HCG-Hormoon

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Cendy1, 23 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cendy1

Cendy1 Lid

23 apr 2006
    31
    0
    0
    Nijmegen
    Hallo,

Hoe zit het met het HCG-hormoon na een doodgeboorte? Wanneer is het hormoon uit je lichaam verdwenen? En neemt dit hormoon geleidelijk af of schommelt dit voordat het helemaal verdwijnt?
    Ik heb nl. 4,5 week na de bevalling een zwangerschapstest gedaan en deze was negatief, kan ik er dan vanuit gaan dat het HCG-hormoon uit mijn lichaam is? (Dit ivm volgende zwangerschapstesten)

Alvast bedankt voor de informatie!

Groetjes,
    Cendy1

2. Japke

Japke Bekend lid

1 feb 2006
    535
    0
    0
    verloskundige
    Hoi Cendy,

Ik wens je in deze periode heel veel sterkte.

En ja het zwangerschapshormoon HCG is verdwenen. De andere hormonen zoals oestrogeen en progesteron duren wat langer. De periode die daar voor staat wisselt, maar meestal duurt het net zo lang als je zwanger bent geweest. Dus negen maanden zwanger, is negen maanden ontzwangeren. Deze hormomen hebben voornamelijk lange invloed op bijvoorbeeld het bekken. Sommige vrouwen lopen maanden na de zwangerschap nog met bekkenklachten.
    Deze hormonen hebben geen invloed op het zwanger worden, het is dus niet een natuurlijke anticonceptie. Je mag dus in principe gewoon weer zwanger worden tenzij de gynaecoloog een andere instructie geeft.

Succes en groetjes,
    Japke

Deel Deze Pagina