dit veroorzaken? de gyn zei dat ik waarschijnlijk niet meer zou menstrueren met deze pil. Zou ik gewoon moeten afwachten tot mijn lijf het weer snapt? groeten
Hallo Bergje. Proficiat met Evi. Het kan inderdaad zijn dat je lichaam nog niet goed reageert op de pil. Ik zou dit even met de huisarts bespreken. Nu je geen borstvoeding meer geeft kun je ook evt. op de gewone pil overgaan, maar bespreek dit met de huisarts. Groetjes Ineke.